Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä tarjottiin 9,12 euron tuntipalkalla, ottaisitteko vastaan?

Vierailija
22.02.2021 |

Korona vei minunkin työt ja nyt sitä on oltu työttömänä jo viime kesästä lähtien. Nyt minulle tarjoutui työmahdollisuus, mutta tyrmistyin palkasta, 9,12€/h! Kyseessä on kyseisen alan tessin matalin palkkaluokka. Neljän kuukauden jälkeen palkka nousisi 5%, eli ei silloinkaan juuri mitään.
Kyllä sapettaa tämä tilanne. Saan nyt suunnilleen saman päivärahana, mitä saisin tuosta työstä palkkaa. Toisaalta taas minulla ei ole mitään tietoa tulevista töistä ja olen sen suhteen täysin tyhjän päällä ja kysymysmerkkinä.
Mieli sanoo, että ota työ, jotta et ajaudu syvemmälle työttömyyskierteeseen, mutta samalla tietynlainen sisäinen periaate sanoo, että älä suostu tuollaiseen orjapalkkaan ja anna omalta osaltasi tällaiselle toiminnalle jalansijaa. Tuosta kun laskee kuukausipalkan, niin se olisi bruttona noin 1460€. Siitä sitten vielä pois verot ja muut palkasta otettavat kulut, niin lopputulos lähinnä itkettää.

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae jotain muuta työpaikkaa. Kaupantessillä aloitat yli 11e palkalla.

Minä tekisin itse ennemmin reilun 9 euton tuntipalkalla jotain itselle miellekkäämpää, kuin kököttäisin kaupankassalla 11 euron palkalla. Leviäisi pää jo tunnissa, kun pitäisi joka asiakasta mielistellä ja vähän väliä joku jauhaisi jotain paskaa smalltalkkia ja sille yrittää sitten kerrasta toiseen väkinäisesti hymyillä. Siitä pitäisi maksaa 30€/h että lähtisin.

Vierailija
142/143 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae jotain muuta työpaikkaa. Kaupantessillä aloitat yli 11e palkalla.

Minä tekisin itse ennemmin reilun 9 euton tuntipalkalla jotain itselle miellekkäämpää, kuin kököttäisin kaupankassalla 11 euron palkalla. Leviäisi pää jo tunnissa, kun pitäisi joka asiakasta mielistellä ja vähän väliä joku jauhaisi jotain paskaa smalltalkkia ja sille yrittää sitten kerrasta toiseen väkinäisesti hymyillä. Siitä pitäisi maksaa 30€/h että lähtisin.

Puhut asiaa. Teen itse 7 tunnin päiviä 10,50 €/h palkalla, ja tehtävänäni on valvoa että työpaikkani asiakastiloissa on korkeintaan 10 asiakasta kerralla ja ulkona olevassa jonossa säilyy turvavälit. Työ on tylsää ja ikävää, koska harva ilahtuu joutuessaan jäämään ulos pakkaseen odottamaan sisäänpääsyä. Monella on ohut takki päällään ja osa vanhuksista kaipaisi selvästi tuolia, jota en pysty antamaan. 

Jos tekisin 8 tunnin päiviä 9,12 €/h palkalla, ero kuukauden palkassa olisi parinkympin luokkaa. Jos tällaiset työt olisi vähääkään mielekkäämpiä, vaihtaisin niihin hetkeäkään epäröimättä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pohdin jokunen vuosi samaa ja samasta palkasta oli kyse. Otin työn lähinnä harrastuksen kannalta ja sen vuoksi parin sattumuksen kautta parissa vuodessa ylenin työrooliin, johon en muuten olisi päässyt. Eli kannatti jonkin aikaa sinnitellä huonolla palkalla jossain työssä kuin työttömänä kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan