Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kävisit apteekissa hakemassa katumuspillerin, kertoisitko puolisollesi?

Vierailija
21.02.2021 |

Entä jos et kertoisi, olisiko se sinusta syy suuttua? Jos te olisitte siis sopineet, että vauvoja ei enää tule perheeseen ja teillä olisi abortti takana.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro jos haluat, miksi teillä ei ole toimivaa ehkäisyä käytössä

Vierailija
2/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että tuossa tilanteessa se olisi ihan sinun henkilökohtainen päätös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on aina täysi määräysvalta siitä, mitä hän ITSE tekee omalle vartalolleen. Miehellä ei ole mitään määräysvaltaa, joten miehen mielipidettä ei tarvitse kysellä eikä miehelle tarvitse kertoa, että nainen teki abortin.

Suomen lain mukaan potilaan terveystiedot ovat salassa pidettäviä, joten naisen abortti on yksityisasia. Mies ei voi vaatia lääkäriä kertomaan, onko vaimolle tehty abortti. Jos mies suuttuu siitä, että nainen tekee itse omat päätöksensä, niin sitten on aika pistää parisuhde poikki. 

Vierailija
4/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi puolison kanssa oltu ilman ehkäisyä niin tietysti kertoisin. Jos jonkun muun kanssa niin en tietenkään kertoisi.

Vierailija
5/25 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse toki kertoisin, mutta meillä puhutaan muutenkin ja kunnioitetaan toista. Jos mies vetäisi tuosta kilarit, niin parempi olla sanomatta mitään.

Vierailija
6/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro jos haluat, miksi teillä ei ole toimivaa ehkäisyä käytössä

Koska en ole löytänyt itselleni sopivaa hormonaalista ehkäisyä ja ikää alkaa olla lähempänä 50v kuin 40v. Moni muuten sopiva tekee jatkuvaa tuhruvuotoa, minkä moni nainen jaksaa, minä en. Tässä iässä sitä ei muutenkaan varsinaisesti odota tulevansa raskaaksi, mutta aina siihen on riski, vaikka pienikin.

Vierailija
7/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain erästä tilannetta menneisyydessä. Olimme harrastaneet seksiä, sanoin miehelle että nyt ei ehkä kannattaisi olla paljaalla, sillä on ovulaatioaika. Aloimme harrastaa seksiä, enkä missään vaiheessa huomannut, että mies olisi laittanut kortsun. En kerta kaikkiaan missään vaiheessa. Myöskään en huomannut, että hän olisi ottanut kortsua pois yhdynnän jälkeen. 

Olin vähän hämmentynyt, enkä uskaltanut kysyä, miksi hän ei suojautunut. Menin seuraavana päivänä sitten hakemaan ns. katumuspillerin. Kun myöhemmin (samana päivänä) kerroin miehelle, että olin hakenut sellaisen, hän suuttui. Ei siksi, että haluaisi lisää lapsia, vaan siksi että en sanonut hänelle etukäteen. 

Mies vannoo laittaneensa kortsun. Minä en ymmärrä, miten voi laittaa kondomin niin, ettei kuule toisen edes avaavan pakettia. Okei, se oli pikainen toimitus kaikenkaikkiaan ja pimeässä, mutta ihmettelen omaa kuurouttani. Mutta en voi tietenkään väittää, että mies valehtelisi. Eilen mies muisti jostain syystä asian ja suuttui taas. Hänen mielestään KAIKKI minun lääkitykseeni kuuluvat asiat kuuluvat myös hänelle ja minun pitäisi keskustella niistä hänen kanssaan. 

Minä ymmärrän sen, että hän TOIVOO, että kertoisin, mutta minua alkoi ahdistaa, sillä en ymmärrä, miten avoimuutta voisi VAATIMALLA VAATIA. Ymmärrän, jos on surullinen siitä, ettei toinen kerro tärkeitä asioita, mutta tunnen oloni jotenkin epämukavaksi tämän keskustelun jälkeen. 

Vierailija
8/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella on aina täysi määräysvalta siitä, mitä hän ITSE tekee omalle vartalolleen. Miehellä ei ole mitään määräysvaltaa, joten miehen mielipidettä ei tarvitse kysellä eikä miehelle tarvitse kertoa, että nainen teki abortin.

Suomen lain mukaan potilaan terveystiedot ovat salassa pidettäviä, joten naisen abortti on yksityisasia. Mies ei voi vaatia lääkäriä kertomaan, onko vaimolle tehty abortti. Jos mies suuttuu siitä, että nainen tekee itse omat päätöksensä, niin sitten on aika pistää parisuhde poikki. 

siis jos elatusmaksujakin pitää maksaa niin väärin menee että nainen yksin päättää, täysin epätasaarvoista

Vierailija
9/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei välttämättä kannata kertoa jos ette ole hetkeen harrastanut seksiä

Vierailija
10/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on yli 20v kun olen harrastanut jonkun muun kanssa seksiä kuin oman miehen. t. ap

Vierailija
11/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai tuo katumuspilleri sana on edelleen käytössä, nainen siis katuu ja mies juhlii sankarina sulka hatussa

Vierailija
12/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai tuo katumuspilleri sana on edelleen käytössä, nainen siis katuu ja mies juhlii sankarina sulka hatussa

Käytän sitä ihan siksi, että olen ns. boomeri. Voin toki vaihtaa myös sanaan "jälkiehkäisypilleri", sillä en ole ainostaan boomeri, olen myös sote-alalla työskentelevä. Tavallaanhan tää aihe vapaa on alunperin ollutkin meidän boomereiden hiekkis, sillä oli olemassa jo reilu 20v sitten.

Vierailija
13/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toki. asiaan kuuluu myös, että isyyslomaa ei pidetä ja sekä polttareissa & varpajaisissa vedetään perseet. siitä ikäluokasta on nyt kyse.

Vierailija
14/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kertoisin, miksi en? Ehkäisy on yhteinen asia. Meillä on tapana muutenkin puhua asioista eikä vain hiljaa olettaa jotain.

Vierailija
15/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kertoisin, miksi en? Ehkäisy on yhteinen asia. Meillä on tapana muutenkin puhua asioista eikä vain hiljaa olettaa jotain.

Niin mä ehkä vaikenin silloin siksi, että kun harrastettiin illalla seksiä, oli jo myöhä ja oltiin menossa nukkumaan. En jaksanut enää puhua. Aamulla lähdimme reissuun koko perheen kanssa, lapset kintuissa koko ajan ja auton pakkaaminen. Olimme menossa laivalle ja halusin vain nopsaan käydä apteekissa, jotta ei tarvitse matkalla alkaa miettiä, että onko nyt käynyt hupsista.

Nimittäin joskus taannoin kävi hassusti, kun ei tullut käytettyä kumiukkoa, vaikka olin silloinkin yli 40v ja vähän laskeskelin, että raskautumistodennäköisyydet alkaa olla matalat.

No joo, mutta mies on siis vieläkin vihainen siitä, että en kertonut hänelle pilleristä kuin vasta sen jälkeen, kun olin sen hakenut ja ottanut.

Vierailija
16/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli joskus periaatteena, että kaikesta pitää aina puhua oikea-aikaisesti, mutta lapsiperheen kiireet, arjen pyöritys ja työt ovat muuttaneet ajatuksia. Aina ei jaksa puhua heti, joskus ei ollenkaan.

Vierailija
17/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap miehellesi myös sen, että tänään on vatta kova, mutta eilen tuli vihertävää ruikulia.

Vierailija
18/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä ehkä vaikenin silloin siksi, että kun harrastettiin illalla seksiä, oli jo myöhä ja oltiin menossa nukkumaan. En jaksanut enää puhua. Aamulla lähdimme reissuun koko perheen kanssa, lapset kintuissa koko ajan ja auton pakkaaminen. Olimme menossa laivalle ja halusin vain nopsaan käydä apteekissa, jotta ei tarvitse matkalla alkaa miettiä, että onko nyt käynyt hupsista.

Nimittäin joskus taannoin kävi hassusti, kun ei tullut käytettyä kumiukkoa, vaikka olin silloinkin yli 40v ja vähän laskeskelin, että raskautumistodennäköisyydet alkaa olla matalat.

No joo, mutta mies on siis vieläkin vihainen siitä, että en kertonut hänelle pilleristä kuin vasta sen jälkeen, kun olin sen hakenut ja ottanut.

Mikä häntä kiukuttaa? Kumiukko on hänen vastuullaan. Itse tyri.

Vierailija
19/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei mies viitsi huolehtia ehkäisystä, lienee syytä tähdentää, ettei hänellä ole päätösvaltaa sinun ruumiistasi. Eikä oikeutta seksiin, kun on itsekäs ja tyhmä.

Vierailija
20/25 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei pidä eikä tarvitse kertoa. Pienimmän riesan tie.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan