Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Vierailija kirjoitti:
Markon olisin nähnyt voittajana.
Inkankin aika tahtoi mennä Soinnun ihailuun.
Olen jutellut Diilin jälkeen Markon kanssa Tinderissä ja on muuten aikas itseään täynnä oleva tyyppi. Puhui vaan omasta erinomaisuudestaan ja työstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin kykenemätön johtajaksi valittiin sitten lopulta tai Jaajo tiimeineen valitsi. Tämä Noora hehkutti koko ajan tämän Soinnun perään ja oli puolueellinen alusta alkaen.
Kyllä tuntuisi kauhealta itse antaa jotain vastuuta ihmiselle, joka ei pysty ollenkaan pitämään hermojaan kurissa; jatkuvaa itkeskelyä, hermostuneisuutta, sähläämistä, toisten syyttelyä, pelkoa, tietämättömyyttä. Edes prosenttilaskua ei Sointu-parka osannut. Päätään hän osasi nyökytellä joka välissä.
Hän kuitenkin löysi helpostikin syyllisiä sieltä jos täältäkin. Häntä on aina väheksytty ja kaikki ovat toivoneet hänelle vain pahaa. Hänen käytöksessään alkoi olla jo vainoharhaisuuden piirteitä.
Siinähän Jaajo kantaa taakkansa.
Juu, minäkin huomasin, että Noora oli täysin Soinnun pauloissa. Tuli mieleen, mahtavatko olla jotain samaa bilettämisporukkaa, kun niin ilmiselvästi piilotteli Soinnun mokia ja hehkutti hänen olematonta osaamistaan.
Jaajoa olen pitänyt ihan tolkun miehenä ja että pinnallinen sovinismi on vain rooli. Valitettavasti nyt paljastui oikeasti olevan juuri niin yksinkertainen ja pinnallinen kuin hänen roolinsakin.
Businessenkelitkin olivat jotain urheiluporukkaa ja viihdeyritysvalmentajia. Taisi olla vain yksi henkilö, jolla on jotain ymmärrystä esimerkiksi logistiikasta, tuotannosta ja rahavirroista. Näitä ei tuntunut kiinnostavan pätkääkään ne oikeat tuotteet ja miten homma käytännössä oikeasti toimii sen nettisivuston ja hienon brändäyksen ja mission lisäksi. Eipä käytännön tason ymmärtämisella tuntunut olevan merkitystä mehubaari- ja leikkitehtävissäkään. Pääasia, että osataan huutaa kovaan ääneen ja joku muu sitten tekee sen käytännön työn.
Yllättävää tosiaan tuo Nooran käytös. Olin kuvitellut että se on järkevä bisnesnainen, mutta näyttääkin olevan tyypillinen tunteidensa vietävänä oleva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jutellut Diilin jälkeen Markon kanssa Tinderissä ja on muuten aikas itseään täynnä oleva tyyppi. Puhui vaan omasta erinomaisuudestaan ja työstä
Olisit itse puhunut myös työstäsi laitossiivoojana. Vinkkinä lisäksi, että Tinder-kuvaa varten kannattaa pestä hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt suuri osa tylyttää lopputulosta, kun Sointu voitti. Eli veikkasivat ns. väärää hevosta. Parempi voitti. Toisin on esim. Twitterissä, valtaosa hehkuttaa voittajaa. Kateudestako kertoo, jos ei voi voittoa suoda ns. väärälle taholle
Mitä ihmeellistä siinä on, että "veikattiin väärää hevosta", kun koko ohjelman ajan on nähty, että Soinnun osaaminen on todella puutteellista verrattuna moneen muuhun kilpailijaan. Itse asiassa ei ollut edes kyse vedonlyönnin häviämisestä, koska minä tajusin jo siellä lastenpelitehtävän paikkeilla, että Sointua käsitellään eri tavalla kuin muita kilpailijoita. Sen jälkeen jokainen jakso on vahvistanut käsitystäni siitä, että tällehän se voitto järjestetään. Viimeiseen asti kuitenkin toivoin, että oikeus voittaisi. Mutta valitettavasti tosiaan näin ei käynyt.
Miksi ihmeessä se olisi kateutta ja mitä väärää siinä on, että voittoa ei suoda väärälle taholle? Sehän on työelämässä melko yleinen epäkohta, että pätevämpiä ihmisiä ei arvosteta vaan suhteet ja kyynärpää ovat työnantajille suuremmassa arvossa. Tämä ei liity pelkästään Sointuun (tai hänen paljonpuhuttuihin tisseihinsä) vaan yleisesti työelämän epäreiluuteen.
Älkää nyt täälläkin jauhatko kateudesta!!! Ei mitään syytä ole olla kateellinen Soinnulle.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt täälläkin jauhatko kateudesta!!! Ei mitään syytä ole olla kateellinen Soinnulle.
Voisin melkein lyödä vetoa, että se on myös Soinnun itsensä käyttämä argumentti. Jos ei ole ennakkoluuloinen niin ainakin kateellinen. Muita syitähän ei voi olla, ettei haluaisi hänen kaltaisensa kanssa työskennellä.
Bravaaaa Sointu!
Olet tämänpäivän lenita ja armi ja anu - kaikki samassa. Kerrassaan todellinen yrittäjä ja periksi antamaton sekä toimelias töissäsi! Olisinpa minäkin saanut tsemppausta aikoinaan, niin en tässä pieneläkeläisena enää yrittäjänä puuhastelisi. Sointu osaa panostaa itseensä ja se näkyy ja huomataan- näin sitä arvoa kerrytetään. Jatka vaan...minä hiirulainen jatkan puuhastelua....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit itse puhunut myös työstäsi laitossiivoojana. Vinkkinä lisäksi, että Tinder-kuvaa varten kannattaa pestä hiukset.
Laitossiivojan työstä ihan mielellään kuuntelisikin. Tiedätkö miten kyseinen työ eroaa noista Diilissä esillä olleista mehubaareista ja muista? Laitossiivoojia ilman ei pärjätä, mutta noita Diilin yrityksiä ilman pärjätään helposti.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävää tosiaan tuo Nooran käytös. Olin kuvitellut että se on järkevä bisnesnainen, mutta näyttääkin olevan tyypillinen tunteidensa vietävänä oleva nainen.
Niin minäkin luulin, kunnes möläytti, että Helenan bulldogit olisivat sinänsä olleet kiva idea, vain tilanne oli niille väärä. Oli siis hyvinkin pihalla siitä mikä myy. Tämä Soinnun suosiminen oli vain piste iin päälle.
Kyllähän me kaikki tiedämme miksi SOintu voitti ja syy ei ole ammattitaito tai parempi osaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Noora kritisoi Petriä ihan omituisista asioista. "Idea on hyvä ja kokonaisuus hyvin hallussa, mutta lähestymiskulma on väärä." Mitä väärää siinä lähestymistavassa oli?
Noora oli asenteellinen ja puolueellinen. Eikö sen mehufirmaan palkattu vain kauniita hymyileviä nuoria naisia houkuttamaan asiakkaita. Se on tottunut Sointuihin.
Mä en näe Sointua kauniina, kun katsoo kasvonpiirteitä ja raskasta rintamusta, niin mun silmiin ei näytä kauniilta. Maalipyttyhän se on ja pyntätty ehkä se sitten on kaunista.
Okei, tiedän, kauneus on katsojan silmässä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän me kaikki tiedämme miksi SOintu voitti ja syy ei ole ammattitaito tai parempi osaaminen.
Kyllä vain, voiton vei Sointu osaamisella!
Mitä te kaikki muut tiedättte, tiedätkö edes itse? No, et tietenkään kun olet Kaikki, olisko kirjoitusvirhe ja yks ii-liikaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitossiivojan työstä ihan mielellään kuuntelisikin. Tiedätkö miten kyseinen työ eroaa noista Diilissä esillä olleista mehubaareista ja muista? Laitossiivoojia ilman ei pärjätä, mutta noita Diilin yrityksiä ilman pärjätään helposti.
Laitossiivoojalta aika harvoin myöskään kuulee mitään pinnallista ja omahyväistä "keisarin uudet vaatteet" -paskajargonia. Mutta jos on niin epätoivoinen, että Tinderiä tarvitsee, niin eipä ole ihmekään, että jossain kuplassa elää ja lättää yrityksillekin elintärkeät alan ammattilaiset. Elämä opettaa.
Jos joku on jonkun kaveri niin voiko joku avittaa jonkun kaverin saamaan sitä mitä jokutoinen ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain, voiton vei Sointu osaamisella!
Mitä te kaikki muut tiedättte, tiedätkö edes itse? No, et tietenkään kun olet Kaikki, olisko kirjoitusvirhe ja yks ii-liikaa
Kivaa tajunnanvirtaa. Kirjoittaisitko jatkossa vaan pöytälaatikkoon, koska ei naista ota kyllä mitään selkoa.
Tissit voitti tämänvuotisen Diilin.
Olisivat nuo sijoittajat yleisössä edes vähän yrittäneet peittää kiimaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tää fundly oo täys kopio Ruotsista?? Perustettu 2015
Kyse ei liene kopiosta vaan on ostettu lisenssi, jolla brändiä saa käyttää Suomessa.
Yritysrekisterissä on firma, perustettu huhtikuussa 2021. Fundly oy. Mukana jaajo ja toni. Jos on ostettu lisenssi, onko diilin kuvausten jälkeen vasta tajuttu, että tällainen konsepti on jo olemassa ja sen jälkeen ostettu lisenssi? Vai meneekö ne nyt vaan sillä, että Jaajo tän keksi.
Nettisivuilta:
"Fundly syntyi Jaajo Linnonmaan luotsaaman Diili-ohjelman finaalityönä. Fundlya lähtivät tukemaan tunnetut suomalaiset sijoittajat ja liike-elämän nimet. Fundlyn tavoitteena on olla reilu ja läpinäkyvä toimija muuten monimutkaisella varainkeruun kentällä."
Sivuilla ei lue sanaakaan kansainvälisestä lisenssistä.
Kun olen vähän tätä pelikenttää googlaillut (n. 2 minuuttia), niin varmaankin jaajo-poppoon ja tavaramerkin euroopanlaajuisen omistajan välillä (siis saksalainen yhtiö vuodesta 2013 lähtien) täytyy olla coexistence-agreement (vähintään). Tällaisella sopimuksella alkuperäinen yhtiö on päättänyt jättää koko Suomen markkinan jaajo-porukalle, ja antaa siten niitten rekisteröidä kansallisen verkkotunnuksen, yhtiönimen ja sanan käytön markkinoinnissa; sillä olisi sinänsä oikeus kieltää kaikki tämä toiminta ainakin. Vaikuttaa siltä, että fundly on ollut toiminnassa USA:ssa jo 2009 lähtien. Siitä on olemassa wikipedia-artikkelikin, joten kahdessa sekunnissa olisi voinut tämän taustan tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitossiivoojalta aika harvoin myöskään kuulee mitään pinnallista ja omahyväistä "keisarin uudet vaatteet" -paskajargonia. Mutta jos on niin epätoivoinen, että Tinderiä tarvitsee, niin eipä ole ihmekään, että jossain kuplassa elää ja lättää yrityksillekin elintärkeät alan ammattilaiset. Elämä opettaa.
Onhan se myös hieman erikoisen kuuloista, että tuollainen "kultapoju" on sinkku vielä lähes nelikymppisenä jos siis parisuhdetta kaipaa.
Jaajo teki kyllä nyt itsestään pellen valinnallaan.
Itseäni häiritsisi työkaverina tai firman asiakkaana se tieto, että pomolla on silikonitisulit. Jotka ovat vielä eri tasolla toisiinsa nähden.