Diili 2021 official
No niin nyt on ensimmäinen jakso nähty ja ensimmäinen pudotus tapahtunut. Mitä mieltä kilpailijoista, onko joukossa tulevia huippujohtajia? Entä mitä mieltä olette Jaajosta ja hänen apulaisistaan.
Kommentit (2464)
Jossain iltapäivälehdessä oli kolumni nykypäivän naisvihasta, jossa on tätä nurkkaan ajetun valkoisen heteromiehen ahdistusta ja henkisen kastroinnin pelkoa. Pieni muna, iso pelko. Mutta naisvihassa on myös naisellinen puoli; toiset naiset. Sehän on kyllä vanhastaan tuttua, että nainen on naiselle susi. Nämä julkkispalstat ja miksei ohjelmakin paikoin todistaa tuon sanonnan oikeaksi. Hirveää se raatelu mitä eräs toinen blondi saa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutu+
Joo, Sointu ja Petri tekivät tässä tehtävässä kyllä tosi hyvää työtä, mutta olisin silti katsonut kokonaiskuvaa ja sen perusteella valinnut finaalikaksikon. Inka ja Marko ovat olleet tasaisen vahvoja koko kisan ajan. Etenkin Markon luovuus, ystävällisyys ja tehokas ote tehtäviin ovat mun mielestä olleet hienoa katsottavaa. Olisin itse valinnut hänet finaaliin. Inka on myös ollut todella hyvä useissa tehtävissä, mielestäni monesti jopa parempi kuin Sointu.
Marko on pehmeä, liian nysvä. Pahoittaa mielensä heti kun joku ei ole samaa mieltä, ei osaa perustella kantojansa, antaa liian helposti periksi.
Itse sanoin jo alussa, että finaalissa on Inka ja Sointu, siinä on kisan kaksikko joka menee läpi vaikka harmaan kiven. Ihme että Petri, peesailija ja manipulaattori pääsi noin pitkälle. Ei ottanut vastuuta mistään missään vaiheessa. Mutta ehkä Jaajolla on vähän pelko korkeasti koulutettuihin ja Petri on eniten keskeytetty amis -tyyppiä.
Tietääkö joku, mikä on Inkan koulutus?
Kyllä mä tavallaan ymmärrän sen, miksi esimerkiksi Markosta ja Inkasta tykätään enemmän kuin Soinnusta ja Petestä. Inka, ja Marko erityisesti edustavat sellaista lempeää, vähän introverttiä ihannesuomalaista. Ei (erityisesti) Sointu kuitenkaan mielestäni niin paha ole. Mikä synti se on olla hyvin dynaaminen, äänekäs ja mielipiteensä reippaasti laukova ihminen? Mielestäni Sointu vaikuttaa todella pätevältä ja asiansa osaavalta daamilta, minkä lisäksi on aina asiaan sopivalla tavalla huolitellun ja tyylikkään näköinen. Kuvausryhmässä on huomattu, että Sointu puhuu suoraan ja avaa mielellään sanallista arkkuaan, minkä takia häntä on varmasti erikseen pyydetty kertomaan mielipiteensä eri kisaajien toiminnasta, ja Sointuhan on sitten kertonut. On varmaan myös kuvitellut, että niin tekevät kaikki muutkin. Tuskin on itse ottanut kuvaajaa hihasta kiinni ja sanonut, että nyt on muuten tosi kova hinku päästä haukkumaan Arielia. Pientä kriittisyyttä nyt ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruutu+
Joo, Sointu ja Petri tekivät tässä tehtävässä kyllä tosi hyvää työtä, mutta olisin silti katsonut kokonaiskuvaa ja sen perusteella valinnut finaalikaksikon. Inka ja Marko ovat olleet tasaisen vahvoja koko kisan ajan. Etenkin Markon luovuus, ystävällisyys ja tehokas ote tehtäviin ovat mun mielestä olleet hienoa katsottavaa. Olisin itse valinnut hänet finaaliin. Inka on myös ollut todella hyvä useissa tehtävissä, mielestäni monesti jopa parempi kuin Sointu.
Marko on pehmeä, liian nysvä. Pahoittaa mielensä heti kun joku ei ole samaa mieltä, ei osaa perustella kantojansa, antaa liian helposti periksi.
Itse sanoin jo alussa, että finaalissa on Inka ja Sointu, siinä on kisan kaksikko joka menee läpi vaikka harmaan kiven. Ihme että Petri, peesailija ja manipulaattori pääsi noin pitkälle. Ei ottanut vastuuta mistään missään vaiheessa. Mutta ehkä Jaajolla on vähän pelko korkeasti koulutettuihin ja Petri on eniten keskeytetty amis -tyyppiä.
Tietääkö joku, mikä on Inkan koulutus?
Inka on kauppatieteiden maisteri.
Vaikka Linnonmaa hakee ohjelmassa itselleen työntekijää, ei hän osallistunut itse kilpailijoiden lopulliseen valintaan. Sen sijaan hän välitti tuotantoyhtiölle pitkän listan asioista, joita hän toivoisi tulevalta yhtiökumppaniltaan.
– Itse kun en ole akateemisesti koulutettu niin halusin sellaisia, jotka olisivat kouluttautuneet hyvin. En tiedä miksi mulla on aina ollut joku fiksaatio Aalto-yliopistoon, mutta halusin jonkun sieltä. Halusin räjähtäviä persoonia, mutta myös hiljaisempia tyyppejä. Sellaisia, jotka ovat olleet yritysmaailmassa mukana useamman vuoden ja ehkä pyörittäneetkin joskus omaa bisnestä. Halusin nuoria, halusin vanhoja. Halusin miehiä, halusin naisia, Linnonmaa listaa kriteerejään.
Kyllähän tämäntapaisiin formaatteihin osallistujien täytyy kritiikkiä ja kehujakin sietää. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Itselläni nostaa aina karvat pystyyn ihminen - mies tai nainen - joka vie hapen olemalla koko ajan äänessä ja nostaa itseään perusteettomasti; tässä yhteydessä Sointu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämäntapaisiin formaatteihin osallistujien täytyy kritiikkiä ja kehujakin sietää. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
Itselläni nostaa aina karvat pystyyn ihminen - mies tai nainen - joka vie hapen olemalla koko ajan äänessä ja nostaa itseään perusteettomasti; tässä yhteydessä Sointu.
Samaa jankutusta koko ketju.
Vierailija kirjoitti:
Marko ja Inka olivat varmoja, että saavuttivat puolen miljoonan yleisön. Oli ehkä hiukan noloa.
Aika voitonvarmoilta näyttivät, kun kertoivat paljonko seuraajia heidän jumppaporukallaan on.
Minä jätin jätän suosiolla kaksi viimeistä jaksoa väliin, pistää niin paljon vihaksi Sointun naamavärkki ja puheet ettei kestä kuunnella ja vielä vähemmän katsella.
Mä olen ohjelman aikana muuttanut mieltäni Soinnusta ja alkanut tykätä hänestä. Hänhän on loppujen lopuksi aika rehti ja osaa kuunnella ja ottaa huomioon muitakin. Osaava myös. Ja onhan hänellä viihdearvoa. Hiukan huvitti kun hän oli koko ohjelman uhonnut sanovansa suorat sanat Petrille ja sitten huomasikin yhteistyön tämän kanssa sujuvan parhaiten :)
Olihan se nyt selvää että Sointu ansaitsi päästä jatkoon ja pojat ei. Soinnulla on oikee asenne ja hänestä huomaa että on siellä oikeesti tosissaan ja tekee kaikkensa paikan tähden. Joo hän sanoo asiat suoraan mutta niin tossa työssä kuuluukin tehdä että pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ohjelman aikana muuttanut mieltäni Soinnusta ja alkanut tykätä hänestä. Hänhän on loppujen lopuksi aika rehti ja osaa kuunnella ja ottaa huomioon muitakin. Osaava myös. Ja onhan hänellä viihdearvoa. Hiukan huvitti kun hän oli koko ohjelman uhonnut sanovansa suorat sanat Petrille ja sitten huomasikin yhteistyön tämän kanssa sujuvan parhaiten :)
Minusta on oikeastaan aika hyvä piirre ihmisessä jos pystyy pitämään mielen avoinna negatiivisesta vaikutelmasta huolimatta ja tarvittaessa myös muuttamaan mielipidettään. Tykkään myös siitä että Sointu haluaa keskustella negatiivisistakin asioita ja selvittää asian.
Vierailija kirjoitti:
Olihan se nyt selvää että Sointu ansaitsi päästä jatkoon ja pojat ei. Soinnulla on oikee asenne
Soinnulla ei todellakaan ole oikea asenne, koska hän on työntekijänä sietämättömän tehoton. Tehokkuus perustuu hitaaseen harkintaan eikä yläkoulumaiseen sähellykseen. Soinnun säheltämisellä tapahtuu paljon, mutta saadaan aikaan vähän ja se vähäkin aikaan saatu on helposti kielteistä.
Sointu on näppärän juoksutytön tasolle jäänyt ylireipas tyttö, mutta eihän häntä kukaa tervejärkinen tahdo tehtäviin, jotka vaativat pitkäjänteistä suunnitelmallisuutta ja kokonaisvaltaista harkintaa.
Johtajaksi tarvitaan ihan toisenlainen tyyppi kuin tuollainen lastentarhaopettajapersoona. Soinnun luonteelta voi pärjätä luokanopettajana, mutta ei aikuisten johtotehtävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on oikeastaan aika hyvä piirre ihmisessä jos pystyy pitämään mielen avoinna negatiivisesta vaikutelmasta huolimatta ja tarvittaessa myös muuttamaan mielipidettään. Tykkään myös siitä että Sointu haluaa keskustella negatiivisistakin asioita ja selvittää asian.
Totta. Vähän olisin kyllä kaivannut Soinnulta että olisi myöntänyt olleensa ehkä väärässä Petrin suhteen. Sen sijaan hänen piti päästä sanomaan asia Petrille todistaakseen olevansa sanojensa mittainen nainen. Nuo Petriä kohtaan osoitetut "syytökset" olivat vielä sen verran epämääräisiä että joskus olisi parempi vaan olla hiljaa.
Soinnun toiminnassa ärsyttää ehkä jopa eniten se älytön ilmeily ja pään pudistelu, kun toinen joukkue saa johtoryhmässä kritiikkiä. Ei ihan aikuisen reaktio.
Jaajon tykästyneisyyden kyllä ymmärrän, enkä vain ulkonäön vuoksi, vaan Bimbo Oy -meiningin. Tykkää selvästi siitä, että ihminen osaa heittäytyä, hassutella, laukoa roisiakin läppää ja samalla menestyä. Mutta minusta Sointu ei ole ihan sitä ainakaan vielä. Toisin kuin vaikka Aamulypsy-työkaverinsa Janni.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole koskaan varmaksi tiedetty mitään voittajia. Miksi olisikaan?
Koskaan? Tämä palsta on ollut joskus Suomen ykkönen asioiden tiedotuksessa. Aina löytyi joku tuotannosta tms. joka vuoti tiedon. Legendaarisin on varmaan, kun Petteri Jussilan kuolema tiedettiin suunnilleen ennen Juttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole koskaan varmaksi tiedetty mitään voittajia. Miksi olisikaan?
Koskaan? Tämä palsta on ollut joskus Suomen ykkönen asioiden tiedotuksessa. Aina löytyi joku tuotannosta tms. joka vuoti tiedon. Legendaarisin on varmaan, kun Petteri Jussilan kuolema tiedettiin suunnilleen ennen Juttaa.
Mutta Mariskan sussu jäi mysteeriksi, ei ne mammatkaan kaikkeen sentään kykene😁
Sointun itkua "äijien" surkeudesta on nyt vähän joka mediassa. Tuota parikan mekon myymättömyyttä ei ole ainakaan vielä onnitunut laittamaan "äijien" piikkiin. Nykyinen tarjous noin 600 €. Sitä Guccin vyötä piti lähteä noutamaan Espoosta asti mutta Martin mokasi esillepanon. Nykyinen tarjous 400 €, eli ei sekään olisi mitään ratkaissut, vaikka Sointu mieluusti asian niin esittää.
https://www.suomi24.fi/viihde/diili-sointu-laukoo-turhautuneena-itkien-…;
Vierailija kirjoitti:
Sointun itkua "äijien" surkeudesta on nyt vähän joka mediassa. Tuota parikan mekon myymättömyyttä ei ole ainakaan vielä onnitunut laittamaan "äijien" piikkiin. Nykyinen tarjous noin 600 €. Sitä Guccin vyötä piti lähteä noutamaan Espoosta asti mutta Martin mokasi esillepanon. Nykyinen tarjous 400 €, eli ei sekään olisi mitään ratkaissut, vaikka Sointu mieluusti asian niin esittää.
https://www.suomi24.fi/viihde/diili-sointu-laukoo-turhautuneena-itkien-…;
Case vyö: jos mä olisin antanut kalliin tuotteen ilmaiseksi, pitäisin aika outona sitä ettei lahjoitus koskaan edes pääse ns. kauppaan saakka. Voisi tulla jopa vähän huijattu olo. Ei se vyö olisi kisaa ratkaissut mutta sen puuttuminen netistä saattaisi aiheuttaa uusia ongelmia.
Missä ja kuka on Sontua ghostannu?? Todella suosittu, osaava ja miellyttävä yhteistyökumppani. Eniten tässä ohjelmassa ihmettelen Martinin some- ja instakuninkuus hypetystä, eihän sillä ole 15 tuhatta seuraajaa instassa, Sointulla yli 50 tuhatta.
Onpas jännä että naiset haukkuu ja vihaa naista, mutta vaikka lokki-Pete kelpaa voittajaksi kunhan ei nainen ;D