Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Tuo uusi pisteidenantotapa on ihan järkyttävä! Olkoonkin, että on se on tarjonnut pari todella herkullista Ruotsi-floppausta, joille olen aidosti nauranut. Sama kävi nyt myös Maltalle samoista syistä. Esiintyjien puolesta olen silti ollut aina surullinen, jopa Ruotsin osalta. Maltan nuorelle naiselle tämä oli liian kamalaa. Hän oikeasti uskoi itseensä ja humppaansa.
Raatien ja yleisön äänet ovat niin pahasti eriytyneet nyt, että tämä pisteidenantotapa ei tarjoa jännitystä, ennemminkin kaaosta. Sijoitus voi ykskaks vaihtua 10 pykälää suuntaan tai toiseen.
Itse pidän eniten siitä, että saa itse oivaltaa voittajan. Niinpä lasken pisteet pisteidenjaossa itse ja ennen Sveitsin pisteitä tiesin jo Italian voittavan.
Vierailija kirjoitti:
Ja nimi Katri Norrlin. Sanoihan Silvennoinenkin sen juonnossa. Ei siis Ilta tai Eveliina tms. vaikka kaikki näyttää botoxien jälkeen samalta.
Ja mistäs hänet tunnetaan..? Liittyykö jotenkin viisuihin? Onko muusikko tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin sitä, kuinka Italia sai niin paljon tuomari ääniä. Ei ollut mitenkään parempi siinä mielessä kuin Suomi, mutta juryt arvostivat enemmän. Tämän lisäksi en edelleenkään näe biisissä mitään ihmeellistä. Aloin lopuksi toivoa jopa Ranskan voittoa, koska minusta kaunis biisi. Minusta Italia ei ansainnut voittoa. Se vei kuitenkin pisteitäkin Suomelta. Olen joskus pitänyt Italiasta, mutta en niin paljon tästä. Lisäksi jos esim vertaa BC:n niin ne pojat ovat aitoja, energisiä ja mukavan oloisia. Italiasta tuli eri kuva ja vähän sellainen ylimielinen ja välinpitämätön asenne ääniäkin laskiessa. Heräsivät sitten lopuksi vasta. Siihen voittoon asti hyvin ilmeettömiä. Siinä mielessä en ihmettele jos olisivat jotain h**meita käyttäneet. Muutenkin jos vertaa Suomen edustajaan niin heillä se kunnollinen rock-asenne ilman mitään turhaa. Italialle miinus vielä jos oikeasti oli niihen h**meiden käyttö kyseessä, koska se vaan ei ole enää ok. Antaa väärää kuvaa ja esimerkkiä sekä on väärin muitakin esiintyjiä kohtaan, että alkaisivat siellä käyttää. On eri asia jos esim suomalaiset siellä joivat, koska juoma tarjottua. Ei mitään kiellettyä siellä.
Tuskin nyt enää palaan aiheiseen ja varmaan viimeisiä kommentteja minulta tänne. Olen siis iloinen Suomen puolesta ja hieno sijoitus. Raatipisteitä liian vähän jos vertaa Italiaan. Muuten esitys loistava. Ukraina olisi ansainnut enemmän pisteitä myös. Hyvä ettei kukaan ns hameenheiluttaja pärjännyt ja Maltakin jäi onneksi niin alas, vaikka olikin liian hyvä sijoitus heille. Jotenkin aina sellainen pettymys vähän viisujen jälkeen. Ei ole pitkään aikaan ollut mieleinen voittaja minulle. Nyt niin kuin kirjoitin olisin toivonut jopa Ranskan ohittavan. Myös raatipisteiden antoa saisi uudistaa ja toisaalta Ranska ja Sveitsi saivat niillä jo etumatkaa. Pahalta tuntuu, että Italia sai niin paljon raadeilta myös verrattuna Suomeen. En siis tälläkään kertaa ole oikein iloinen. Viisut vähän pettymys olleet jo pitkään. Suomi oli silti viisujen piristys. Tämä olkoon nyt viimeinen viesti tästä aiheesta.
Italia sai eniten yleisöääniä. Suomi sai neljänneksi eniten yleisöääniä. Millä logiikalla Suomen olisi pitänyt voittaa?
En minä kirjoittanut, että Suomen olisi pitänyt voittaa vaan sitä, että raatien pisteet olivat alhaisia Suomelle ja en pitänyt Italiasta niin paljon. Samalla Italia vei varmasti Suomen pisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomen pisteiden antaja ei ollut Ilta vaan joku Katri Norllin
Lahtelaislähtöinen musiikkitoimittaja. Miksiköhän valittiin antamaan pisteet?
Huomenta, täällä böndellä linnut laulaa ja artska paistaa :) Onnea BC ja kiitos osallistumisesta! Kaikki meni nappiin. Ne maat jäi taakse jotka oli mahdollista päihittää, ja vain muutama meni edelle. Juryt asettivat puitteet tällaisiksi, kun nyreilivät Suomelle. Sentään muutama kymppi tuli! Mutta BC sai paljon yleisöä puolelleen - tekivät työnsä hyvin. Esitystä katsoessa tuli mieleen, että kukapa ei haluaisi näiden keikalle kokemaan livenä tuo meininki! Joten varmaan rundia ja keikkaa pukkaa...ja koronakin lähtee livohkaan...
BC:n toinen laulaja sanoi haastiksessa ennen viimeistä vetoa, että ''viedään tämä kunnialla loppuun asti''. Näin kävi. Nyt menen torille juhlimaan, lue: kääntämään lapiolla kasvimaata.
Mistä tuon Katrin pisteiden annon nyt näkisi?
Ja Carolan
Mun mielestä aika inhottavaa alkaa lyhyen videonpätkän perusteella väittämään, että Italian laulaja olisi muka vetänyt huumeita. Vähän tuntuu voittajan lokaamiselta.
Sen instastooreissa @ ykaaar näkyy, kun kumartuu pöydällä olevaa puhelinta kohti
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, että vetää huumeita 200 miljoonan katsojan edessä. Ovat kyllä kiistäneet kaiken. Tässä video.
Ei tuossa huumeita vedetä. Käsi on eri paikassa kuin nenä ja toinen käsi pöydän alla. Nyt on taas vedetty tulkintoja vain siksi, että laulaja on rokkarin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tussen 14. sija on kerrassaan kehno. Miten tässä näin kävi?
Ruotsiviisujen aika on ohi, yleisö on kyllästynyt niihin. TOP 10 yltäneet lähes kaikki omaperäisiä, erottuvia kappaleita. Perinteistä viisuhumppaa kyllä edustavat Malta ja Kreikka, joista Maltan kappale on ruotsalaisten tekele, mutta droppasi näyttävästi ja yleisöäänissä jäi sijalle 14. Sen sijaan TOP kympistä löytyy toinenkin suomalaisten tekemä kappale, nimittäin yleisöäänien vyöryn saanut Liettua.
Häh. Maltako perinteistä viisuhumppaa? Mukana pisara funkia, hyvä ja vahvaääninen laulaja. Kyllä tuosta oli tusinatuote kaukana.
Ruotsin viisutehtaan ylijäämätuote, joka ei kelvanmut Melodifestivalenille. Destiny laulaa hyvin kyllä.
Joo miettikää. Ei kelvannut Melodifestivalenille, vaikka taso oli siellä tänä vuonna todella huono! Ja siitå sitten leivottiin ennakkosuosikkia...
Mistähän sellainen huhu lähti liikkeelle, että olisi kappaleelle yritetty melodifestivaaleille? Ei sitä ihan kaikkea kirjoittelua kannata uskoa. Hyvä laulaja ja ammattimaisesti tehty kappale, joka sai asiantuntijaraadilta ansaitsemassa arvostuksen.
Melkein luulisin, että enemmän sillä raatipuolella ajateltiin Suomen kappaletta vanhan toistamiseksi. Hyvin tehtyä rock-makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Italian Damiano David on kyllä täydellinen rock-tähti. Ulkonäkö Gucci-mallin ja kreikkalaisen jumalan risteymä, karismaattinen, itsevarma (olisin minäkin tuolla ulkonäöllä) ja ikäistään paljon vanhemman oloinen. Bänditoverit itki ja hermoili pisteitä odottaessa ja tämä on oikein jäätävä alffa. Niin ja osaa se vissiin laulaakin.
Huumeiden käyttäjät pois viisuista. Ei kuulu lähetykseen tuollainen. Niitä näkee kotipuolessakin. Väärää kuvaa antavat.
Äh niin noloa ja ylimielistä et vetivät kokkelia suorassa lähetyksessä. Toisaalta eipä yllätä, olivat juuri sen oloisia ja siksi heidän esitys juurikin jätti ainakin minut kylmäksi.
Ihmisen aivot kehittyvät 25-vuotiaaksi. Eli toisinsanoen järkeä ei välttämättä ole vielä niin paljoa sitä ennen, otetaan tyhmiä riskejä, ei mietitä seurauksia jne. Nämä Italian rokkarithan ovat tosiaan n. 20-vuotiaita..
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla niin tyhmä, että vetää huumeita 200 miljoonan katsojan edessä. Ovat kyllä kiistäneet kaiken. Tässä video.
Eihän noi kasvot ole lähelläkään pöydän pintaa. Ihmeen huonoja häviäjiä täällä taas. Blind Channel nyt vaan ei ollut illan paras.
Paras voitti ja pulinat pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin sitä, kuinka Italia sai niin paljon tuomari ääniä. Ei ollut mitenkään parempi siinä mielessä kuin Suomi, mutta juryt arvostivat enemmän. Tämän lisäksi en edelleenkään näe biisissä mitään ihmeellistä. Aloin lopuksi toivoa jopa Ranskan voittoa, koska minusta kaunis biisi. Minusta Italia ei ansainnut voittoa. Se vei kuitenkin pisteitäkin Suomelta. Olen joskus pitänyt Italiasta, mutta en niin paljon tästä. Lisäksi jos esim vertaa BC:n niin ne pojat ovat aitoja, energisiä ja mukavan oloisia. Italiasta tuli eri kuva ja vähän sellainen ylimielinen ja välinpitämätön asenne ääniäkin laskiessa. Heräsivät sitten lopuksi vasta. Siihen voittoon asti hyvin ilmeettömiä. Siinä mielessä en ihmettele jos olisivat jotain h**meita käyttäneet. Muutenkin jos vertaa Suomen edustajaan niin heillä se kunnollinen rock-asenne ilman mitään turhaa. Italialle miinus vielä jos oikeasti oli niihen h**meiden käyttö kyseessä, koska se vaan ei ole enää ok. Antaa väärää kuvaa ja esimerkkiä sekä on väärin muitakin esiintyjiä kohtaan, että alkaisivat siellä käyttää. On eri asia jos esim suomalaiset siellä joivat, koska juoma tarjottua. Ei mitään kiellettyä siellä.
Tuskin nyt enää palaan aiheiseen ja varmaan viimeisiä kommentteja minulta tänne. Olen siis iloinen Suomen puolesta ja hieno sijoitus. Raatipisteitä liian vähän jos vertaa Italiaan. Muuten esitys loistava. Ukraina olisi ansainnut enemmän pisteitä myös. Hyvä ettei kukaan ns hameenheiluttaja pärjännyt ja Maltakin jäi onneksi niin alas, vaikka olikin liian hyvä sijoitus heille. Jotenkin aina sellainen pettymys vähän viisujen jälkeen. Ei ole pitkään aikaan ollut mieleinen voittaja minulle. Nyt niin kuin kirjoitin olisin toivonut jopa Ranskan ohittavan. Myös raatipisteiden antoa saisi uudistaa ja toisaalta Ranska ja Sveitsi saivat niillä jo etumatkaa. Pahalta tuntuu, että Italia sai niin paljon raadeilta myös verrattuna Suomeen. En siis tälläkään kertaa ole oikein iloinen. Viisut vähän pettymys olleet jo pitkään. Suomi oli silti viisujen piristys. Tämä olkoon nyt viimeinen viesti tästä aiheesta.
Italia sai eniten yleisöääniä. Suomi sai neljänneksi eniten yleisöääniä. Millä logiikalla Suomen olisi pitänyt voittaa?
En minä kirjoittanut, että Suomen olisi pitänyt voittaa vaan sitä, että raatien pisteet olivat alhaisia Suomelle ja en pitänyt Italiasta niin paljon. Samalla Italia vei varmasti Suomen pisteitä.
Minäpä kirjoitan. Suomen olisi pitänyt voittaa ja Italia varasti Suomen pisteet! BC saa varmasti keikkaa, mutta italiaksi laulava? No ei vaan on hyvä, ettei Suomi voittanut, mutta sijoittui hyvin. Sai näkyvyyttä, levytyssopparin..
Suomi sai omassa semissään eniten yleisöääniä. Mutta kuten finaalissakin, raatien pisteet alensivat sijoitusta. Näiden yhteispisteissä laskettuna Suomi oli 2. semin viides. https://eurovisionworld.com/eurovision/2021/semi-final-2
Vierailija kirjoitti:
Suomen kolme menestynyttä esitystä (Lordi, Soft Engine ja Blind Channel) ovat kaikki olleet maakuntien Suomesta. Hyvä!!
Kaikki myös bändejä, ja rock-henkistä musaa. Toivottavasti UMK:ssa nähdään jatkossakin rockbändejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noi kasvot ole lähelläkään pöydän pintaa. Ihmeen huonoja häviäjiä täällä taas. Blind Channel nyt vaan ei ollut illan paras.
Ehkä tosiaan katsoi puhelintaan mut oli vähän nauttinut alkoholia ja rojahti tuolleen hassusti eteenpäin... En tiedä, mutta eivät varmasti tule koskaan myöntämään mitään. Miksi muuten ensin sanottiin et lasi tippui maahan ja sitten et katsoi puhelintaan? 🙄
Ruotsin tapaus kertoo paljon esiintymispaikan tärkeydestä. Ruotsi oli yleisöäänissä vasta 10. omassa semissään mutta 11. finaalissa. Sai hirveän edun tuosta finaalin esiintymispaikasta.
Hauska nähdä onko ensi vuoden viisuissa voittajabiisin tyylisiä edustuskappaleita muillakin mailla. Useinhan kopioidaan edellisvuoden voittajaa.
Olen joskus ajatellut, että nämä nyt suoraan finaaliin menijät itse asiassa hyötyisivät, jos kävisivät semifinaalit läpi ihan normaaliin tapaan. Tulisivat paljon tutummiksi yleisölle, josta kaikki eivät todellakaan kuuntele kappaleita etukäteen jostain youtubesta, vaan se on semit ja finaali aika monelle. Huonoja sijoituksia tulee usein näille isoille maksajamaille, kun tupsahtavat finaaliin kylmiltään.