Mistä on peräisin tämä "lasta ei saa kieltää"?
Tuli mieleen toisesta keskustelusta.
Kun tästä aina puhutaan ja se on kuulemma syynä usein siihen että lapset eivät osaa käyttäytyä.
Meillä lapset osaavat käyttäytyä ja siitä usein joku vieras on saattanut mainitakin. Mulle on aina ollut selvää että säännöt on ja kasvattaa täytyy, myös kieltää. Enkä ole koskaan oikeasti törmännyt siihen että jossain kehotettaisiin olemaan kieltämättä tai komentamatta.
Mistä tämä ajatus siis tulee usein tänne palstallekin keskusteluihin?
Kommentit (129)
En tiedä.
Olen mä lapsiani kieltänyt.
Lapsen täytyy tietää mitä tarkoittaa EI. Pitää tehdä positiivisen kautta. Ei heti jyrkästi sanoa EI. Tietenkin JOS on vaaratilanne.
Tahallinen väärinymmärtäminen. Motiiveja voi olla monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luunappi ja tiukat kiellot ovat tolkun ihmisen kasvatuskeinoja. Ja sitten on teitä hysteerisiä joilla ei ikinä pitäisi olla lapsia.
5/5
luunappia ei saa antaa, se katsotaan väkivallaksi .
Mitä se tarkoittaa se "lasta ei saa tukuttaa"?
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa se "lasta ei saa tukuttaa"?
Kysy tuolta kiihkokommunistilta:
No, tässä ketjussahan sen näkee, mikä tuossa "kieltämisen kieltämisessä" hämmentää. Ei nähdä eroa sillä, että kieltäminen ei useimmiten KANNATA, ja sillä, että se olisi jotenkin KIELLETTYÄ.
Meillä on käynyt sellaisia lapsia kylässä joille ei ole opetettu peruskäyttäytymistä. Ei pyyhitä kenkiä sisääntullessa, juostaan suoraan kahvipöytään, riehutaan hullun lailla pitkin huushollia, kävellään ja hypitään sohvilla ja nojatuoleissa ja olleet jo melkein kouluikäisiä. Vanhemmat ei kiellä, enkä ole itsekään uskaltanut, koska pelkään että loukkaantuvat.
En tiedä sitten kun mennään kouluun, että miten osataan siellä käyttäytyä.
5/5