Kutsuin pienikokoisen naisen syömään, itse olen iso, pitkä mies, katanko naiselle pienemmän, vai samankokoisen annoksen kuin itselleni?
Jos laitan samankokoisen, kuvitteleeko nainen että pidän häntä syöppönä? (syön paljon) Jos pienemmän, luuleeko hän että mielestäni naisen tulisi syödä vähemmän?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekös, ettei ihmisen genomissa ole sellaista kohtaa, joka määrittäisi naisten jäävän pituuskasvussa miehiä lyhyemmiksi?
Naisten lyhyempi keskipituus johtuu AINOASTAAN kulttuurit läpäisevästä tavasta rajoittaa tyttöjen saaman ravinnon määrää.
Tämä (tiedostamaton, sisäistetty) ajatus näkyy käytännössä rintaruokinnassakin. Tyttöjä imetetään lyhyemmin ja harvemmin ja vierotetaan nuorempina.
Miesten ja naisten välillä on olemassa fysiologisia eroja aivan kuten useimmissa nisäkäslajeissa urokset ovat naaraita suurempi kokoisia. Yleinen ravintotilanne vaikuttaa yhtä lailla molempien sukupuolten pituuskasvuun minkä vuoksi 1700-luvulla eläneet ihmiset ovat olleet keskimäärin lyhyempiä kuin 2000-luvulla elävät ihmiset.
Mä en haluaisi riisiä ollenkaan tuosta tarjoilusta. Enkä edes noudata mitään dieettiä tms. minusta vaan riisi on ihan turhaa, ylimääräistä höttöä. Anna naisen ottaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekös, ettei ihmisen genomissa ole sellaista kohtaa, joka määrittäisi naisten jäävän pituuskasvussa miehiä lyhyemmiksi?
Naisten lyhyempi keskipituus johtuu AINOASTAAN kulttuurit läpäisevästä tavasta rajoittaa tyttöjen saaman ravinnon määrää.
Tämä (tiedostamaton, sisäistetty) ajatus näkyy käytännössä rintaruokinnassakin. Tyttöjä imetetään lyhyemmin ja harvemmin ja vierotetaan nuorempina.
Olisiko sinulla tiedossa joitakin lähteitä tälle väittämälle? En nyt tarkoita väittää että olisit väärässä, vaan kiinnostaisi lukea aiheesta enemmän.
Ja aloittajalle, kun ruoka jota tarjoat on noinkin arkista ja kotoisaa, voit tarjoilla myös kotoisasti. Tärkeää on, että pöytä on siistitty, kata viinilasien lisäksi myös vesilasit. Laita viilennetty vesikannu pöytään valmiiksi, vettä ei haeta hanasta kesken syömisen. Tee etukäteen jääkuutioita kannuun.
Salaatin voit laittaa erilliseen kulhoon ottimien kanssa, kanaa sekä riisiä annostele molemmille saman verran. Ei kuitenkaan lautasta kukkuroilleen, vaan niin että ruoan alta erottaa vielä vähän lautasen pohjaa. Tee vielä jokin kastike, tai osta valmiina ja lämmitä, ettei ruoka ole kuivaa. Kastikkeen laitat erilliseen astiaan, josta saa ottaa itse.
Hyviä treffejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokaa teet?
Kanaa ja riisiä, fetasalaatti, viiniä.
Ap
Nuohan saa ihan siististi laitettua tarjoiluastioihin. Lämpimiä ruokia varten astioita voi esilämmittää.
Ei, ehdottomasti ei.
Vaikka en usko, että avaus on totta niin joku voi kuitenkin ottaa opikseen:
Olethan selvittänyt naisen ruokavalion? Syökö hän lihaa, juoko viiniä, onko allerginen jollekin? Millaisesta viinistä pitää? Mitä viiniä tarjoat, kun ruokana on salaattia ja kanaa?
Treffeillä tarjotaan ruoka lautasella. Ensin salaatti, jonka kanssa on toivottavasti tarjolla hyvälaatuista öljyä ja viinietikkaa ja/tai sitruunaa, ehkä jopa krutonkeja.
Sen jälkeen kana ja riisi. En itse syö lihaa niin en osaa kuvitella, mitä muuta annokseen kuuluu mutta kai siihen jotain kuuluu? Aika tylyn näköinen lautanen, jos sillä on irtoriisiä ja kanafilee eikä mitään muuta.
Entä jälkiruoka?
On selvitetty, ei allergioita. Ainakin instakuvissaan on useissa viinilasi kädessä. Alkosta kysyn vielä suosituksen. Viinietikka ja sirtuuna oli hyvä idea, kiitos. Kanan kanssa tulee kyllä kahta eri kastiketta tarjolle.
Ap
No en minä kyllä suuttuisi, jos saisin pienemmän annoksen kuin mies. Toki oletan että annos on normaalin kokoinen, ei mikään tosi pieni. Mutta jos mies haluaa ison annoksen, ottakoon. Ekan kerran kun omalle ukolle laitoin ruokaa, laitoin reilusti isomman annoksen. Ihan arkista ruokaa siis, ei varsinaisesti treffit kyseessä. Kuitenkin on hiukan eroa, jos toinen on urheileva 2m ja 120kg,kuin minä 50kg.
Ja ei hänellä kyllä mitään pedarin piirteitä ole (niinkuin joku tuolla sanoi) tykätään molemmat tästä kokoerosta, mutta mies on kyllä hulluna mun rintoihin ja muodokkaaseen peppuun. Niitä ei lapsilla ole.
Tämän keskustelun perusteella ihmettelen, miten ihmiset selviävät ravintolassa. Siellähän saa yleensä valmiin annoksen eteensä. Kun kerran joka tapauksessa ap on jo kysynyt allergiat yms. Eli siinä vaiheessa nainen voisi kertoa olevansa absolutisti kasvissyöjä ketoilija.
Olen nainen ja kyllä minulle olisi melkoinen kauhistus treffikumppani, joka alkaisi vinkumaan, että minä en sittenkään syö riisiä ja toinen kastike olisi parempi ja itse asiassa en haluaisin 1,5 kanafilettä ja viininkin voisi korvata oluella.
Ap:n tilanteessa tekisin samanlaiset, keskikokoiset annokset + mahdolisesti santsattavaa toiseen astiaan. Itse en pidä liian isoista annoksista, koska en halua ahmia, enkä halua laittaa ruokaa roskiin.
Laita naisellekin paljon. Mulla on työkavereina naisia, jotka syövät ihan hervottomia annoksia, kun saavat ilmaista ruokaa.
Jos on pakko annostella, niin tietenkin saman kokoinen annos. Ja älä ota itsellesikään mitään kukkuralautasellista, vaan normaali ravintolan annos kokoluokkaa oleva, ja sitten lisää jos mahtuu.
Ota rennosti. Vaikka kaikki ei olisi ihan just napilleen sillä tavalla kuin nirsoimmat ja tiukkapipoisimmat haluaisivat, niin olet nähnyt vaivaa ja sitä varmasti deittisikin arvostaa. Jos et ole jostain varma niin kysy häneltä, kunhan et nyt ihan jokaista pikkuasiaa rupea selvittämään. Se on vain yksi ruokailu, jossa deitin ollessa kyseessä seura on vielä tärkeämpi kuin tarjoilut. Hyvin se menee!
Mun pahin painajainen on, että en saa itse ottaa ruokaa just sen verran kun haluan.
Nimimerkillä ala-aste ajoilta jäänyt traumat ja myöhemmin syömisongelmista kärsinyt (en kuitenkaan enää)
Vierailija kirjoitti:
Mun pahin painajainen on, että en saa itse ottaa ruokaa just sen verran kun haluan.
Nimimerkillä ala-aste ajoilta jäänyt traumat ja myöhemmin syömisongelmista kärsinyt (en kuitenkaan enää)
Pakko lisätä vielä, että ravintolassa syöminen on eriasia. Toisen tekemää ruokaa on paljon nolompi jättää.
Joten parempi aina pienempi annos kuin isompi. Molemmille saman verran. Lisää voi aina ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, jos annostelua suunnittelet niin kannattaa tosiaan tietää vähän naisen taustaa.
Itse jollain treffeillä ollessani joskus en saanut edes herkullista pitsaa alas, vaikka olin aivan nälissäni. Syömisongelma liittyy nimittäin minulla vahvasti stressiin ja jännitykseen. Vaikkei edes paljon jännittäisikään.
Mutta olenkin ehkä poikkeus 🙈😅
Kyseinen treffikumppani ei ymmärtänyt alkuunkaan ja ruoka alkoi tökkimään kahta kauheammin.
Mä en tykkäisi, että minulle annostellaan. Lapsena oli pakkosyöntiä, mikä oli kamalaa. Olen tosi pitkä nainen, mutta syön erittäin vähän. Esim riisiä ottaisin ehkä ruokalusikallisen kohteliaisuudesta. Mieluiten söisin kanaa salaatin kanssa. Miksi sä annostelet?
Jos treffikumppanini ei luota omaan kykyyni annostella ruokaa lautaselle niin se olisi kyllä "heippa ja hyvää loppuelämää sulle".
Kunhan on kypsää ja vesi kylmää jäillä ja viini kylmää ja ruoka kuumaa.Hienoa kun mies tekee ruokaa naiselle tai vie ulos syömään ja maksaa molemmat myös juomat.Pieniä ylellisyyksiä elämään.Äkä vaan mitään kurjia yksi ruusu pystyssä juttuja. Ne on tosi köyhyyttä ja surkeita.
Noi muslimien jutut ei oikein ole nykyaikaa eikä sovi vapaaseen kulttuuriin missä naiset myös elää vapaina ja liikkuu sekä valitsee itse kenen kanssa on tai ei ole.Ruoka myös sama juttu että ei voi pakottaa toisia syömään jotain mistä toiset ei tykkää!!!! Jokaisella on oikeus valita mitä syö ja kenen kanssa vai yksin ja missä. Puolet ruuasta jää usein lautaselle eikä kaikki ole hyvää.
Hupaisaa. Naiset ihan tosissaan taas vastaamassa miestä esittävälle palstanaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkäisi, että minulle annostellaan. Lapsena oli pakkosyöntiä, mikä oli kamalaa. Olen tosi pitkä nainen, mutta syön erittäin vähän. Esim riisiä ottaisin ehkä ruokalusikallisen kohteliaisuudesta. Mieluiten söisin kanaa salaatin kanssa. Miksi sä annostelet?
Kyllä muhun tekisi vaikutuksen se, jos mies kokkaamisen lisäksi vielä tekisi kauniin ravintolatyylisen annoksen lautaselleni ja toisi sen minulle pöytään.
Ei, ehdottomasti ei.
Vaikka en usko, että avaus on totta niin joku voi kuitenkin ottaa opikseen:
Olethan selvittänyt naisen ruokavalion? Syökö hän lihaa, juoko viiniä, onko allerginen jollekin? Millaisesta viinistä pitää? Mitä viiniä tarjoat, kun ruokana on salaattia ja kanaa?
Treffeillä tarjotaan ruoka lautasella. Ensin salaatti, jonka kanssa on toivottavasti tarjolla hyvälaatuista öljyä ja viinietikkaa ja/tai sitruunaa, ehkä jopa krutonkeja.
Sen jälkeen kana ja riisi. En itse syö lihaa niin en osaa kuvitella, mitä muuta annokseen kuuluu mutta kai siihen jotain kuuluu? Aika tylyn näköinen lautanen, jos sillä on irtoriisiä ja kanafilee eikä mitään muuta.
Entä jälkiruoka?