Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnat ja kainalot särkee, gyne totesi että on varmaan vaan hormonimuutos mutta asia vaivaa

Vierailija
23.02.2021 |

Pitäisikö tässä vaatia vielä lisätutkimuksia? Kävin muutama kuukausi sitten ultrassa kainalossa olevan patin takia mikä paljastui rauhaskudokseksim selvisi myös että rauhaskudosta on vain toisessa kainalossa. Se oli kipeä mutta on nyt rauhoittunut. Myöhemmin on alkanut vihlomaan molempia kainaloita ja joskus rinnan alueeltakin. Gyne totesi että on varmaan vaan hormonimuutos kun ei löytänyt uusia patteja eikä ollut sitä mieltä että uusi ultrakaan on tarpeen ellei jotain muuta oiretta ilmaannu. Siksi kysynkin nyt teiltä että onko jollain muulla tullut iän myötä outoa kainalosärkyä ja rintasärkyä eikä mitään syytä ole löytynyt? Kipua on kierron joka vaiheessa ja pääosin kainalossa. Itseä huolestuttaa että imusolmukkeissa on jotain, vaikkei ne olekaan kasvaneet. Lääkärin asenne ongelmaa kohtaan oli vaan aika huoleton, mutta itse en saa mielenrauhaa. Eihän syöpäkään välttämättä heti muodosta kasvaimia mitkä tuntuu mutta luin että kipu voi olla yksi oire. Mitä jos lääkärit ei ota vakavissaan ennenkuin on liian myöhäistä? Yksityisellä varmaan pääsee helposti mammografiaan tms. jos ei muuten..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iän myötä (48) alkanut vasenta kainaloa ja rintaa vihloa. Ei ole patteja löytynyt ja gynekologi sanoi samaa, eli hormonaaliset muutokset vaikuttavat. Esivaihdevuodet taitaa olla menossa...

Vierailija
2/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suvussa rintasyöpää niin mammografiaan kannattaisi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole suvussa rintasyöpää. Ikää alkaa olla lähemmäs 40 vuotta, voisiko sitten esivaihdevuodet lähestyä..Ainakin vielä ovulaatiot on käynnissä ja hormonitoiminta pelaa, testattu on. Pelottavia oireita vaan nämä.. t: ap

Vierailija
4/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo sama koko ikäni, kuukautiskierron vaihteluun kuuluva rauhasten turpoamista. Rinnoissa/ kainaloissa paljon rauhaskudosta, jonka vuoksi hermohaarakkeet jäävät rauhasturvotuksen vuoksi puristuksiin. Inhottavan tuntuista vihlontaa ja rauhasta tunnustellessa käy tosi kipeää, joskus taas kutittavaa tunnetta. On ultrattu ja mammografia tehty, ei muuta syytä löydetty.

Vierailija
5/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin ultrassa joskus 47 v, juuri vihlonnan takia. Lääkäri sanoi, että samasta syystä tulee paljon naisia, eikä koskaan mitään mitään.

Nyt olen 52 v eikä rinnat enää vihlo. Olin tosin juuri gynellä, joka sanoi, että munasarjat toimii eikä ole vaihdevuosia. Ja mammografian seula oli, eikä muutoksia. Eli mistä tuo vihlonta silloin johtui?

Vierailija
6/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että rintarauhaskudosta voi kasvaa kanalon puolelle ja olisi yleistäkin. Samasta vaivasta kärsin eli nimenomaan kainalon reunalla on jotain kipeää rauhaskudosta (jota ei kärsi painella), mammografia oli puhdas. Tarkempaa tutkimusta ei ole tehty, vain toisessa kainalossa kipua.

Vierailija
7/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rintoihin ja kainaloihin särkee" eikä "rinnat ja kainalot särkee"

Vierailija
8/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin hankala vaiva kun jos googletat rinta- ja kainalokivusta niin heti tulee että se on rintasyövän oire. Jos noita oireita on jatkuvasti niin pitäisi varmaan alkaa käymään säännöllisesti tutkimuksissa ettei joku kerta ole oikeesti sitä syöpää ja pääsee rauhassa leviämään. 

Vierailija
9/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla munasarjakystat aiheuttaa myös tuollaisia kipuiluja. Kystia oli usein mutta zoely-pillerit ovat pitäneet ne poissa.

Vierailija
10/10 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kanssa ollut tuollaista ihan 17-vuotiaasta asti. Oikeassa kainalossa on kanssa sitä rauhaskudosta ja aika ajoin etenkin sitä puolta kainalosta särkee, on ultrattu monta kertaa ja otettu neulanäyte. Kivut eivät mene niinkään kuukautiskierron mukaan, vaan saattavat kestää esim. kolme kuukautta putkeen, jonka jälkeen puoli vuotta oireettomuutta. Olen normaalipainoinen, mutta rinnat on aina vähän kipeät ja "liian" isot.

N31