Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranska on aivan järkyttävän huono häviäjä.
Tässä linkki
https://www.ilgiornale.it/news/cronache/dio-felice-quando-italiani-muoi…
Voiko joku ihan oikeasti puhua, että ranskalaiset eivät olleet huonoja häviäjiä?Dopo qualche ora, i social sono stati bombardati da vergognosi messaggi (andare su Twitter - digitare "télephérique italie" - per credere).
Dio è felice quando gli italiani muoiono". "Dio ha ucciso 13 figli di puttana italiani oggi. Grazie Dio. Baci". "Caduta la funivia a Stresa: una giusta punizione del karma dopo il cocainagate dei Maneskin all'Eurovision". "Questo è il karma, ahahah". "Gli italiani sono disoccupati", scrive uno. L'altro risponde: "Si eliminano anche velocemente". "L'euforia dell'Eurovision distrutta dalla caduta di una funivia. Ballavano lì dopo la vittoria e così le corde di sono rotte. Ecco. La Francia ha dovuto lasciare la vittoria a una canzone vuota". "La funivia è gestita dalla mafia?". Potremmo continuare a riempire righe su righe di insulti. Sui social ce ne sono a bizzeffe, di frasi simili.
Tässsä esimerkkejä mitä ranskalaiset kirjoittavat somessa Italian voiton jälkeen ja kun seuraavana päivänä hiihtohissi onnettomuudessa kuoli 14 ihmistä. ”Jumala on on onnellinen kuin Italialaiset kuolevat. Jumala on tappanut 13 italialaista h****npentua tänään. Jumalalle kiitos. Suukkoja. Stresan hiihtohissin tippuminen oli karman oikea kosto Euroviisujen kokaiinigaten jälkeen. Tämä on karmaa. Hah hah haa. Italialaiset ovat työttömiä. He eliminoituvat myös nopeasti.... Jne.
Voiko joku ihan oikeasti väittää Ranskan olleen hyvä häviäjä?
Twitteristä löytyy lisää hashtagilla.” télephérique italie”No tuon perusteella me heitetään täällä Ruotsista läppää silkkihansikkailla läpsien. Ei nyt kenenkään kuolemaa pidä Euroviisujen takia toivoa :/
Euroviisut on pelkkä tekosyy, jos tällaisia toivotaan. Nää on vähän samanlaisia kuin jalkapallohuligaanit, ei edes faneja, vaan häiriköitä, joille ottelut on tekosyy tapella ja räyhätä.
ohis sivusta
Tuli vain mieleen, että käyköhän Blind Channelin menestyksen viisuissa jälkeen niin, että yhä useampi artisti uskaltautuu viisuihin Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ton Italian laulajan ikänen nainen ja en kyllä ikinä kelpuuttaisi tollasta luuseria. On teillä matalalla kriteerit.
No katsos kun kyse ei olekaan siitä, että olisimme hakemassa hänet tänne Suomeen meidän poikaystäväksi. Oltaisko sitten sisterwifeja. Kyse on siitä, että ihaillaan mieskauneutta ja -energiaa. Katsos kun harva mies laittautua noin,naisille silmänruoaksi. Monta alusvaatteisillasn olevaa tälläytynyttä naista siellä kyllä lauleli.
Tämä on sitä tasa-arvoa, sano.
Italian solistista tuli kyllä mieleen, että hän esitteli vartaloaan saadakseen ohjelman mieskatsojia äänestämään.
Niinkö tuumit? Naisen kanssa kyllä seurustelee, ja on seurustellut. Hmm.
Meinaatko, ettei vetoa ohjelman moniin tyypillisiin mieskatsojiin?
Riippuu varmaan katsojasta? t. eri
Jännittää jo ensi vuoden UMK. Olen varma, että BC:n menestys antaa sopivan buustin suomalaisille kovan luokan artisteille (onko heitä?) hakemaan kilpailuun. Ei enää instababyjä tai juontajia laulamaan, vaan oikeita ammattilaisia jotka osaa kirjoittaa ja säveltää omat biisit. Tänä vuonna rock menestyi, ensi vuonna se voi olla jotain täysin muuta tai sitten ainakin pitää olla tosi omaperäinen kappale.
Vierailija kirjoitti:
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsilla meni viisuissa kaikki pieleen.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/45d5b828-5f78-418e-83e7-432cbe…
Tämä Tussen kommentti on kyllä aika paksu:
– Olen hieman pettynyt Eurooppaan. Minä tein työni, he eivät tehneet, Tusse kommentoi sijoitustaan.
Carolan nyt tietää entuudestaan ettei hänessä mitään vikaa ole koskaan.
Ikään kuin Ruotsia pitäisi jotenkin automaationa aina äänestää. On tässä muutkin maat duunia tehneet. Ja toiset oli yksinkertaisesti parempia.
Sanoiko hän noin?
Mitä muuta tarkoittaa, että hän teki työnsä, mutta äänestäjät eivät.
Se on Tusse semmoinen avoin ruotsalainen. Suomalainen ei.
Sorry - poikkean hieman aiheesta:
Bottas ei ollut mikään Tusse, vaan meni sanattomaksi, kun teki työnsä hyvin, mutta varikko ei. Mersulla ei osata vaihtaa kuin kolme pyörää neljästä ja Wolff väittää että auto oli väärässä kohdassa, kun 3 muuta pyörää olivat ilmeisen oikein ja 2 sekunnissa vaihdettuina.
Miten nämä typerät formulahöpinät liittuy tähän ketjuun?
ohis
Keskity sinulle kirjoitettuun tekstiin, niin ymmärrät, ohis. Tai sit todennäköisemmin et :( No aina voi parantaa omaa kirjoitusasuaan, että toinen ymmärtää, että tässä nyt lasi putosi ja pitäiskö korjata sirpaleet...
Ensin ruotsalaisafrikkalainen kommentoi työnsä "pilanneita", sitten vertauksen vuoksi otin toisen suomalaislajin, kuinka suomalainen kommentoi työnsä pilanneita ja lopuksi kuinka saksalainen tallipäällikkö kommentoi suomalaisen puolesta työn pilanneita.
BC onneksi osaa kommentoida ja pitää puoliaan omista asioistaan varsin hyvin. Hyvä niin. Toiset suomalaiset ovat palkkatyöläisiä, eivätkä saa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikun ainakin poistaisivat tuon vedonlyönnin ja ne kyselyt kenen kuuluisi voittaa. Pysyis vähän enemmän jännitys.
Eihän niitä ole kenenkään pakko seurata.
Ei, mutta esim. selostajat kuitenkin höpöttää niistä semifinaalien ja finaalien aikana...
ohis
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel jää historiaan varmasti ensimmäisenä ja suomalaisittain taatusti viimeisenä, jonka pääsyä finaaliin oli koko katsomo yhtenäisenä huutokuorona vaatimassa.
No ei voi jäädä, kun näin ei edes tapahtunut.
Ihanasti mollaat jo etukäteen tulevia Suomen edustajia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa Måneskinen laulusolistin housut repesivät?
Laulusolisti ilmestyi voittajapressiin housut riekaleina eli oikean lahkeen sisäsauma oli revennyt ylhäältä alas. Vielä lavalla housut olivat ehjät ja kunnossa. Eli matkalla tapahtui jotakin erikoista.
Ensin niissä oli reikä paketin kohdalla, pressiin mennessä koko lahje halki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset ovat intoutuneet lyttämään omaa edustajaansa Jendrikiä, joka joutunut jostain syystä myös venäläisten homofoobien hampaisiin. Ja siksi joku saku lohkaisi että J pitäisi karkoittaa venäjälle näitten armoille. Hauskaa?
Jendrik sai multa täydet moraaliset pisteet, ihan huikea ja ihana asenne kaverilla, vaikka oli selvää, ettei tuolla esityksellä menestystä tule. Ikävää, että on joutunut tuollaisen lyttäyksen kohteeksi. Luulisi, että saksalaiset olisivat ottaneet koko homman huumorilla, kun ovat jo vuosia olleet ihan yhtä umpisurkeita vakavillakin esityksillä.
Ja toisaalta Saksa on aikoinaan osallistunut Guildo Hornin ja Stefan Raabin voimin... siinä vasta varsinaiset.
Vierailija kirjoitti:
Joo Pete Parkkonen ois kuuma edustaja Suomelle. Pistähän Pete satamaan!
Älkääkä suuttuko, mä tiedän nää ei ole mitkään missikisat. Mutta ei se väärin olis saada ulkomaalaiset syttymään meidänkin mieskauneudelle.
Pete ei ole enää yhtä kuuma tukan leikkuun jälkeen 😭😭😭😭
Otetaanpas rennosti nyt ja katsokaa Blind Channelin versio Zitti e Buoni biisistä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– Olen hieman pettynyt Eurooppaan. Minä tein työni, he eivät tehneet, Tusse kommentoi sijoitustaan.
Saahan hän olla tuota mieltä. Ei tuossa mitään törkeää ole. Eri asia on, että kannattaako ja en kyllä oikein ymmärrä kyseisen laulajan logiikkaa tämän ajatuksen takana.
Olen eri, mutta eihän tuossa edellä ole kukaan kieltänyt Tussea kertomasta mielipidettään, mutta kertoo paljon ruotsalaisista, että heidän edustajansa laukoo tuollaisia kommentteja. Ennen kaikkea, koska ei ole ainut ruotsalainen edustaja joka niin tekee. Eräskin jo ennen finaalia haukkui avoimesti muiden maiden edustajat pitäen itseään parhaana.
Enhän minä niin sanonut, että joku on kieltänyt kommentoimasta. Ai kaikista ruotsalaisista kertoo jotain heidän euroviisuedustajan puheet? Hieman liioittelet. Kertooko BC:n keskarien esittely sitten kaikista suomalaisista jotain? Hieman paineita tuossa kaikille osallistujille, jos näin on...
Eräskin haukkui kaikki muut? No sanopa suoraan, kuka tämä edustaja oli. On huonoa käytöstä, jos oikeasti näin.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa vaikka minkälaisen testituloksen.
Ei nää jonnepersuanonit saa tästä näemmä tarpeekseen ;DDDDD
Sitten kun puhdas testitulos tulee ja lasikin löytyy rikkinäisenä lattialta, niin ketjuun tulee vielä 8400 sivua salaliittoteorioita jonkun labratuloksen vääristelystä ;D
Laittaisikohan popparit tulille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta videosta vielä ihmettelen, miksi ihmeessä vieruskaveri muka tönäisisi vasta tuossa vaiheessa, jos tarkoitus olisi vihjata, että ei kannata. Jos tuossa on jo viiva pöydällä, eikö muka olisi huomauttanut asiasta aikaisemmin. Ympärillä kuitenkin porukkaa vaikka miten paljon ja kameroita joka suunnassa, joten miksi tuossa kohtaa yhtäkkiä tajuaisikin, että hei, nytpäs tönäisen, ettei kukaan näe.
No tietenkin koska silloin tajusi että heitä kuvataan! Eikai sillä muuten ole väliä kamapäissään kun ollaan.
Sitähän juuri kysyinkin, miten tajusi sen vasta tuossa, kun kameroita on ihan joka paikassa. Lähetystä mennyt reilusti yli kaksi tuntia, niin sitten vasta tajuaa, että hei, tätähän kuvataan? :D
No tietenkin screeniltä.
Voi herranjumala, kun on vaikeaa. Koko kisan ajan on kameroita ja silminnäkijöitä ihan joka paikassa. Miksi reagoisi vasta silloin, kun näkee itsensä screeniltä tai kameran siinä suoraan edessään, jos oikeasti on huolissan, että kukaan ei näe?
Koska on kamapäissään ja suuruusharhoissa. Oletko koskaan vetänyt kokaiinia? Miksi luulet että tästä tuli niin iso haloo, jos mitään ei olisi tapahtunut? Huumeet ovat tosi yleisiä, johan siitä on tutkimusta vaikka kuinka, nuoret käyttävät tosi paljon enemmän kuin esim 20v sitten.
Ei ole. Ihan jo siksi koko tämä stoori on naurettava, koska siinä hänen vieressään istui Italian teeveen edustajia jne jotka ei todellakaan olisi moista suvainneet.
Hän ihan vaan katsoo alas lattialle hetkisen.
Miks tuo käsikin sitten nykii tuolla tavalla kuin vetäisi huumetta nokkaan (saattaa kirpaista jos limakalvot on jo hellänä)? Ei tuo vaan näytä siltä että katsois lattialle.
Ja huumeita vedetään joka paikassa, se on noile käyttäjille niin tavallista varsinkin julkkiksille, että ei tule ajatelleeksi kenenkään puuttuvan tai huomaavan viivaa pöydällä kaiken sen muun roinan lisäksi. Kaikilla on muuta tekemistä ja katseltavaa. Pomot ja teeveen edustajat varmaan käyttävät itse muutenkin. 🙄 Mutta nyt koitetaan peitellä ja tuomita koska tiedetään että tavallinen yleisö ei hyväksy.
Millä lailla nykii? En minä ainakaan näe.
Siinä vieressä istuu koko Italian viihdemaailman Tiukka Täti numero yksi, puolen metrin päässä. Hän ei todellakaan olisi tuollaista katsonut puuttumatta.
Miten hän olisi voinut puuttua herättämättä huomiota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko käyttää Ruotsin edustajasta naisten sukuelimen sijaan hänen oikeaa nimeään? Ei tarvitse sotkea genitaalialueita tähän hommaan.
Ehei. Täällä vaaditaan muilta käytöstapoja mutta ei itseltä. Perus vauva-palstailua.
Mulla oli käytöstavat, kunnes huomasin että niillä ei tee tällä palstalla yhtään mitään. Sen verran on tullut pilkkaa ja paskaa niskaan, joten miksi jakelisin mitään helmiä sioille.
Mä en ole luopunut käytöstavoista, mutta joskus saatan suuttua kunnolla provosoiville. Itse toivoisin kaikilta kunnon keskustelua aiheista joita käsitellään. Viime aikoina ollaan hirveän röyhkeitä oltu ja oon ajatellut luopuvani tästä palstasta. Ainostaan tätä euroviisu ketjua olen viime aikoina vaan selaillut.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikään kuin Ruotsia pitäisi jotenkin automaationa aina äänestää. On tässä muutkin maat duunia tehneet. Ja toiset oli yksinkertaisesti parempia.
Sanoiko hän noin?
Mitä muuta tarkoittaa, että hän teki työnsä, mutta äänestäjät eivät.
No ei tuosta voi vetää ainakaan millään vetää johtopäätöksiä, että hän vihjaa, etteivät muut tehneet työtä Euroviisujen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta videosta vielä ihmettelen, miksi ihmeessä vieruskaveri muka tönäisisi vasta tuossa vaiheessa, jos tarkoitus olisi vihjata, että ei kannata. Jos tuossa on jo viiva pöydällä, eikö muka olisi huomauttanut asiasta aikaisemmin. Ympärillä kuitenkin porukkaa vaikka miten paljon ja kameroita joka suunnassa, joten miksi tuossa kohtaa yhtäkkiä tajuaisikin, että hei, nytpäs tönäisen, ettei kukaan näe.
No tietenkin koska silloin tajusi että heitä kuvataan! Eikai sillä muuten ole väliä kamapäissään kun ollaan.
Sitähän juuri kysyinkin, miten tajusi sen vasta tuossa, kun kameroita on ihan joka paikassa. Lähetystä mennyt reilusti yli kaksi tuntia, niin sitten vasta tajuaa, että hei, tätähän kuvataan? :D
No tietenkin screeniltä.
Voi herranjumala, kun on vaikeaa. Koko kisan ajan on kameroita ja silminnäkijöitä ihan joka paikassa. Miksi reagoisi vasta silloin, kun näkee itsensä screeniltä tai kameran siinä suoraan edessään, jos oikeasti on huolissan, että kukaan ei näe?
Koska on kamapäissään ja suuruusharhoissa. Oletko koskaan vetänyt kokaiinia? Miksi luulet että tästä tuli niin iso haloo, jos mitään ei olisi tapahtunut? Huumeet ovat tosi yleisiä, johan siitä on tutkimusta vaikka kuinka, nuoret käyttävät tosi paljon enemmän kuin esim 20v sitten.
Minä puhuin tuossa siitä rumpalista, joka tönäisi laulajaa. Oliko hänkin siis kamapäissään?
Siltä vähän näytti.
Tai sitten vain tönäisi, että ollaan kuvassa, katso kameraan. En muuten näe koko tönäisyä vaikka olen yrittänyt katsoa kaksi päivää.
Seuraa jalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen biisi oli parempi. Mutta onneksi ei huonolle hävitty.
Sun mielestä. Äänestäjien enemmistön mielestä Italian kappale oli Suomen kappaletta parempi. Miksi tätä pitää jankuttaa koko ajan? Luuletteko, että Suomesta tulee voittaja tällä jankutuksella xD?
En ole tuo lainaamasi, mutta eiköhän ole ihan selvää, että porukka kertoo täällä henkilökohtaisia mielipiteitään eikä mitään absoluuttisia totuuksia. Makuasioista ei voi kiistellä. Suurin osa oli Italian puolella, se voitti ja sillä selvä. Ihan yhtä sallittuja ovat kuitenkin kommentit, joissa kerrotaan oma mielipide siitä, kenelle olisi itse suonut voiton.
Kyseinen henkilö esitti mielipiteen faktana. Tämä ero ei ole suinkaan kaikille selvä. Minä ainakin olen kyllästynyt tähän jankkaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belgian kappale oli paras. Kamalimmat oli Saksa ja Islanti. Huh.
Minäkin tykkäsin Belgiasta. Se oli ihanan ongelmaton ja maailmoja syleilemätön. Ei mitään maailmantuskaa tai suurta draamaa.
Minusta Belgia oli hillityllä tavalla dramaattinen ja erittäin tyylikäs. Harmi, ettei yleisö tainnut oikein ymmärtää kappaletta.
t. toinen Belgia-fani
Jonnet ei tajunneet, ketä on Johnny Cash. Oli mun top-5:ssä kyllä. Draamaa siinä kyllä oli, uhkaavaa avautumista suorastaan femme fatale -tyyliin "oot kyllä äkkiä väärässä paikassa, jos kosket mun Johnny Cash t-paitaan." Siitä eteenpäin äkkiä mennään tuskan ja draaman kaarta.
Mustasukkaisia 😁Outo sanavalinta. Eihän he missään parisuhteessa ole. Ohis