Mikä selkävaiva tämä voisi olla? Vuorotellen alaselkä kipeänä vasemmalla ja välillä oikealla. Säteilee jalkaan asti ja välillä myös tuntuu että painaa rakkoa sekä alavatsan aluetta?
Kommentit (27)
Pystytkö menemään kyykkyyn ilman, että kantapäät irtoaa lattiasta. Onkohan takareidet miten jumissa?
On otettu röntgenkuvat ja niissä näkyi vain parin alemman nikaman välien kaventumista. AP
Todennäköisesti sulla on lonkankoukistajat jumalattoman tiukat ja vetää sun lantion väärään asentoon, mikä rasittaa selkää ja aiheuttaa kaikenlaisia ikäviä tuntemuksia.
Kannattaisikohan hakeutua lääkäriin? Vai miten menee noin niinkuin omasta mielestäsi?
Olen käynyt jo asian takia kaksi kertaa lääkärissä ja röntgenissä. Apua ei ole vielä saanut. Ap
Kuulostaa joltain muulta, iskias ei oirehdi molemminpuolisesti eikä varsinkaan etupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt jo asian takia kaksi kertaa lääkärissä ja röntgenissä. Apua ei ole vielä saanut. Ap
Julkisella asialle ei tehdä mitään. Yksityisellä voit käydä omalla rahalla magneettikuvassa mutta ei sille tehdä mitään jos pystyt ulostamaan ja virtsaamaan normaalisti.
Venytteletkö? Jos et, niin aloita heti.
Säteilevässä kivussa tai tuntemuksissa jokin painaa hermoa. Syy voi olla monikin; nikamalukko, välilevynpullistuma, lihaskireys... jos olet jo käynyt lääkärissä, ja esim. välilevynpullistuma on suljettu pois, käy kiropraktikolla tai ammattitaitoisella hierojalla. Sieltä saat akuutin avun, mutta kunnossa kroppa pysyy vain omalla aktiivisella huollolla! Siihen keinot löytyy esim. fysioterapeutilta, monet kiropraktikot ja hierojat ovat valitettavasti niin epäeettisiä etteivät neuvo asiakkaalle miten voi huoltaa itse itseään, koska sitten menee itseltä työt :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisella asialle ei tehdä mitään. Yksityisellä voit käydä omalla rahalla magneettikuvassa mutta ei sille tehdä mitään jos pystyt ulostamaan ja virtsaamaan normaalisti.
Jos on yksityinen sairauskuluvakuutus, voi käydä yksityisellä lääkärillä ja pyytää lähetteen mangeettikuvaukseen. Jos se on lääkärin mielestä kohtuullista, ei pitäisi olla ongelmaa saada lähete.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain muulta, iskias ei oirehdi molemminpuolisesti eikä varsinkaan etupuolella.
Alaselän selkäkipu säteilee usein myös nivusiin. Pullistuma saattaa painaa hermoa joka aiheuttaa säteilykipua eri puolille lantiota. Itsellä välilevyjen repeämä aiheutti tuollaista. Ei sille anyway tehdä mitään vaan aika helpottaa
Ei ne lääkäritkään diagnoosia pysty noilla tiedoilla tekemään....
Mulla alaselän fasettilukko oireilee noin. Oletko käynyt fysioterapeutilla?
Kyllä minut lääkäri passitti selkäkivun takia julkiseen magneettikuvaan. S1 nivel oli lipsahtanut pois paikaltaan.
Käynti hyvällä fyssarilla voi auttaa enemmän kuin lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Issias.
Sellaista olekaan, mutta iskias on.
Issias.