Koronarokotteen JO SAANUT? Millaisia oireita? Vai oliko mitään?
Palstalla öyhötetään että siihen kuolee tai halvaantuu, joten voisiko OIKEASTI asiasta tietävät eli ne ROKOTETUT kertoa että tuliko oireita ja jos, niin mitä?
Kommentit (402)
Itse olen ottanut vasta ekan rokotteen (Pfizer) ja oireet olivat melko vahvat (hyvin kipeä käsi, kuume, voimakas päänsärky, kurkkukipu jne) joten toisen rokoteannoksen ottaminen suoraan sanottuna pelottaa. En vuosikausiin ole ollut niin kipeänä kuin koronarokotteen jälkeen.
Ekan vasta saanut. Käsi oli kipeä kaksi päivää ja vaikea nostaa kättä ylös. Nyt ei enää mitään oireita.
Aluksi tuntui, kun lähdin ajelemaan kotiin että kurkussa on jotain röhnää. Olen aika allerginen, enkä jäänyt odottelemaan rokotteen jälkeen reaktioita vaan painelin heti autoon. Onneksi olo parani pian.
Eka Modernasta tuli käteen viivästyneenä allergiareaktiona ihottuma eli ns. covid arm, joka on tutkittu ilmiö eikä ole vaarallinen. Oli hurjan näköinen, mutta häipyi viikon jälkeen.Tutkimusten mukaan rokotteen apuaineen aiheuttama.
Toisesta tuli seuraavana yönä muutamaksi tunniksi kuumetta (elimistö tunnisti ja käynnisti vasteen) ja yhtenä päivänä oli rokotekäsi hieman kipeä.
Nyt ekasta piikistä yli kaksi kuukautta ja tokasta pari viikkoa eikä ole mitään.
Kaksi piikkiä otettu. Ei mitään oireita. Ei arkuutta pistoskohdassa, ei flunssan oireita, ei kerta kaikkiaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ottanut vasta ekan rokotteen (Pfizer) ja oireet olivat melko vahvat (hyvin kipeä käsi, kuume, voimakas päänsärky, kurkkukipu jne) joten toisen rokoteannoksen ottaminen suoraan sanottuna pelottaa. En vuosikausiin ole ollut niin kipeänä kuin koronarokotteen jälkeen.
Täällä sama. Eka pfizer hihassa ja näin kipeä en ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Samat oireet mulla. Eilenkin ihan jäätävä päänsärky. :(
Ensimmäisestä ei mitään. Toisesta käsi vähän kipeä. Ei mitään muuta.
N40
Ekan Pfizer-rokotteen jälkeen:
- Kipeä käsi, joka muuten meni pois sillä, että nukuin yhden yön sen päällä :)
- Vilunväreet
- Orastava päänsärky
Toista rokotetta jännitän.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen rokote Pfizer, en saanut mitään oireita, pistokohta oli kosketusarka muttei kipeä.
Toinen rokote Moderna, päivää myöhemmin tuli pientä lämpöä, vähän päänsärkyä ja väsynyt olo.
Suosittelen ottamaan rokotteen. Tuttavapiirissäni monella on ollut vastaavat lievät oireet ja muutamilla useamman päivän kestävä kuume tai kova päänsärky, pistetty käsi kipeä ja yhdellä oli tuntunut sydämessä "lihaspistos", jonka lääkäri totesi vaarattomaksi. Sekään ei toistunut.
Jos luette minkä tahansa tavallisen lääkkeen tai apteekkivalmisteen pakkausselostetta, niissäkin on jokaisessa vaikka miten kamalia mahdollisia sivuvaikutuksia, joita pienelle prosentille saattaa tulla. Ainakin minua pelottavat enemmän koronan sairastamisen myötä mahdollisesti tulevat hengitysvaikeudet, joita moni nuorempikin potee (heitä on paljon myös tavallisilla osastoilla hoidossa, ei vain tehohoidossa), kuin pieni mahdollisuus saada rokotteesta jotain vakavampaa sivuoiretta.
Totta. Buranaan kuolee todennäköisemmin kuin koronarokotteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos immuunijärjestelmä toimii, niin elimistö reagoi rokotteeseen. Se on hyvä merkki. Paria päivää pitempään oireiden ei pitäisi kestää.
Immuunijärjestelmä voi toimia ja elimistö reagoida rokotteeseen ilman sen vahvempia oireitakin. Ne oireet eivät kuvaa sitä, miten tehokkaasti rokote toimii.
Ensimmäinen rokote - ei oireita
Toinen rokote - lievää päänsärkyä, väsymystä, pari päivää pihalla oleva olo
Ei ollut paha.
Ensimmäinen rokote: kättä jomotti vähän, seuraavana päivänä ei enää mitään.
Toinen rokote tällä viikolla: kättä jomotti enemmän, yöllä ei voinut nukkua kyljellään, seuraavana päivänäkin käsivarsi vielä kosketusarka, mutta ei varsinaisesti kipeä. Sain rokotuksen aamulla, iltapäivällä oli sellainen olo että päätä alkaisi särkeä, mutta se meni puolen tunnin levolla ohi ja saattaa liittyä muuhunkin kuin rokotukseen (huono työasento, stressaava työasia tms). Nyt muutaman päivän jälkeen ei mitään oireita.
Kaksi Pfizer-Biontechin rokotusta saatu.
Ekasta piikistä käsivarsi kipeytyi kovasti, kesti n. 12 tuntia. Seuraavana päivänä oli vähän höntti ja väsynyt fiilis, ei muuta.
Tokasta piikistä ei tullut käsivarsikipua ollenkaan, mut sen sijaan aika inhaa pahoinvointia seuraavana päivänä. Otin matkapahoinvointilääkkeen ja sillä meni ohi. Iltaan mennessä olo oli täysin normaali.
Älkää suotta pelätkö rokotetta vaan käykää reippaasti ottamassa se, niin että me saadaan joku päivä korona kukistettua! Jos rokote tekisi meistä tahdottomia zombeja tai sisältäisi jotain hitaasti tappavaa myrkkyä, eiköhän tuo olisi huomattu jo.
Kaksi piikkiä Pfizeriä saatu.
Pistoskohdassa vähän aikaa vähäistä kipua, ei muita oireita. Sama molemmilla kerroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan rokotuksen saaneista ystävistäni, työkavereista ja sukulaisista, joiden kanssa olen aiheesta keskustellut ei ole saanut muita oireita kuin pistoskohdan kipeytymisen ja jotkut myös lievää lämpöilyä.
Itse jostain syystä reagoin pahoinvoinnilla, kunnon kuumeella ja vilunväristyksillä. Olin vähän toistaitoinen kaksi päivää. Taitavat kuitenkin olla aika yleisiä sivuvaikutuksia.
Eka rokote vasta saatu, Pfizerin Comirnaty.
N: 58 v
PS. Mihin perustuu väite siitä, että rokotuksen pahimmat sivuvaikutukset tulevat ilmi myöhemmin? Miten tätä on tutkittu? Kauanko pitää odotella?
Ne väitteet phimmista sivuvaikutuksista on foliohattufoorumeilta peräisin. Eivät ymmärrä miten rokotteet toimivat ja pelkäävät mitä eivät ymmärrä. Pitävät sähköäkin varmaan taikuutena.
Selitäpä linkkien kanssa juurta jaksaen miten juuri koronarokote todella toimii. Aivan et löytänyt vastauksia.
Jos et löydä tietoa, miten koronarokote (ilmeisesti tarkoitat näitä mRNA-rokotteita) todella toimii niin sitten on kyllä vika sinun tiedonhakutaidoissa. Sehän löytyy ihan helposti ja seikkaperäisesti selitettynä.
Toisen piikin jälkeen käsi kipeä. Vilunväreet yöllä, piti laittaa sukat jalkaan, villashaali peiton päälle ja fleecepaita yökkärin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pfizerin toisesta tuli väsymys, huonovointisuus ja selkäkivut. Selkää kävin just hoidattamassa hierojalla, sanoi, että lihakset ova täysin jumissa alaselässä. Ekasta tuli vaan kipu käsivarteen.
Hierojasi mukaan sulla on lihakset jumissa alaselästä. Tuskinpa tuommoinen rokotteesta johtuu. Vai minkälaisen mekanismin kuvittelet tuommoisen haittavaikutuksen aiheuttaneen?
Kaikki mitä ihmiselle tapahtuu/mitä kropassa ilmenee rokotuksen jälkeen, ei johdu rokotteesta.
Ekasta rokotteesta ei mitään, ei edes pistokohdan arkuutta.
Tokasta rokotteesta kahden-kolmen päivän kolotus, väsytys, lihassärky - yleinen "kipeä olo".
Sitten meni ohi eikä sen jälkeen ole ollut mitään.
Molemmat annokset Pfizeriä saatu. Kummastakaan ei yhtään mitään oireita.
Mulla huimausta kolme päivää jonkin ajan kuluttua rokotteesta
Kuukautisten pidentyminen kyllä on teoreettisesti mahdollista, mutta ei hormonien kautta vaan veren hyytymissysteemin. Korona vaikuttaa siihen vaarallisesti ja rokote voi vaikuttaa vaarattomasti. On kyllä mahdollista.