Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Mitäköhän pahaa mä oon sanonut?
Vertasin Ranskan biisiä Suomen black bird biisiin. Molemmat ovat taiteellisesti hienoja biisejä, mutta euroviisut ovat mielestäni väärä alusta noille biiseille. Taidetta ei sovi mielestäni kilpailuttaa.
Euroviisu leima lässäyttää noi biisit.
Jaaha Tusse-hullu on vaihtunut Hatari-hulluksi ja Måne-vihaajaksi. Nyt pää pois sieltä 2018-luvulta ja keskittykää tämän vuoden kisaan KIITOS. Se parhaiten nauraa joka viimeisenä nauraa .Italia voittaa varmasti kun on vedon lyönneissäkin ensimmäisenä
viisukuplassa kun puhuttiin kuinka moni biisi kuulostaa siltä ja tältä ja kuinka on väsynyttä ja huonoo laatua, niin on kyllä siinä heidänkin kommentit kierrätettyjä ja samat asiat toistuu... tuuren kommenteissa mielestäni sentään paremmin perusteluja
Vierailija kirjoitti:
Joku näistä voittaa:Malta, Ukraina, Sveitsi tai Romania tai Italia.
Romania ei pääse finaaliin.
Sveitsi pääsee, mutta taitaa sittenkin kämmätä liven.
Malta - riippuu siitä, pukeeko laulaja päälleen jotain asiallista. Jos on harjoituksissa nähty pinkkihirvitys niin mahdollisuudet menee siihen. Mahtava ääni kyllä, ja pomminvarmasti osaa laulaa myös livenä.
Ukrainaa uskon Länsi-Euroopan vierastavan liikaa. Hyvä sijoitus silti tulee, mutta ei voittoa. Itse en panisi voittoa pahakseni. Tietysti live vielä näkemättä.
Italialla näistä mielestäni parhaan mahdollisuudet voittoon.
Nostan pakkaa sekoittamaan Bulgarian. Vai sekoititko jo sinä Romanian ja Bulgarian keskenään?
Vierailija kirjoitti:
Vertasin Ranskan biisiä Suomen black bird biisiin. Molemmat ovat taiteellisesti hienoja biisejä, mutta euroviisut ovat mielestäni väärä alusta noille biiseille. Taidetta ei sovi mielestäni kilpailuttaa.
Ai jaa? Et sitten koskaan ole mitään taidemusiikin puolen kilpailuja sattunut kuuntelemaan? Myös esim. baletin alalla kilpaillaan, valokuvauksen, arkkitehtuurin...
Vierailija kirjoitti:
En ole yhtään ehtinyt seurata. Mitä viisukupla sanoi suomen kappaleesta?
Entä mikä suomen tilanne yleensä veikkauksissa?
vedonlyöntejä en seuraa mutta oiskojan jossai 10-15 paikkeilla... viisukuplassa pääosin kai tykkäsivät, mutta silti kailottivat että ei ole mitään uutta jne jne. vihreää valoa näytti tuure ja marco muistaakseni ja keltaista tämä ronja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku näistä voittaa:Malta, Ukraina, Sveitsi tai Romania tai Italia.
Romania ei pääse finaaliin.
Sveitsi pääsee, mutta taitaa sittenkin kämmätä liven.
Malta - riippuu siitä, pukeeko laulaja päälleen jotain asiallista. Jos on harjoituksissa nähty pinkkihirvitys niin mahdollisuudet menee siihen. Mahtava ääni kyllä, ja pomminvarmasti osaa laulaa myös livenä.
Ukrainaa uskon Länsi-Euroopan vierastavan liikaa. Hyvä sijoitus silti tulee, mutta ei voittoa. Itse en panisi voittoa pahakseni. Tietysti live vielä näkemättä.
Italialla näistä mielestäni parhaan mahdollisuudet voittoon.
Nostan pakkaa sekoittamaan Bulgarian. Vai sekoititko jo sinä Romanian ja Bulgarian keskenään?
Mä ainakin sekoitan Romanian ja Bulgarian. Malta tai Sveitsi voittaa. Joku yllättäjä on on top kympissä. En vielä tiedä kenen puolesta laitan suurimmat panokset vedonlyöntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tännekin linkattu äänestys/”poll” on ollut oikeassa lähes joka vuosi. Siellä oli monta viikkoa lähes tasoissa Ranska, Malta ja Sveitsi, mutta nyt prosentit ovat seuraavat:
1. Ranska 12%
2. Malta 10%
3. Sveitsi 9%
4. Italia 7%Italia kirinyt viime päivät ja ohittaa todennäköisesti parin päivän sisällä Sveitsin.
Toivon kyllä ettei Ranska voita... Kuuntelin äsken ensimmäistä kertaa väkisin koko kappaleen ja täytyy sanoa, että oli jälleen kerran suuria vaikeuksia kuunnella se loppuun saakka, vaikka ei pitkä kappale olekaan.
Ranskan kappale pääsee oikeuksiinsa vasta livenä. Ei se biisi kummoinen ole, mutta laulajan intensiivisyys nostaa sitä. Kunhan ei huido liikaa ja kuvaus on hyvin hoidettu, eli ei mitään kaukokuvaa hallin katosta katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun usko euroviisuihin meni jo silloin kun Black bird tippui jo semifinaaleissa.
.
Olikohan silloin monta samantyylistä esitystä? Jos on kymmenen samanlaista niin eihän niitä kaikkia voi laittaa finaaliin.
Ei ollut.
Olihan se ihan kohtalainen biisi, mutta kuitenkin vähän yksitoikkoinen, ja lava ikävän musta, mitä nyt jotkut punaiset auton perävalot välillä vilkkui. "Nordic noir", kuten kuvailtiin. Se iskee pohjoisemmassa euroopassa, mutta ei kaikkialla. Tulee mieleen Alankomaiden edustuskappale vuodelta 2013, esittäjä Anouk ja nimi kuinka ollakaan Birds, se kyllä pärjäsi paremmin mutta ei sitäkään äänestetty kuin aika pienellä pohjoisen Euroopan alueella.
Mä veikkaan Italian sijoittuvan jonnekin 6-10 väliin. Liian rock voittaakseen. En usko esim. niiden lukuisten itäblokin maiden äänestävän tollasta biisiä. Viimeistään tuomaristo estää voiton. Palkintopallilla on joko Sveitsi, Malta tai Ranska, koska ne iskevät suurella todennäköisyydellä sekä tuomaristoihin että suureen yleisöön. Ei noi vedonlyöntitilastot kerro muuta kuin sen, mihin ihmiset on rahojaan laittaneet eniten.
Vierailija kirjoitti:
Viisukuplaa en edes halua katsoa.
Suomen tilanne veikkauksissa: Menee finaaliin, mutta ei missään tapauksessa voita. Sijoitus finaalissa jotain kymmenennestä sijasta alaspäin, ei ihan pohjamutia kumminkaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko tietoa Ukrainan laulajasta? Kummassa semifinaalissa esiityvät?
Esiintyvät 1. semifinaalissa. Paremmassa kunnossa jo, ja tauti ei ollut koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vertasin Ranskan biisiä Suomen black bird biisiin. Molemmat ovat taiteellisesti hienoja biisejä, mutta euroviisut ovat mielestäni väärä alusta noille biiseille. Taidetta ei sovi mielestäni kilpailuttaa.Euroviisu leima lässäyttää noi biisit.
Mielleyhtymä Black Birdsin ja Ranskan välillä tulee ainoastaan esitysten visuaalisesta ilmeestä. Molemmat yhtä mustanpuhuvia.
Ranskalle olisi mielestäni sopinut enemmän Portugalin voittajan Salvadorin tyylinen yksinkertaisempi ja värimaailmaltaan pehmeämpi ”lavastus” ilman mitään grafiikoita niin että kaikki huomio olisi vielä selkeämmin kohdistunut ainoastaan esiintyjän tulkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Azerin tytön ääni ei pääse oikeuksiinsa Mata Harissa. Olisi laulunut jotain perinteisempää.
No niinpä! Hänen azerinkielinen tuotantonsa on ihan huippua:
Onkohan Azerbaijan ikinä lähettänyt oman maan sävellyksiä. Joka vuosi ruotsalaisia euroviisujen likuhihnalta tulleita tuotoksia.
2008 ja 2017. Ne onkin mielestäni olleet maan parhaat viisut. Ja harmittaa kanssa tuollainen ruotsimuovin hyödyntäjä, kun omaakin osaamista on. Eniten kyllä ihmettelen sitä, että joku Venäjä toisinaan tilaa kappaleen Ruotsista.
1. Ranska (yksi 2000-luvun parhaimmista euroviisu
biiseistä)
2. Ukraina (maailman paras aggre-jumppa biisi, läskit häviää, kun tätä takoo muutaman tuntia putkeen)
3. Sveitsi (kaunis)
4. Venäjä (kaunis kertsi)
5. Italia (miltäköhän näyttää livenä, olen nähnyt vain videon, joka on todella tyylikäs)
6. Suomi (biisi lähtee heti liikkeelle, hienoa,
toki toivon tämän voittoa)
7. Malta (hyvä kertsi)
8. Islanti (rauhoittava biisi)
9. Kroatia (hyvä euro-humppa)
10. Azerbaidzan vai mikä sen maan nimi nyt on
11. Moldova (vihasin aluksi mutta ei sen nyt niin kauhea ole)
12. Liettua
Juontajat hyviä mutta raati ei oikeastaan voisi olla huonompi.
Ukraina ja Venäjä!
Uskon että kumpikin pääsee finaaliin, niin voin sitten äänestää niitä.
Semissä äänestän jos joku kappale tekee livenä vaikutuksen, etukäteen en pidä tarpeeksi paljon mistään.
Ukrainalla on vuoden paras jytäbiisi, Venäjän Manizhassa on asennetta ja pidän venäjänkielisestä kansanlaulurenkutus-kertsistä kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Moniko tämän palstan aktiivisista kirjoittajista on homo?
Mitä väliä vaikka onkin??
Vierailija kirjoitti:
Alankomaiden kappale on hyvän mielen biisi. Toivon, että nousee korkeammalle kuin mitä on uumoiltu. Tämä biisi on päässyt minun soittolistallekin. <3
Siis
Tuo toinen oli vähän vanhempaa tuotantoa :D