Jos kävisit apteekissa hakemassa katumuspillerin, kertoisitko puolisollesi?
Entä jos et kertoisi, olisiko se sinusta syy suuttua? Jos te olisitte siis sopineet, että vauvoja ei enää tule perheeseen ja teillä olisi abortti takana.
Kommentit (25)
Jos yhteinen tahtotila on, että lapsia ei enää tule, mitä suuttumista siinä on? Aika erikoista. Jos asiasta on jo aiemmin keskusteltu, en itse ihan ymmärrä, miksi siitä pitäisi enää uudestaan puhua. Ehkä, jos itse ei olisi varma asiasta, voisi keskustella puolison kanssa ja selvitellä ajatuksia.
Itse olen hakenut katumuspillerin, enkä kertonut silloiselle poikaystävälle. Suhde oli niin alussa ja oltiin niin nuoria, etten ajatellut olevan mitenkään iso juttu. Enkä siis koskaan kertonut tälle kaverille myöskään.
En, kun ollaan pantu puolison kanssa viimeksi yli vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap miehellesi myös sen, että tänään on vatta kova, mutta eilen tuli vihertävää ruikulia.
Mikäs tämän kysymyksen logiikkana on: ap ei kerro jälkiehkäisystä, mutta kertoo sen sijaan kakan koostumuksesta. Ovatko ne jollain lailla sidoksissa toisiinsa? Yhdessä asiassa pimittää, niin toisessa on avoin - ja kenties toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteinen tahtotila on, että lapsia ei enää tule, mitä suuttumista siinä on? Aika erikoista. Jos asiasta on jo aiemmin keskusteltu, en itse ihan ymmärrä, miksi siitä pitäisi enää uudestaan puhua. Ehkä, jos itse ei olisi varma asiasta, voisi keskustella puolison kanssa ja selvitellä ajatuksia.
Itse olen hakenut katumuspillerin, enkä kertonut silloiselle poikaystävälle. Suhde oli niin alussa ja oltiin niin nuoria, etten ajatellut olevan mitenkään iso juttu. Enkä siis koskaan kertonut tälle kaverille myöskään.
Hän suuttui siitä, että en avoimesti kertonut hänelle tästä asiasta, sillä hänen mielestään ehkäisy on yhteinen asia ja siitä pitää AINA keskustella. Koska en kertonut, rikoin puolisoiden välistä "hiljaista avoimuuden sopimusta" ja salasin häneltä tiedon, johon hän olisi moraalisesti ja hiljaisella sopimuksella oikeutettu.
Jotain tällaista.
Kertoisin