Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~Tiistaihin Syysväki~~~~

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamukahvilla olen. Onpa outoa , olen ekoja tässä pinossa.

iso hali kaikille allergiaoireista kärsiville:)

Mä olin eilen jumpassa ja kyllä teki hyvää. Tänään mulla on itseni hellittelyä meinaan meen kampaajalle, otan jonkun kivan värin ja leikkaan. Ihanaa saada uutta ilmettä. Lauantaina on kaverin häät, pitää päästä eroon tästä pehkosta:)

Torstaina meen yhdelle hyvälle ystävälleni kahville, ihana nähdä sitäkin.

Viime yö meillä oli parempi muutama itkutirahdus, yö oli 20.40- 7.45 eli hyvä saavutus.

Näin ihan outoa unta mietin menenkö naimisiin mieheni kanssa vai vanhan yläastekamun, joka oli liusäksi jehovantodistaja ja nainen. Todella outoja unia, oma mieheni sit valitsin....

Meillä viikon päästä ne synttärit ja hieman surettaa kun kutsuin monta lasta perheineen ja melkein kaikki ovat peruneet tulee tosi pieni porukka:( :(

täällä taivas näyttäää pilviseltä, aurinko esiin, koska pian suuntaamme puistoon, huomenna pojan eka harjotteluaamu hoidossa...

palataan

Vierailija
2/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pinoa vielä missään? No tässäpä tämä. Aloittelen tässä pikaisesti kun pitää laittautua, kaveri tulossa kylään.

Nyt kahden yön perusteellahan voi jo tehdä johtopäätöksiä (niin varmaan juu) siitä, että Onni nukkuu pidemmän yön, jos sen laittaa ajoissa nukkumaan. Viime yö 21-7.30. Neljän jälkeen itkeskeli vähän mutta rauhoittui lopulta. Hyvä näin!

Lilalle tosiaan jaksamista allergiataistoon. Toivottavasti allergian aiheuttaja löytyy ja Rosan elo helpottuu.

Nytpä pitää mennä. Ei tiedä, vaikka pian tulevat ja minä olen vielä yökkärissä, samoin Onni.

Hyvää päivän alkua kaikille!!!

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy lorvia vähän, ettei olla liian aikasin puistossa. Pitää kuitenkin jaksaa olla siihen asti, että noin klo 12 voi hakea esikoisen tarhasta. Loppuviikon esikoinen onkin sitten vapaalla, kun lähdetään tänään mökille. Mies saa olla yksin kotona muutaman päivän.

Jatu, minäkin haistoin palaneen käryä eilen, mutta luulin sen tulevan tulessa olevasta ruokatorvestani:)

Mies muuten sanoi, että oli mahtava auringonlasku, kun oli paljon saasteita taivaalla. Niin ne päivätkin jo lyhenee, kun mies klo 22 katselee auringonlaskua koiraa ulkoiluttaessaan!

Sopivan lämpimiä kesäpäiviä toivotan! Sadettakin toivon tänne pk-seudulle ainakin!

T: Ynis

Vierailija
4/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilalle extra-voimalähetys!!!!!!!!! Tutulta kuullostaa tuo heräilytiheys :(

Sassalla tilanne parani vasta kun lopetin imetyksen. Mullahan meni jo ruokavalio ihan minimiin ja silti neiti oireili :( Tiukkaa teki imetyksen lopetus mutta jälkikäteen olen ihmetelly miksen aiemmin alkanut kokeilla korvikkeita. Sulla alkaa oikeesti noi proteiinin lähteet käydä hurjan vähiin! Ja sit on aina se, että jos joudut lisäämään jonkun ennen sopineen määrää karsiessasi jotain muuta pois, niin se määrän lisäys voikin tehdä sen ettei enää sovikaan... Tsemppiä KOVASTI!!! Jos söit lakuja ja vadelmia to ja pe ni syy voi olla niissä, kummassa vaan. En lähtis purkaa nyt lisää ennenku muutama päivä olis menny ja näkis paraneeko iho ilman noita kahta vai paheneeko jostain muusta syystä. Ja lääkäriin ehdottomasti ohjaisin, erityisesti sun oman ruokavaliosi vuoksi!!!!

Kiitoksia perjantain " terassi" -porukalle ja eiliselle Jatun ja ipanoiden puistoiluseuralle. Ajettiin sitten siitä kuitenkin Kallvikiin :) Juu, ilman harmauden syy siis Venäjän metsäpalot, luin tuossa Hesarista...

Tsemppiä kaikille työelämään palaileville ja pikkuisten hoito-aloituksiin!

Nyt neiti alkaa kiipee pöydille, jos lähtis puistoon. Poitsulla samanikänen tyttö-kaveri täällä aamupäivän.

Kerppu

Vierailija
5/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ynis, auringonlasku oli todella upea. Jotenkin tympeää ajatella sen johtuvan ilmansaasteista :( Tai tässä tapauksessa varmaan tuolta Venäjän puolelta tulevista savuhaitoista.

Juu, minäkin haistelin ilmaa eilen että mitä ihmettä! Missä palaa. Kyllä kauas näköjään leijailee nuo rajan takana roihuavat palon savut. Huh.

Meidän tytöllä on menossa äidin-syli-on-paras-paikka-vaihe. Tai tankkaus-vaihe. Istumme pitkiä aikoja päivästä sylikkäin ja luemme kirjoja tai tyttö haluaa minun leikkivän joitakin syli-leikkejä (" vedetään nuottaa" tai " maantiellä" , tms.) Tai sitten vain haluaa istua hiljaa sylissäni ja nauttia silityksistä :)

Nytkin tyttö sylissä, hankala kirjoittaa. Lopetan siis. Olemme menossa syyskukka-ostoksille. Tai ei kai voi vielä sanoa syyskukka mutta jotain sinne päin. Krysanteemeja ajattelin käydä ostamassa.

Alli

Vierailija
6/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin la muumimaailmassa ja voi sitä riemua! Jo pelkän muumitalon näkeminen inoosti kovasti ja sitten vielä mamma terassilla niin jo pääsi röhönaurut! Kyllä niitä hahmoja sitten piti halata kerran jos toisenkin! Ihana katsoa toisen riemua! Oli kyllä kerralla onnistunut käynti. Poitsu jaksoi jopa katsoa parikymmentä minuuttia kestävän teatteri esityksen paikaltaan sylistäni vaikka olin varautunut lähtemään kesken.

Nyt sit paistelen itselleni kakkua.(jos ette kerro kellekään niin tunnustan et huomenna tulee taas vuosi lisää.) Mut pilasin eka satsin kun laitoin jauhot suoraan munien ja sokerin sekaan... Alkaa muisti huonontua sitä mukaa kuin maha kasvaa!!

Hipsulle ja Kepsutille rutistus ja paranevia päikkärikokemuksia!

Meillä ei edes ehdotettu päikkärinukutusta vanhemman läsnäollessa, en kyllä älynnyt kaivatakaan sitä. Suht kivasti poika alkoi päikkärissä nukkua ja välillä nukahtikin siellä paremmin kuin kotona päiväunille.

Meilläkin välillä huutoa tuottaa vaipan uudelleen päälle laitto ja jonkin aikaa olenkin pitänyt poikaa jo ilman vaippaa, varsinkin illalla mut pakkohan se on joskus laittaa kun lirahduksia kuitenkin tapahtuu!!

Sain reissuta monta kassillista vauvanvaatteita, pitäisi viedä ne varastoon vielä, en oo vielä mitään laitellu vauvaa varten katsotaan sit parin kuukauden kuluttua. Nyt pää on ihan tyhjä väsyttää.. toivottavasti sairasloma torstaina jatkuu en kyllä jaksaisi töissä millään!

Reeli+ tarhapoitsu + masu26+3

Vierailija
7/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen piti jo Hipsulle sympatiaa ja olkapäätä tarjota, niin tutulta ja kurjalta kuulosti päiväkotielämä. Toivottavasti tänään jo sujuu paremmin!

Kas Sakemannipennonen ei ole aikaisemmin paljastanut plussanneensa :-) Onskuttelut!

Ayppa ja Väkkis ovat olleet mielessä. Mitähän a-sairaalaan kuuluu?

Lilallekin salapoliisitaitoja a-metsästykseen :-( Ikävältä kuulostaa pikku-Rosan iho-ongelmat.

Reeli: täällä toinen huomispäivän lapsi. Minä en kakkua tällä kertaa tee itse, vaan tilasin lahjaksi valmiin. Ikävä kyllä asunnon siivoamisessa ym oheistoiminnassa on niin paljon ohjelmaa, että päätin joistain asioista luistaa helpommalla.

Lounastan ylhäisessä yksinäisyydessä ja palaan hieman eilistä myöhemmin katsomaan miten päiväkotilapsosen elo on heidän lounaansa jälkeen sujunut. Sniff. Mutta onpas hauskaa olla yksin kotona :-) Jotain hyviä puolia tässäkin!

Keilin

Vierailija
8/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea nukahti kahdessa (!!!!!!) minuutissa omaan sänkyynsä! Voi tätä ihanuutta! :) Puistossa käynti oli taas kurjimmasta päästä. Niin pitkään menee hyvin, kun muut lapset pysyvät 20 metrin päässä. Heti kun joku lähestyy, alkaa suu vääntyä ja Nea haluaa pois koko puistosta. Ei meinaa tulla ulkoilusta mitään, en pysty juttelemaan muiden äitien kanssa, kun kaksin pitäisi kyyköttää Nekun kanssa jossain muiden ulottumattomissa. Jos joku lapsi kiljuu tai itkee, Nea saa aivan hysteerisen kohtauksen ja puristaa mua kaulasta kuin pieni apinan poikanen. Mä alan olla aika rasittunut tähän tilanteeseen. Kunpa Nea nyt jo tottuisi siellä taas olemaan. Sitten taas tulee joku ja tönäisee ja sama alkaa alusta..kuinka voi näin arka lapsi olla! Mies menee huomenna aamulla Nekun kanssa puistoon, kun mulla on lääkäri. Hyvä.

Täällä Pasilan korkeassa kerrostalossa olen jo ainakin viikon verran haistellut Venäjän savuja. Tosin muutaman päivän mietin, et missä palaa. Kivaa kun on lämmintä, mutta nautin pilvisestä ilmasta, kun puistossa meinaa tukehtua helteillä.

Nyt ois hyvää aikaa laitella valokuvia ja kirjotella vauvamuistoja, mut miks en saa aikaiseksi..aika käy vähiin! Kai mun on pakko kohta tehdä joku suunnitelma, et saan ne hommat hoidettua ennen kuin vauva syntyy.

Lila, voi että miten kurjalta kuulostaa. Toivottavasti pikaisesti saatte lähetteen tai mä suosittelen ihan yksityistä, niin ei tarvitsisi odotella. Nea sai Ataraxia, kun oli 4kk ja maitoaltistuksessa, eli kyllä sitä voi antaa.

Aavikselle jaksamisia!

Mantelille mukavaa kampaajareissua!

Reeli, kiva kun reissu onnistui! Toivottavasti saikku jatkuu ja saat levätä liitoskipujen kanssa!

Mä odottelen torstaita, kun oon menossa ystäväni kanssa kaupungille ihan vaan kahville istuskelemaan. Välillä väsyttää samankaltaisina toistuvat päivät, ehkä erityisestki siksi kun puistossakaan ei saa täytettyä aikuisseura kiintiötä Nekun arkuuden takia.. Päivässä luetaan miljoona kirjaa, joista Nean suosikkeja tällä hetkellä vauvan tuloa käsittelevät sadut ja Pupu Tupunan seikkailut alkaa tulla äidillä korvista ulos. Pitäis taas päästä kirjastoon!

Mitähän vielä. Jänskättää huominen lääkäri. Kunpa kohdunsuulla ei olis muutoksia. Pitäis taas suoriutua sohvalle lepäämään ja lueskelemaan. Mukavaa päivää kaikille!

Enkeli1 ja Nea+minivauva rv25+3

Vierailija
9/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat nuo Mantelin kumppanivaihtoehdot. :-)

On se hassua miten omalole tilanteelle sokeutuu. Rosan iho ei ole koskaan ollut täysin kunnossa. On vain parempia aikoja ja huonompia aikoja. Tilasin ajan tk:hon. Johtava lääkärimme päivystää ja hänelle lapset ovat tärkeitä. Näkyy mm. hänen tekemissään budjeteissa.. No illalla ollan viisaampia. Tylsä ottaa aika illaksi mutta kun on pakko odottaa että mies tulee kotiin auton kera.

Sini tekee hampaita.

Viimeyö oli kohtuullinen. Rosan posket ei tällähetkellä punota. Hyvä niin.

Vierailija
10/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilalle jaksua allergiataistoihin, voi kun saisitte apua tilanteeseen niin varmaan yöunetkin paranisi.

Mimmulille myös voimia, teillä saisi kanssa jo helpottaa elo. Kiva että pääset vähän lomailemaan.

Hipsulle voimia pk-harjoitteluun, voin vaan kuvitella miten pahalta tuntuu. Voisin kuvitella tapahtuvan myös meillä, Lintsu aikalailla äidintyttö ja arkailee kovasti vieraita ihmisiä ja paikkoja.

Hyvä Ynis kun pääsitte tutkimuksiin, josko sieltä apua ja neuvoja saisi.

Sakemannipennille onnea masuasukista:))

Täällä ohjelmassa taulujen laittoa seinään, kaveri tulee illalla makutuomariksi ja sitten voidaan yhdessä pähkätä paikkoja.

Olen vissiin tupakoinnilla pilannu hajuaistin, en ole haistanu mitään käryjä, netistä luin maastopaloista.

Dinkelidonkeli... tyhjää lyö joten poistun heips.

Hilu

Vierailija
11/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taitaa herätä pieni, joten kiirehditään mökille lähtöä... Hyvää loppuviikkoa! Linkitelkää:)

T: Ynis

Vierailija
12/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillillä menee hoidossa jo aika mukavasti. Paljoa ei juttele, omalle hoitajalle vain ja hänellekin kuiskaten, mutta osallistuu kyllä muittenkin kanssa keskusteluun nyökyttelemällä ja pudistamalla päätään. Itkuakaan ei ole ollut, tänään Lilli nukkuikin päiväkodissa ekaa kertaa eikä sittenkään itkeskellyt. Iltaisin kotona Lilli on myös oma iloinen itsensä, vaikka ikävöikin veljiään. Joten, tähän asti vaikuttaisi sopeutuminen olevan ihan hyvässä käynnissä. kop kop.

Lillin huone edistyy. Katto on maalattu, seinät kitattu ja seinistä puolet pesty tapetointia varten. Nyt mies maalaa Lillin uutta (Karen vanhaa) sänkyä. Siitä tulee sininen, niin kuin se ennenkin oli, mutta ajattelin maalata siihen sabluunalla samanlaisia kukkia kuin tapettien boordeissa on, että näyttäisi vähän tyttömäisemmältä :-)

Hip-sulle iso myötätuntohali :-( Toivottavasti suunta on nyt ylöspäin.

Sakemannipennille lämpimät onnittelut masuasukista! Hyvää vointia!

Voi kurja Manteli synttäreitä. Mutta toivottavasti on silti hauskaa!

Onnittelut T-P:lle ja Onskalle ehjistä öistä! Toivottavasti jatkuu!

Ynis, hienoa että isorinsessa pääsee osastolle! Kokemusta meilläkin osastojaksosta, ja täytyy sanoa että moni asia otti valtavia harppauksia eteenpäin silloin. Mukavaa mökkeilyä!

Aypan ja Väkkärän algeerisairaalakuulumisia odottelen, hyviä uutisia toivoen.

Lila, voi kurja Rosan allergioita. Jaksua!

Reelille ja Keilinille onnea vanhenemisen johdosta!

Hienoa Nea upeasta nukahduksesta! TOivottavasti jatkuu. Kurjaa että puistoilu ei edelleenkään suju. Jotenkin minulle tulee ajatus, että olisikohan hyvä jos pitäisitte taukoa koko puistoilusta... Tai että menisitte sinne mahdollisimman hiljaiseen aikaan, onko mahdollista? Entä voisiko joku muu, vaikkapa isä, puistoilla joskus Nekun kanssa ettei sinun tarvitsisi siellä supistella Nekkua nostellen. Jaksua!

Puss och kram till alla!

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
13/13 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten menee välit äitiin kokonaan... No ei ihan mutta kyllä tässä on viimeisen parin viikon aikana, tai viikon ainakin, ollut sellaista sanailua. Ei meinannut Onni nääs nukahtaa kun isänsä lähti yrittään. Mun mielestä yksi syy oli siihen se, että veljen poika ei ollut vielä edes lähtenyt kotiin, kun Onnia vietiin nukkumaan. Eli ei ollut aikaa rauhoittua, kuten normaalisti. No, tällä kertaa se ei äitin mielestä ole mikään syy - onhan Onni huutanut monta iltaa jo. Kun sitten taas toisinaan äitikin on sitä mieltä, että pitää saada lapsen rauhoittua ensin.. Joopa joo. En viitsi enempää ruotia mutta on alkanut ärsyttää vanhempien muutamat piirteet/kommentit.

Tänään ollut ihan kiva päivä. Pihalla oltu ja uimassa käyty. Olin mukana juu, mutten uinut. Oli niin kylmä vesi, että varpaat jäätyi kun kokeilin. Onni ja serkkunsakin ihan huuli tärinässä olivat eivätkä olis millään lähteneet pois. Kun vihdoin Onni otettiin vedestä ja käärittiin pyyhkeeseen, se itse oikein halusi työntää kätensä pyyhkeen alle ja painautui mua vasten lämmittelemään. Mentiin vielä aurinkoon seisomaan. Oli aika suloista:)

Jospa en nyt koko iltaa istuis koneella. Napani omani tässä taas tuli kerrattua:)

T-P