Voiko lumipenkasta tulla naarmuja autoon?
Ajoin eilen urheilupuiston parkkiin ja oli täynnä hiihtäjiä. Ajoin reunaruutuun joka oli aika ahdas, toisella puolella penkka ja toisella puolella auto.
Aamulla poikaystävä huomasi, että auton oikeassa etukulmassa on naarmut ja syytti minua. Sanoin, että tällä kertaa en ollut minä. Mutta sitten rupesin miettimään tota eilistä, että olisiko siinä voinut tulla naarmuja, kun jouduin parkkeeratessa vähän ajamaan penkkaan että auto käänty ruutuun? En ole ikinä ajatellut, että lumipenkasta voisi tulla.
Vai onko joku muu kolhinut autoa jossain? Harmittaa, kun on aika uusi auto ja nuo naarmut näkyy mustassa autossa aika hyvin.
Kommentit (10)
Lateksilla maalatuista koslistaha liukenee sateellakin pinnat pois
Voi tulla, jos on jäinen penkka. Pehmeästä höttö-lumesta tuskin tulee.
Joka tuollaisia ajattelee on sairas materialisti.
Voi toki tulla, useinhan parkkipaikan reunoilla on sellaisia aurattuja lumikasoja, joissa lumi saattaa olla hyvinkin terävää. Itsekin olen kerran onnistunut kunnolla naarmuttamaan autoa, kun väistin vähän lumipenkan kautta vastaantulevaa autoa.
Mutta eipä tuota nyt määräänsä enempää kannata surra tai toista syytellä. Vakuutukset on sitä varten, että uusi auto korjataan. Tai jos on pienehköt naarmut, voi selvitä ihan ns. myllytyksellä.
Itsellä tuli halkeama puskuriin kun osui pienellä vauhdilla kovaan lumipenkkaan, että kyllä siitä tulee helposti naarmuja.
Aika kovaa pitää hieroa että tulee naarmuja pelkästä lumipenkasta, olkoot sitten jäässä tai ei.
Onhan siinä auratussa penkassa voinut olla hiekkaakin?
Putsaat naarmu kohdan hyvin ja vedät mustan värivahan siihen.
Katsoitko muuten ettei naarmu kohdassa ollut väriä toisesta autosta?
No sitä ajattelin, että tuntuu erikoiselta, mutta jollekkin ilmeisesti käynyt niin että tullut jälkiä?
Eilen oli tosiaan pakkasta sulan jälkeen illemmalla, kun kävin hiihtelemässä eikä pimeässä tullut kiinnitettyä kauheasti huomiota tai ajateltua asiaa sen enempää. Ehkä siitä vähän kuului lumen rutinaa, kun muistan selkeästi että joutui ajamaan vähän penkasta. :D
Eipä nuo minua niin kauheasti muuten haittaisi, mutta toki alle vuoden vanhassa autossa vähän harmittaa ja etenkin poikaystävää jolle auto on tärkeä vaikka ihan perus volkkari onkin.
Ei ollut mitään maalia toisesta autosta kyllä, täytyy varmaan ehdottaa jotain puleerausta tai sitten vaan selvittää paljonko maksaa omavastuu jne jos laittaa vakuutukseen korjattavaksi. Edellistä autoa tuli pari kertaa kolhittua tolppiin ja seiniin ahtaassa työpaikan parkkihallissa, ja muistelisin että ne oli joku 500 e per kerta vakuutusyhtiölle eikä sellainen tunnu tässä kohtaa järkevältä :D
Voi tulla. Olen saanut puskurin halki, kun kurvasin vähän penkan reunasta. Toisen kerran ajoin auraamattomalla kadulla jäätyneisiin polanteisiin niin, että kolhujen vuoksi auton pohjaan jouduttiin uusimaan peltejä monella tonnilla.
Todellakin voi. Nyt on hangillakin kamala jääriite päällä.
Jäätävä alijäähtynyt vesi teki kyllä eilen lumenkin pintaan kovan ja terävän jäisen pinnan. On ehkä mahdollista jopa nuo naarmut siitä.