Kutsuin pienikokoisen naisen syömään, itse olen iso, pitkä mies, katanko naiselle pienemmän, vai samankokoisen annoksen kuin itselleni?
Jos laitan samankokoisen, kuvitteleeko nainen että pidän häntä syöppönä? (syön paljon) Jos pienemmän, luuleeko hän että mielestäni naisen tulisi syödä vähemmän?
Kommentit (68)
En olisi ikinä voinut kuvitella että suuniteltu, lautaselle kauniisti aseteltu ruoka-annos olisi näin suuri ongelma. Ai että naisen pitämistä lapsena, alistamista ja vieläpä syömishäiriöllisten kiusaamista?
Itse pitäisin tuota juuri ihanana huomionosoituksena. Paljon juhlavampaa, kuin itse annostelu.
Tai ehkä tuo karsiikin ne kaikista hankalimmat tyypit pois.
Miksi broileria, tuota huonoista huonointa pahvimaista höttöä, jota moni ei syö eettisistäkään syistä?
No, onhan se halpaa.
Toivottavasti salaatissa on edes fetaa ja hyvää leipää tarjolla paljon.
Kivoilta treffeiltä kuulostaa! Vinkkinä muille: Älkää koskaan tarjotko romanttisena trefffi-illallisena spagettia tomaattikastikkeessa. Siinä on vaarana kauhea sotku naamassa ja omalla koltulla. :D
-tumpelo
Minulla on mies, joka peitellysti, mutta toistuvasti sitä mieltä, että minun naisena tulisi syödä vähemmän kuin hän. Siis jos olemme ravintolassa, koettaa mies ehdotella minulle pienempää ja edullisempaa annosta kuin itse ottaa.
Eli kyllä tuollaisia/näin ajattelevia miehiä on ja aloitus voi olla ihan aito.
Maamiehen tietolaari vuodelta -37 sanoo, että jos mies kattaa pöydän käytetään isoja lautasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkäisi, että minulle annostellaan. Lapsena oli pakkosyöntiä, mikä oli kamalaa. Olen tosi pitkä nainen, mutta syön erittäin vähän. Esim riisiä ottaisin ehkä ruokalusikallisen kohteliaisuudesta. Mieluiten söisin kanaa salaatin kanssa. Miksi sä annostelet?
Kyllä muhun tekisi vaikutuksen se, jos mies kokkaamisen lisäksi vielä tekisi kauniin ravintolatyylisen annoksen lautaselleni ja toisi sen minulle pöytään.
Tämä. Voihan mies sitä ennen vielä tiedustella minkäkokoista annosta toinen toivoo, eli onko pikkunälkään vai isompaan. Aina voi myös ottaa lisää.
Olen hoikka nainen, en kovin lyhyt mutta syön noin 1/3 siitä mitä mieheni joka on myös minua huomattavasti isompi eli minä olen 168cm ja mieheni 189cm. Painoeroa meillä on yli 20 kiloa. Hän kokkasi deittailuaikoina useasti ja kertoi jo etukäteen mitä aikoo kokkailla. Sain sitten sanottua esimerkiksi että en syö perunaa tai pastaa joka oli hänelle ookoo ja teki ruokia joissa näitä juttuja ei ollut mutta myös annosteli ruuan valmiiksi lautasille nätisti ja pyysin annostelemaan sen tietyn verran mitä syön. Ei se hänelle ollut mikään ongelma. Se oli itseasiassa yksi jutunaiheista ruoka ja syöminen. Tykkään ruuasta mutta en syö itseäni ähkyyn. Mun mies syö todella paljon ja kyseli aina kun olin jo itse lopettanut syömisen että onko ookoo jos hän syö vielä toisen annoksen. Siinä sitä sitten samalla näkee ärsyttääkö toisen persoona jo siinä vaiheessa. Mulle oli ihan okei katsoa kun hän söi ja jutella siinä samalla. Siemailin siinä sitten sitä viiniä samalla.
Sanoisin että annostele vähemmän kuin itsellesi ja tarjoa lisää kun hänen lautasensa on tyhjä mutta älä tuputa.
Eikös tämän palstan tarkoituskin ole viihdyttää, mulle ainakin ihan sama kuka tai mikä ap oikeasti on jos hänen aloituksensa herättää keskustelua.