Mitä tekisitte mun tilanteessa? (miehen ex)
Mun miehen exällä on (oikeasti) pää sekaisin.
Tuli työkokeiluun samalle työpaikalle, missä mä olen.
Itse olen muuttanut muualta enkä tunne täältä muita kuin miehen.
Mies sanoi heti kun ex aloitti työkokeilun, että ei ole sattumalta samassa paikassa vaan tullut sinne tarkoituksella.
Heti kohta alkoi exän nykyinen mies soitella mun miehelle, kuinka levittelen tän naisen asioita. Eilen soittanut viimeksi. Nyt sanoi, että tekee (siis tää mies!) musta rikosilmoituksen rikosnimikkeenä työpaikkakiusaaminen.
Odottelenko nyt vaan rauhassa, että poliisi soittelee vai menenkö töissä esimiehen puheille ja istutan tän väkisin saman pöydän ääreen ja kerron nää kotiin ja puolisolle soittelut ja muut?
Hullua ei pidä provosoida, se puhuis sen puolesta, että annan olla. Toisaalta, esimiehen olis ehkä hyvä tietää minkälaista touhua tää harrastaa. Ja kun nyt työpaikkakiusaaminen on se mistä syytetään, niin eiköhän se ole esimiehen tietoon saatettava?
Sekava sepustus, mutta ehkä joku suunnilleen tajus tilanteen?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomon sotkeminen yksityisasioihin olisi virhe ja osoitus suuresta tilannetajun puutteesta. Niin kauan kun mitään ei ole tapahtunut vaan eksällä suu vain soinut, kannattaa antaa olla. Jos alat pomolle tilittää, vaikutat itse mustamaalaajalta.
Yksityusasiasta ei ole enää kyse, kun uhataan syyttää työpaikkakiusaamisesta.
Toistaiseksi on kyse juurikin yksityisasiasta, jos ei ole vielä suoraan, avoimesti syytetty. Jos menee kertomaan että "yks ihminen on uhannut syyttää minua asiasta jota en ole tehnyt" blablabla eikä sitten tapahdukaan mitään, vaikuttaa ihan sekoilijalta. Fiksua on olla kuin ei tietäisi mitään ja reagoida vasta sitten kun jotain oikeasti tapahtuu. Uhittelijat uhittelee ja koettaa just saada hommat sekaisin, niitä ei kannata ryhtyä sotkemaan heidän puolestaan. Pää kylmänä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nykyinen mies kertoo sinulle, että tottakai se EX puoliso on sekopää, joka tuli varta vasten samaan työpaikkaan työharjoitteluun (vaikka mitään todisteita ei tottakai tästä väittämästä ole). Sinä sitten olet levittänyt ympäri työpaikkaa tätä samaa väitettä, että tämä EX tuli sinne juuri sen takia, koska sinäkin olet siellä vai mitä?
En ole puhunut mitään hänen tulemisestaan työpaikalle. Enkä mitään muutakaan mistä mua syyttää. Ei kuulu tapoihin. En myöskään puhu työasioista kotona. Mistään työasioista, myöskään tästä.
Ap
Sitten sinulla ei ole mitään pelättävää, jos et oikeasti ole tehnyt mitään. Kyllä siitä työpaikkakiusaamisesta pitää olla todisteet henkilöllä.
Poliisi ei voi kirjata rikosilmoitusta työpaikakiusaamisesta kun ei sellaista rikoslaki tunne.
No siis eihän se tosiaankaan ole pomolle kuulumaton yksityisasia, jos joku syyttää työpaikkakiusaamisesta. Pomollehan sellainen asia ensimmäisenä tuodaan, jos sitä on. Ei sitä noin vain hypätä vastuullisten henkilöiden yli ja mennä poliisin pakeille, vaan asia pyritään selvittämään työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
No siis eihän se tosiaankaan ole pomolle kuulumaton yksityisasia, jos joku syyttää työpaikkakiusaamisesta. Pomollehan sellainen asia ensimmäisenä tuodaan, jos sitä on. Ei sitä noin vain hypätä vastuullisten henkilöiden yli ja mennä poliisin pakeille, vaan asia pyritään selvittämään työpaikalla.
Mä ajattelen myös näin. Toisaalta pelkään, että tämä ex vaan intoutuu lisää. Nykyisellään tilanne vaan hankaloittaa mun tekemistä ja olemista työpaikalla. Mikä ilmeisesti on hänen taivoitteenakin. On yhden miehen aiemman kumppanin saanut lopettamaan suhteen mieheen. Yrittääkö nyt ehkä samaa? Vai kiusaako muuten vaan?
Exällä on siis diagnosoitu persoonallisuushäiriö ja ollut sen takia laitoshoidossakin ja pois työmarkkinoilta. Oikeastaan ei ole ikinä ollut palkkatöissä vaan vain harjoittelussa. Selittääkö se käytöstä, en tiedä.
MIten päästään tarkoituksella työkokeiluun juuri siihen paikkaan missä exmiehen nyk. puoliso on? En tajua, siis joku julkinen, hoitoala? Ja että mies tiesi heti sanoa noin, vaikka exällään on omakin mies.
Siis onko tässä joku miehen exän ja miehensä kostoprovoilu saadakseen Ap:n hankaluuksiin, niin mistä?
Laittakaa nyt ylös kaikki mahdollinen, älkää vastatko puhelimeen ellei voi nauhoitta tai kaiutin päällä että kumpikin kuulee ja voi tehdä muistiinpanoja samalla kellonaikoineen. Kun on todisteita, niin mene sen esimiehesi puheille. Tai poliisin. Tai näytä työkavereille jos ei muu auta, mutta vasta sitten kun on kunnon todisteet. Voi olla etteivät levitä kiusaamistaan työkavereille, vain sinä ja miehesi olette maalitauluina.
Mun exmies ja eukkonsa kehitteli samanlaisia juttuja, exmies soitteli miten teini oli käyttäytynyt niin huonosti urheilupäivänä, pussaillut poikkiksensa kanssa ym ym. että rehtorikin oikein siitä heille sanoi. Minäpä soitin reksille, ei tiennyt asiasta mitään, lapsi oli käyttäytynyt ok vaikka poikkis oli ollut seuraamassa urheilua. Oli raivoissaan että hänet oli sotkettu asiaan.-Vielä ex ja muijansa raivosivat puhelimessa että mun ei pidä soitella mihinkään olen ihan hullu, ja minä taas että minä saan tehdä kotonani mitä huvittaa ja puhua mitä huvittaa, soitelle kelle huvittaa! Lopettivat kiusaamisen, luulen että reksikin antoi palautetta.
Jos tää miehesi ex tai miehensä mainitsee jonkun ulkopuolisen jonka tiedät, kysy siltä. Voi olla ettei tiedä mitään koko asiasta ja huomaa että näähän on ihan sekoja.
Jos tällä exällä on uusi mies, tottakai se uskoo kaiken mitä sille valehdellaan. Eli kyllä persoonallisuushäiriöinen voi keksiä juttuja ihan omasta päästään ja ukkonsa haukkuu miehesi kun
ei tiedä asian oikeaa laitaa. Uskoo vain tuohon naiseen jos ei tunne sitä niin hyvin.
Joko miehesi ei vastaa tai sitten nauhoittaa puhelut. Jos olet hyvissä väleissä pomon kanssa, niin kertoisin kyllä kahden kesken rehellisesti tilanteesta. Exää kohtaan olisin, kun en tietäisi kuka hän on ja kohtelisin, kuin muitakin työkavereita.