Sanna Kiiski kävi mahalaukun kavennusleikkauksessa – laihtui 20 kiloa
Miten kukaan voi päästä laihdutusleikkaukseen noin pienellä lihomisella?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna maksanut leikkauksessa itse ja se on tehty Tallinnassa, mutta eivät kaikki Suomessa julkisella puolellakaan leikatut mitään valtavan kokoisia on. Olennaista on, mistä sairauksista ihminen kärsii ja miten pitkään on yrittänyt laihduttaa.
Millä u-otossa oleva maksaa mitään ITSE
Aina voi toimia mainoskasvona. Mainostetaan kaikkea muutakin nykyään. Kun luki jutun huomasi miten hyvin hän on päässyt vaivoista eroon nyt kun -20kg lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus tuskin poistaa syömishäiriötä.
Suomessa ei edes pääse tuohon leikkaukseen, jos on joskus ollut syömishäiriö. Heillä on erittäin suuri riski siihen, että mahalaukku venyy uudestaan, sillä syömishäiriöisillä ahmimisessa ei ole kyse nälästä vaan jostain muusta.
Ei kuulosta hirveän terveeltä sekään, että syö lounaaksi puolikkaan laskiaispullan tai yhden lihapullan...
Ei kai kaikki syömishäiriöt tuota estä? Esim. olisi tyhmää jos entinen anorektikko ei pääsisi, eihän anoreksiaan liity ahmimista.
Mt-ongelma anoreksia myös on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaus tuskin poistaa syömishäiriötä.
Suomessa ei edes pääse tuohon leikkaukseen, jos on joskus ollut syömishäiriö. Heillä on erittäin suuri riski siihen, että mahalaukku venyy uudestaan, sillä syömishäiriöisillä ahmimisessa ei ole kyse nälästä vaan jostain muusta.
Ei kuulosta hirveän terveeltä sekään, että syö lounaaksi puolikkaan laskiaispullan tai yhden lihapullan...
Ei kai kaikki syömishäiriöt tuota estä? Esim. olisi tyhmää jos entinen anorektikko ei pääsisi, eihän anoreksiaan liity ahmimista.
Ja mikähän takia anorektikolle tehtäisi mahalaukun kavennusleikkaus????
Kyllä mua vìtuttaìsi rankasti ja ateria olisi yksi lihapulla loppuelämän ajan
Vierailija kirjoitti:
Päässähän tuolla akalla on vikaa, sossujen olisi pitänyt hakea lapset pois.
Ei mene kauan kun taas lihoaa reilusti.
Vaikutta, että sinunkaan pääsi ei ole ihan viaton.
Enemmän toivoisin, että hän löytäisi vielä joskus tasapainon ja rauhan.
Kiva, kun löytyi taas joku riepoteltavaksi, voi luoja teitä riivinrautoja.
Naurettavaa kutsua tuoda laihduttamiseksi kun itse ei tee mitään muuta kuin menee leikkauspöydälle. Laihtuu, mutta ei aktiivisesti laihduta. Mikään ei ole tuossa omaa ansiota, ei vain pysty mässyttämään samaa määrää mitä aiemmin. Laiskojen ihmisten keino on leikkaus.
Syömishäiriön syy jää olemaan. Se psyyken häiriö miksi lihoi alunperin. Sitä ei voi leikata ja se voi nyt muuttua joksikin toiseksi, koska se on ollut hänellä keino selvitä, defenssinä. Nyt hän on suojaton. Mikä siis häiriön tilalle? Peli- vai seksiaddiktio, alkoholi?
Miten Suomessa pääsee ahmimishäiriön yms. vuoksi hoitoon? Tk lääkäri määräsi mielialalääkkeet, muuhun ei ottanut kantaa. Olen lihonut viidessä vuodessa +40kg ja omin voimin en onnistu pysäyttämään tätä ahdistus/ stressi ahmimista.. stressin aiheuttajaa en saa vielä vuosiin pois elämästä. Auttakaa joku.
Pienellä lihomisella? Sehän on ollut tosi iso
Vierailija kirjoitti:
Miten Suomessa pääsee ahmimishäiriön yms. vuoksi hoitoon? Tk lääkäri määräsi mielialalääkkeet, muuhun ei ottanut kantaa. Olen lihonut viidessä vuodessa +40kg ja omin voimin en onnistu pysäyttämään tätä ahdistus/ stressi ahmimista.. stressin aiheuttajaa en saa vielä vuosiin pois elämästä. Auttakaa joku.
No itse kävin yksityisellä psykiatrilla ja sitten asiaan erikoistuneessa hoitopaikassa. Jos lähetettä erikoissairaanhoitoon ei saa, ehkä painonhallintataloon saisi?
Tätäkin kannattaa kokeilla: https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…
Vierailija kirjoitti:
Pienellä lihomisella? Sehän on ollut tosi iso
Leikkaukseen vaaditaan usean kymmenen kilon lihomista.
Bulimia on hengenvaarallinen sairaus, ja monet menehtyvät vatsalaukun verenvuotoon tai repeämään. On kyseenalaista lähteä mainostamaan vatsalaukun pienennystä laihdutuskeinona bulimikolle, sillä se lisää vatsalaukun repeämien riskiä huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse maksaa, kriteerit on ihan eri. Tähän sijoittaminen kannattaisi tosi monille. Pari thaikkumatkaa tai autonromun jättää ostamatta, rahat on siinä.
Ei se laihdutusleikkaus ole mikään ihmeparannus, jos syömisen ja painonhallinnan mekanismit ja säätely siellä taustalla eivät ole kunnossa. Moni leikattu palaa vanhoihin elintapoihin, venyttää mahalaukkunsa, ja paino nousee leikkausta edeltäviin mittoihin. Monella lihomista aiheuttaa lohtusyöminen, yhden addiktion korvaaminen toisella jne., joten nämä asiat pitäisi elämässä saada kuntoon. Ei siinä mitkään laihdutusleikkaus-taikatemput auta pitemmällä aikavälillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse maksaa, kriteerit on ihan eri. Tähän sijoittaminen kannattaisi tosi monille. Pari thaikkumatkaa tai autonromun jättää ostamatta, rahat on siinä.
Ei se laihdutusleikkaus ole mikään ihmeparannus, jos syömisen ja painonhallinnan mekanismit ja säätely siellä taustalla eivät ole kunnossa. Moni leikattu palaa vanhoihin elintapoihin, venyttää mahalaukkunsa, ja paino nousee leikkausta edeltäviin mittoihin. Monella lihomista aiheuttaa lohtusyöminen, yhden addiktion korvaaminen toisella jne., joten nämä asiat pitäisi elämässä saada kuntoon. Ei siinä mitkään laihdutusleikkaus-taikatemput auta pitemmällä aikavälillä.
Kuten Dr Now sanoo nämä odottavat jonkun muun tekevän kaiken työn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna maksanut leikkauksessa itse ja se on tehty Tallinnassa, mutta eivät kaikki Suomessa julkisella puolellakaan leikatut mitään valtavan kokoisia on. Olennaista on, mistä sairauksista ihminen kärsii ja miten pitkään on yrittänyt laihduttaa.
Millä u-otossa oleva maksaa mitään ITSE
Kummasti julkisuuden henkilöillä näyttää rahaa olevan vaikka kaikki pystyssä, firmat konkassa ym.
Sanna näyttää hyvältä. -20 kiloa on tehnyt hänelle ihmeitä. Laihtuminen saa ihmisen loistamaan. Tosin valitettavan usein laihtuminen ei ole pysyvää.
Yleisesti totean, että vatsalaukun pienennys on ilmeisesti kustannustehokas operaatio, kun se on saamassa nostetta.
Mitkä ovat ko. operaation pitkäaikaisvaikutukset? Onko niitä? Tunteeko joku operastion läpikäyneita? Mikä tilanne viiden tai kymmenen vuoden jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Sanna näyttää hyvältä. -20 kiloa on tehnyt hänelle ihmeitä. Laihtuminen saa ihmisen loistamaan. Tosin valitettavan usein laihtuminen ei ole pysyvää.
Yleisesti totean, että vatsalaukun pienennys on ilmeisesti kustannustehokas operaatio, kun se on saamassa nostetta.
Mitkä ovat ko. operaation pitkäaikaisvaikutukset? Onko niitä? Tunteeko joku operastion läpikäyneita? Mikä tilanne viiden tai kymmenen vuoden jälkeen?
Arpikudosta ainakin tulee ja mahalaukku venyy kyllä uudelleen kun mätetään paskaa naamaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kutsua tuoda laihduttamiseksi kun itse ei tee mitään muuta kuin menee leikkauspöydälle. Laihtuu, mutta ei aktiivisesti laihduta. Mikään ei ole tuossa omaa ansiota, ei vain pysty mässyttämään samaa määrää mitä aiemmin. Laiskojen ihmisten keino on leikkaus.
Syömishäiriön syy jää olemaan. Se psyyken häiriö miksi lihoi alunperin. Sitä ei voi leikata ja se voi nyt muuttua joksikin toiseksi, koska se on ollut hänellä keino selvitä, defenssinä. Nyt hän on suojaton. Mikä siis häiriön tilalle? Peli- vai seksiaddiktio, alkoholi?
Et tiedä mitään mitä lihavuusleikkaukseen pääseminen vaatii potilaalta ennen ja varsinkin jälkeen leikkuun. Itse tein töitä ja elämäntapamuutoksia 2 vuotta seurannassa ennen kuin hyväksyttiin leikkuulle.
Laihduin enemmän ennen leikkuuta kuin sen jälkeen. Mutta nyt leikkuu tukee painonpitämisessä alhaalla. Kysessä on koko prosessissa siis paljon muustakin kuin mahalaukun pienentäminen. Itse teet isomman työn itsesi kanssa kuin gastrokirurgi.
Mutta ei tätä ihmiset ymmärrä eikä osa haluakaan ymmärtää. Huudetaan vaan kurkku suorana miten laiskat valitsee helpon tien minun verorahoilla. Siksipä en leikkuustani huutele, en jaksa ymmärtämättömille alkaa asiaa valaisemaan.