Sanna Kiiski kävi mahalaukun kavennusleikkauksessa – laihtui 20 kiloa
Miten kukaan voi päästä laihdutusleikkaukseen noin pienellä lihomisella?
Kommentit (64)
Seiska ilmeisesti maksoi kyseisen toimenpiteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos itse maksaa, kriteerit on ihan eri. Tähän sijoittaminen kannattaisi tosi monille. Pari thaikkumatkaa tai autonromun jättää ostamatta, rahat on siinä.
Ei se laihdutusleikkaus ole mikään ihmeparannus, jos syömisen ja painonhallinnan mekanismit ja säätely siellä taustalla eivät ole kunnossa. Moni leikattu palaa vanhoihin elintapoihin, venyttää mahalaukkunsa, ja paino nousee leikkausta edeltäviin mittoihin. Monella lihomista aiheuttaa lohtusyöminen, yhden addiktion korvaaminen toisella jne., joten nämä asiat pitäisi elämässä saada kuntoon. Ei siinä mitkään laihdutusleikkaus-taikatemput auta pitemmällä aikavälillä.
Kuten Dr Now sanoo nämä odottavat jonkun muun tekevän kaiken työn.
Olen katsonut viime päivinä varmaan kymmenen dr nowta putkeen. Vain yksi läskeistä oli luonnehäiriöinen ja itseään oikeutettuna pitävä ihminen (jota ei lopulta leikattu). Muut järjestään eri tavoilla traumatisoituneita ihmisraunoita, joita ei ole autettu ja tuettu siinä heidän oikeassa ongelmassaan koskaan, joten ruuasta on tullut turruttava päihde. Ymmärrän hyvin, että siinä vaiheessa ihminen on niin epätoivoinen ha uupunut, että toivoisi jonkun taluttavan häntä.
20v. Schenee on patoginen valehtelija, keksi omasta päästä ison laihtumisen ja samaa väittää myöhemminkin. Todellisuudesta ei ole julkista tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kutsua tuoda laihduttamiseksi kun itse ei tee mitään muuta kuin menee leikkauspöydälle. Laihtuu, mutta ei aktiivisesti laihduta. Mikään ei ole tuossa omaa ansiota, ei vain pysty mässyttämään samaa määrää mitä aiemmin. Laiskojen ihmisten keino on leikkaus.
Syömishäiriön syy jää olemaan. Se psyyken häiriö miksi lihoi alunperin. Sitä ei voi leikata ja se voi nyt muuttua joksikin toiseksi, koska se on ollut hänellä keino selvitä, defenssinä. Nyt hän on suojaton. Mikä siis häiriön tilalle? Peli- vai seksiaddiktio, alkoholi?
Et tiedä mitään mitä lihavuusleikkaukseen pääseminen vaatii potilaalta ennen ja varsinkin jälkeen leikkuun. Itse tein töitä ja elämäntapamuutoksia 2 vuotta seurannassa ennen kuin hyväksyttiin leikkuulle.
Laihduin enemmän ennen leikkuuta kuin sen jälkeen. Mutta nyt leikkuu tukee painonpitämisessä alhaalla. Kysessä on koko prosessissa siis paljon muustakin kuin mahalaukun pienentäminen. Itse teet isomman työn itsesi kanssa kuin gastrokirurgi.Mutta ei tätä ihmiset ymmärrä eikä osa haluakaan ymmärtää. Huudetaan vaan kurkku suorana miten laiskat valitsee helpon tien minun verorahoilla. Siksipä en leikkuustani huutele, en jaksa ymmärtämättömille alkaa asiaa valaisemaan.
Miksi ihmeessä menit leikkaukseen jos itsekin pystyit laihtumaan? En ymmärrä leikkauksen tarkoitusta.
Nov sanoi eräälle potilaalleen: sinun pitää tehdä itse työ itsesi eteen. Jumala ei sitä tee.
Itsekurin puutetta tietyllä tavalla. Ihmeen kireeltä vaikuttaa Sannan hymy. Kiristettiinkö vatsalaukkua hieman liikaa?
Niin eihän se leikkaus laihduta mitään, kai ymmärrätte sen??
Se laihduttaa ettei voi syödä enää kuten ennen. Sen saman vaikutuksen saa ilman leikkaustakin samassa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Bulimia on hengenvaarallinen sairaus, ja monet menehtyvät vatsalaukun verenvuotoon tai repeämään. On kyseenalaista lähteä mainostamaan vatsalaukun pienennystä laihdutuskeinona bulimikolle, sillä se lisää vatsalaukun repeämien riskiä huomattavasti.
Juuri näin ja sama koskee BEDiä sairastavia. Käytännön erona on bulimiassa ja BEDissä on se, että BEDiä sairastava ei yritä hankkiutua eroon syömästään ruuasta. Ahmimista on siis molemmissa.
Ja ahmimisella en tarkoita sitä, että tulipas syötyä vähän liikaa joulupöydässä vaan sellaista settiä jota itsellä oli pahimmillaan kerran pari viikossa, eli söin kokonaisen perhepitsan, pussin sipsejä, join 1,5 litraa limsaa ja söin vielä päälle puolen litran purkin jäätelöä. Ja joskus sitten jatkoin ihan mihin tahansa kaapissa olevaan, esim. pastaa. Itse en kuitenkaan syönyt sitä kuivana vaan keitin ensin. Näitäkin ihmisiä nimittäin on, jotka syö kuivana pastat, kaapista jauhot jne.
Itse olen menossa konsultaatioon Helsinkiin ja leikkaukset tehdään Virossa. Saa nähdä mitä tapaa ehdottavat sopivimmaksi minulle: pallo, panta vai ohitusleikkaus. Pallo kiinnostaisi edullisuutensa vuoksi, ohitus on heti tuplat palloon vetrattuna 6000e.. Olen kyllästynyt tähän jojoiluun, juuri vuodessa tiputin - 25kg ja nyt on tullut 10kg takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa kutsua tuoda laihduttamiseksi kun itse ei tee mitään muuta kuin menee leikkauspöydälle. Laihtuu, mutta ei aktiivisesti laihduta. Mikään ei ole tuossa omaa ansiota, ei vain pysty mässyttämään samaa määrää mitä aiemmin. Laiskojen ihmisten keino on leikkaus.
Syömishäiriön syy jää olemaan. Se psyyken häiriö miksi lihoi alunperin. Sitä ei voi leikata ja se voi nyt muuttua joksikin toiseksi, koska se on ollut hänellä keino selvitä, defenssinä. Nyt hän on suojaton. Mikä siis häiriön tilalle? Peli- vai seksiaddiktio, alkoholi?
Hanki elämä, olisi simppeli neuvoni sinulle,
Vierailija kirjoitti:
Itsekurin puutetta tietyllä tavalla. Ihmeen kireeltä vaikuttaa Sannan hymy. Kiristettiinkö vatsalaukkua hieman liikaa?
Voi sua säälittävää pientä hyönteistä.
Maksoikohan Kiiski niillä huijaamillaan arvoesineillä? Mitähän sillekin keissille kuuluu, meneekö kohta käräjille?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen menossa konsultaatioon Helsinkiin ja leikkaukset tehdään Virossa. Saa nähdä mitä tapaa ehdottavat sopivimmaksi minulle: pallo, panta vai ohitusleikkaus. Pallo kiinnostaisi edullisuutensa vuoksi, ohitus on heti tuplat palloon vetrattuna 6000e.. Olen kyllästynyt tähän jojoiluun, juuri vuodessa tiputin - 25kg ja nyt on tullut 10kg takaisin.
Yhteiskunnalle tulisi paljon halvemmaksi, mikäli lihavuusleikkauksiin pääsemisen rajaa laskettaisiin Suomessa koskemaan kaikkia ylipainoisia. Taloudellisesti olisi järkevää ennalta ehkäistä lihavuuden myötä tulevia sairauksia, kun rutista, jostain mielenlujuudesta, jne. Ja mitä aikaisemmin niitä tehtäisiin, sitä helpommalla leikkauksissa pääsisi ja ne olisivat yhteiskunnalle halvempia.
Ihmiset eivät aina ymmärrä suolistomikrobien merkitystä lihavuudessa. Ja usein lihavuusleikkaus on ainoa tapa muuttaa näitä suolistomikrobeja. Hyvällä suolistoflooralla painonhallinta on yksinkertaisesti helpompaa.
T. Normaalipainoinen veronmaksaja
Millä rahalla hän on sen hoitanut? Eikös ole ihan varaton tyyppi, ulosottoa vaikka kuinka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskan miehen laihdutuskeino kuten sillä kelly osbournellakin vielä nuori niin varmasti ois helpomallakin päässy kun olisi lopettanut sen jatkuvan herkkujen mässyttämisen sen sijaan että aletaan ottaa leikkausriskiä
Jos luit jutun, niin ruoka-addikti ei voi lopettaa syömistä.
Kaiken addiktion voi lopettaa, mutta se on todella vaikeaa. Pitäisi käsitellä tunteitaan ja opetella elämään ihan eri tavalla.
Se on päästään sekaisin ja ulosotossa on yli milli velkoja maksamatta. Kuis meni noin niinku omast mielest?
Tunnen yhden lihavuusleikkauksen julkisella puolella saaneen. Aluksi se laihtui, mutta jo vuoden päästä oli lähtöpainossa ja nyt muutamaa vuotta vieläkin lihavampi.
Olen katsonut viime päivinä varmaan kymmenen dr nowta putkeen. Vain yksi läskeistä oli luonnehäiriöinen ja itseään oikeutettuna pitävä ihminen (jota ei lopulta leikattu). Muut järjestään eri tavoilla traumatisoituneita ihmisraunoita, joita ei ole autettu ja tuettu siinä heidän oikeassa ongelmassaan koskaan, joten ruuasta on tullut turruttava päihde. Ymmärrän hyvin, että siinä vaiheessa ihminen on niin epätoivoinen ha uupunut, että toivoisi jonkun taluttavan häntä.