Sanna Kiiski kävi mahalaukun kavennusleikkauksessa – laihtui 20 kiloa
Miten kukaan voi päästä laihdutusleikkaukseen noin pienellä lihomisella?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen menossa konsultaatioon Helsinkiin ja leikkaukset tehdään Virossa. Saa nähdä mitä tapaa ehdottavat sopivimmaksi minulle: pallo, panta vai ohitusleikkaus. Pallo kiinnostaisi edullisuutensa vuoksi, ohitus on heti tuplat palloon vetrattuna 6000e.. Olen kyllästynyt tähän jojoiluun, juuri vuodessa tiputin - 25kg ja nyt on tullut 10kg takaisin.
Yhteiskunnalle tulisi paljon halvemmaksi, mikäli lihavuusleikkauksiin pääsemisen rajaa laskettaisiin Suomessa koskemaan kaikkia ylipainoisia. Taloudellisesti olisi järkevää ennalta ehkäistä lihavuuden myötä tulevia sairauksia, kun rutista, jostain mielenlujuudesta, jne. Ja mitä aikaisemmin niitä tehtäisiin, sitä helpommalla leikkauksissa pääsisi ja ne olisivat yhteiskunnalle halvempia.
Ihmiset eivät aina ymmärrä suolistomikrobien merkitystä lihavuudessa. Ja usein lihavuusleikkaus on ainoa tapa muuttaa näitä suolistomikrobeja
Eli kenenkään ei tarvitsisi ottaa vastuuta edes omasta painostaan kun 5kg ylipainoa, veronmaksajien piikkiin leikkaus. Ja mistähän löytyisi edes henkilökuntaa tekemään nämä leikkaukset kun suomalaisista puolet on ylipainoisia. Mites työt, leikkauksen jälkeen pitkät sairaslomat. Järjetöntä älyn käyttöä pohtia suolistomikrobeja muttei tajuta yksinkertaisia käytännön asioita.
Hänen taustallaan on tosi voimakas vaara tulla alkoholistiksi leikkauksen jälkeen. Toivottavasti terapia auttaa.
Toihan on jo vanha uutinen, vuodelta 2021.
... Siis muutamaa vuotta myöhemmin.