Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
MULLA ei tänä vuonna oikeastaan ketään ihan ehdotonta suosikkia. Tykkään Venäjän, AZERBAIZANIN, Tanskan ja Saksan biiseistä. Kukahan lähtee ensi vuonna edustamaan Suomea jonnekin päin Italiaa? Mun edesmennyt äiti oli joskus nuorena tyttönä Italiassa au pairina. Hän opiskeli myös laulamista. en tykännyt en sitten yhtään Italian kappaleesta - ei ihan mun genreä, samaten kuin Suomi, anteeks vaan kaikki Blind channelin fanit. Voiskohan Suomi edes harkita Antti Tuiskun tai muitten Suomen eturivin artistien lähettämistä viisuihin? Tai onhan Blind Channelin kappaleessa tarttuva kertsi. Onko kukaan seurannut Mädät omenat sarjaa? Tykkään.
Lauantaina tulee Joonas Nordman Show ja hänellä on vieraana Blind Channel.
Kuinka moni aikoo katsoa sen jakson?
Paina ylänuolta jos katsot ja paina alanuolta jos et katso.
Azerilla oli miellyttävimmän oloiset esiintyjät.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän minun lopettaa palstailu, kun on vaikea pistää paremmaksi tätä aloitusta?
Tavoitteeni olen tehnyt 🥳(Saatteko tämän vielä 500 sivuiseksi?)
Ap
Riippuu ihan siitä saako tehdä jo viisut 2022-ketjun vai onko "too soon"?
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän minun lopettaa palstailu, kun on vaikea pistää paremmaksi tätä aloitusta?
Ap
On todellakin too soon. Ei tiedetä missä tai milloin ne ovat, eikä yhtäkään esiintyjää.
Mistä vetoo niin ens vuonna on Suomelta joku Katri Helena sinivalkoisessa jakkupuvussa laulamassa jotain Jukka Kuoppamäen suomi-iskelmää haitarien säestämänä.
Kuinkakohan laajasti tämän vuotista euroviisua katsottiin?
Ainaskin olen kuullut, että Amerikassakin katsottaisiin, mutta entäs Aasiassa?
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
On todellakin too soon. Ei tiedetä missä tai milloin ne ovat, eikä yhtäkään esiintyjää.
Oma ideani tähän olikin, että kun ei tiedetä vielä yhtään esiintyjää, niin jokainen ketjulainen saisi vapaasti heittää oman suosikkiehdokkaansa (ja pienen perustelun) 39 ESC-maasta, jos sattuu joku kansainvälinen tähti olemaan tai jos ei ole, niin ketkä saavat Flo-Ridan räppäriksi. En ehkä tee siitä ketjua, koska Damiano-ketjun perusteella sen ketjuan vauva-sensuuri jyllää mun nimimerkille, jos ei alapeukut.
Joten sama kai tuo on laittaa tähän jatkoksi, kun 500 sivun ylitystä toivottiin, enkä tiedä, kauanko jaksan täällä heitellä helmiä sioille?
Esim. tähän tyyliin:
1. Suomi
Toistaiseksi suht tuntematon rockbändi, joka voisi olla kansainvälisessä nosteessa kisan jälkeen. Blind Channelin toimintatapa siis olisi Suomen vientimarkkinoille ja UMK:lle paras ratkaisu, niin palattaisiin taas vuosituhannen alkuun, jolloin oli Suomi-buumi. Teflonit ja Erikat ja muut kotikutoiset voidaan mun puolesta unohtaa. Onhan siellä tietty tähkät ja jiiveegeet varmaan ehdolla, mutta suomenkielellä jäädään varmastikin karsintaan. Ehkä BC:n tyyliseen lähes valmiiseen pakettiin menee sitten taas muutama välivuosi, mutta se on kuitenkin se oikea tapa hoitaa nämä kisat, jos top-10:iin mielitään.
Sitten näille vinkkiä, jotka ei ihan pärjänneet tällä kertaa:
2. Australia
Tones & I. Kunhan ei ole hopeamekossa. Myös Sia olisi kova juttu.
3. Saksa
Lord of the Lost. TÄYDELLINEN viisuehdokas Saksalle, jos ensi vuonna halutaan sekä rock, että visuaalinen karkki. Koska Rammstein ei varmaankaan osallistu, niin sitten toiseksi paras kehiin.
4. Ruotsi
Carola ja tuulikone. Tarvitseeko edes tämän vuoden ulkomusiikillisen hypetyksen perustella miettiä?
5. Englanti
Simon Cowell ja Piers Morgan ft. Ant & Dec ;P Nähtäisiin viimein, onko näistä talenteista mihinkään. Ant & Decillä sentään levytyksiäkin.
Suomi voisi laittaa Marko Hietalan laulamaan, kun sillä on nyt aikaa. Mies osaa soittaa ja säveltää omat kappaleensa.
Vain yksi mies, kaksikaulainen kitara ja upea ääni.
Mä oon ajatellut, että metal-polkka kappale voisi olla ensivuodelle ihan kiva.
Tähän malliin + laulu:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma ideani tähän olikin, että kun ei tiedetä vielä yhtään esiintyjää, niin jokainen ketjulainen saisi vapaasti heittää oman suosikkiehdokkaansa (ja pienen perustelun) 39 ESC-maasta, jos sattuu joku kansainvälinen tähti olemaan
Voihan maita olla ensi vuonna mukana enemmän kuin 39.
Itse veikkaan, että ensi vuonna menestytään taas englanninkielisillä radiopoppiksilla, jotka on tuotettu jossakin biisitehtaassa. Ne, jotka yrittävät kopioida tämän vuoden menestyksekkäitä omakielisiä biisejä, floppaavat.
Vierailija kirjoitti:
Suomi voisi laittaa Marko Hietalan laulamaan, kun sillä on nyt aikaa. Mies osaa soittaa ja säveltää omat kappaleensa.
Vain yksi mies, kaksikaulainen kitara ja upea ääni.
Vau, tää ois kyllä ihana!
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oma ideani tähän olikin, että kun ei tiedetä vielä yhtään esiintyjää, niin jokainen ketjulainen saisi vapaasti heittää oman suosikkiehdokkaansa (ja pienen perustelun) 39 ESC-maasta, jos sattuu joku kansainvälinen tähti olemaan
Voihan maita olla ensi vuonna mukana enemmän kuin 39.
Itse veikkaan, että ensi vuonna menestytään taas englanninkielisillä radiopoppiksilla, jotka on tuotettu jossakin biisitehtaassa. Ne, jotka yrittävät kopioida tämän vuoden menestyksekkäitä omakielisiä biisejä, floppaavat.
Riippunee varmaankin siitä, kuinka hyvin maissa saadaan koronat kuriin. Lisää maita varmaankin vasta sitten tulee, kun tokeentuvat tästä ajasta.
winner kirjoitti:
Ensi vuodelle on jo ketju olemassa :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/4171925/euroviisut-2022-official
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Ensi vuodelle on jo ketju olemassa :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/4171925/euroviisut-2022-official
Kaikki teksti siinä on vain spekulaatiota vain tähän mennessä. Voi olla, että joku muu tekee vielä ajankohtasemmin siitä aloituksen. Tällein, kun on useasti käynyt tv-formaatti aloituksissa.
Ei siinä mitään, jos jaksetaan spekuloida.
Kuunkuiskaajat sinne Italiaan ens vuonna.
Toivottavasti Pertti Kurikan nimipäivät oallistuis taas ens vuonna. Oli niin hyvä se "Aina mun pitää" eurohitti.
Vierailija kirjoitti:
Kuunkuiskaajat sinne Italiaan ens vuonna.
Mulla olisi melodiat valmiina polkka biisiin.
Kuunkuiskaajat olivat jo kerran euroviisuissa eikä hirveän hyvin pärjänneet siellä. Oisko niitä muita saman henkisiä artisteja olemassa?
Veikkaan, että Ruotsi voittaa ens vuonna viisut. Suomi ei mene finaaliin ja jos menee niin sijoille 20-26.
Italiassa ainakaan yhtään suuremmissa kaupungeissa ei ole asian suhteen minkäänlaista ongelmaa.