Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisin musiikkivideo on vaikuttava ja olin haltioitunut. Eilen kun näytettiin ennakkopätkä Ranskan lavashow'sta, niin tapahtui tunnelman lässähdys. Toki biisi on niin ranskalainen kuin olla ja voi ja siksi tunnelmallinen, mutta tärkeä osa mielestäni oli myös musiikkivideoon luodulla visuaalisella maailmalla, eikä senkaltaista tunnelmaa ollut tuotu screenien avulla lavalle.
Mulla sama, myös Sveitsin osalta. Video sai minut hurmoksiin, laulu melodinen, teksti tarinallinen ja laulajan ääni täydellisen sopiva kappaleeseen. Jäi korvamadoksi. Eilen näin eka kerran lavaesityksen ja kyllä lässähti!
Sveitsi on ollut ykkössuosikkini, mutta live mullakin vähän latisti tunnelmia. Ei ollut yhtään niin komeaa ja vaikuttavaa kuin videoesityksessä. Lisäksi häiritsi esittäjän turhat liikehdinnät. Kun biisi on tuollainen ja ääni kuten hänellä niin ei tarvitse kuin laulaa.
No hänhän on juuriltaan Kosovo-Albania -akselilta. Minusta vaatetus oli juuri sopivan boheemi ja "epäkurantti" ja silti tyylikäs. Taitavan laulaja pärjää myös vaatteet päällä esiintymällä.
Aivan sama mitä tekee ja miten liikkuu tai on liikkumatta. Mä aivan hypnotisoiduin kun näin esityksen kakkossemissä (en ollut aiemmin katsonut enkä kuunnellut biisejä) ja rakastuin kertaheitolla. Karisma ja lauluääni, joita ei kukaan tämän vuoden kattauksessa pistä paremmaksi. Toivon sydämestäni voittoa tälle. Biisi vaan paranee, kun sitä kuuntelee enemmän ja enemmän. Suosittelen myös sulkemaan silmät ja heittäytymään täysin kuuloaistin varaan. Uskomattoman hieno veto <3.
Se outo liikehdintä tekee esityksestä liian tekotaiteellisen. Laulaja itsekin sanoi, että halusi vaan kokeilla jotain tanssintapaista koska ei ole sellaista koskaan aiemmin esiintyessään tehnyt eikä osaa tanssia, eli ne liikkeet ei edes millään tavoin tue laulun sanomaa.
Sveitsin laulaja oli kuin oman kylän hieman pullea romani-Valde pyhäkamppeissaan. Joo anteeksi tuhmasti sanottu, tiedän, mutta assosiaatio oli niin vahva ;)
No hänhän on juuriltaan Kosovo-Albania -akselilta. Minusta vaatetus oli juuri sopivan boheemi ja "epäkurantti" ja silti tyylikäs. Taitavan laulaja pärjää myös vaatteet päällä esiintymällä.
Eikös se Silvennoinen sanonut jotain että "mun kaverin äidillä oli samanlainen paita kahdeksankytluvulla".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ihmettelen jos Ruotsi pärjää. Ruotsin show on niin laskelmoitu ja niin nähty. Jotenkin tuntuu myös että Malta ei voita, lavashow jotenkin pysähtynyt, laulaja seisoo vaikka biisi on tanssibiisi.
Jos yleisö haluaa rockia niin Italia voittaa. Jos slovarin niin Sveitsi. Jos etnoteknoa niin Ukraina. Ranska on kysymysmerkki, tykkääkö kukaan muu kuin minä.
Ruotsi on aina kymmenen parhaan joukossa riippumatta siitä mitä lähettävät viisuihin. Saavat pisteet vain olemalla Ruotsista.
Sehän harmillista, että koko Eurooppa on Ruotsin lumoissa. Ehkä heillä on parhaat taikurit.
Koko Eurooppahan tilaa Euroviisukappaaleensa Ruotsista. Ruotsalaiset tekijät taitavat olla tänäkin vuonna ainakin viiden kappaleen takana.
Siis apua mikä tää ysärhevi on?
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaistoimittajan mielestä Suomi pelasti eilisen, yhden kaikkien aikojen tylsimmistä semifinaaleista, mutta täällä vaan jaksetaan haukkua Ruotsia ja ruotsalaisia ja kuvitellaan, että ruotsalaiset vihaavat suomalaisia.
Olette te pimeitä.
Siinä sulle pimeä toimittaja. Hän ei suinkaan kehunut, vaan joutui myöntämään (sen jälkeen kun oli ensin haukkunut Suomen).
"– Haluaisin mieluiten kuulla Suomen esityksen korvatulpat korvissani, Larsson tylytti.
Larsson kuitenkin myönsi, että eilinen semifinaali, joka hänen mukaansa oli surkea, sai tarvittavan kipinän Suomen esityksestä."
Ainakin Suomen biisiä on helpompi laulaa mukana kuin Italian :)
Mä oon nii rakastunut siihen Italian biisiin, niin törkeen hyvä, ihana kieli ja soundi ja kertsi ja kaikki. 🔥
Ukraina myös toisiksi paras.
Suomi myös 🥰❤️🥰 Hyvä biisi, mun veikkaus et ole top10 menee kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskan biisin musiikkivideo on vaikuttava ja olin haltioitunut. Eilen kun näytettiin ennakkopätkä Ranskan lavashow'sta, niin tapahtui tunnelman lässähdys. Toki biisi on niin ranskalainen kuin olla ja voi ja siksi tunnelmallinen, mutta tärkeä osa mielestäni oli myös musiikkivideoon luodulla visuaalisella maailmalla, eikä senkaltaista tunnelmaa ollut tuotu screenien avulla lavalle.
Mulla sama, myös Sveitsin osalta. Video sai minut hurmoksiin, laulu melodinen, teksti tarinallinen ja laulajan ääni täydellisen sopiva kappaleeseen. Jäi korvamadoksi. Eilen näin eka kerran lavaesityksen ja kyllä lässähti!
Sveitsi on ollut ykkössuosikkini, mutta live mullakin vähän latisti tunnelmia. Ei ollut yhtään niin komeaa ja vaikuttavaa kuin videoesityksessä. Lisäksi häiritsi esittäjän turhat liikehdinnät. Kun biisi on tuollainen ja ääni kuten hänellä niin ei tarvitse kuin laulaa.
Se outo liikehdintä tekee esityksestä liian tekotaiteellisen. Laulaja itsekin sanoi, että halusi vaan kokeilla jotain tanssintapaista koska ei ole sellaista koskaan aiemmin esiintyessään tehnyt eikä osaa tanssia, eli ne liikkeet ei edes millään tavoin tue laulun sanomaa.
Aivan sama mitä tekee ja miten liikkuu tai on liikkumatta. Mä aivan hypnotisoiduin kun näin esityksen kakkossemissä (en ollut aiemmin katsonut enkä kuunnellut biisejä) ja rakastuin kertaheitolla. Karisma ja lauluääni, joita ei kukaan tämän vuoden kattauksessa pistä paremmaksi. Toivon sydämestäni voittoa tälle. Biisi vaan paranee, kun sitä kuuntelee enemmän ja enemmän. Suosittelen myös sulkemaan silmät ja heittäytymään täysin kuuloaistin varaan. Uskomattoman hieno veto <3.
Olen kovasti yrittänyt oppia tykkäämään tästä, etenkin koska ranskankielinen, mutta ei. Tylsä ja jättää minut kylmäksi. Bulgaria sama homma, en tajua mitä hienoa siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin suomalaisten osoittama Italia-närkästys liittyy siihen, että EU päätti kesän huippukokouksessa 750 miljardin euron koronatukipaketista, josta koronasta Euroopassa eniten kärsinyt Italia saa leijonan osan.
Elpymisvälineeksi kutsuttu paketti koostuu 390 miljardin euron suorista avustuksista ja 360 miljardin euron lainoista. Koronasta pahiten kärsinyt Italia saa noin 81 miljardia euroa suorana tukena ja 127 miljardia euroa lainoina. Rahat on käytettävä vuosina 2021 - 2023.
EU:n nettomaksajamaa Suomi rahoittaa pakettia 6,6 miljardilla eurolla vuoteen 2058 mennessä, ja voi saada siitä lähivuosina 3,2 miljardia euroa. Eli suomalaisten maksettavaksi jää 3,4 miljardia euroa. Ja jos kävisi niin ikävästi, että kaikki EU-maat jättäisivät jostain syystä velkaosuuksiensa maksut maksamatta, on Suomen enimmäisvastuut rajattu 2,8 miljardiin euroon vuodessa.
HEI HEI SINÄ!
Paketti on 30% koronapaketti ja 70% jotain ihan muuta.
Me rahoitetaan Italian mafiaa tällä!
Kyllä Suomella on tänä vuonna ihan rehellinen mahdollisuus voittoon. Itse en uskalla niin paljon lähteä vielä toivomaan tässä kohtaa. Hyvä juttu jo se, että ollaan finaalissa, katsotaan miten pitkälle se vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin tussu jää jumboksi
🤘🤘Ei jää, älä huoli. Valistunut tuomaristo kun tietää jo ennen Ruotsin biisin julkaisua, että sille kuuluu antaa maksimipisteet.
Ruotsin Charlotte Perrellin (1999) voittobiisi on minun mielestä yksi Euroviisujen huonoimmista voittajabiiseistä ikinä. Perrelli osallistui uudelleen viisuihin 2008 ja sijoitus oli 18, ja Ruotsi oli silloin ennakkosuosikki. The Arkin (Suomessa järjestetyt viisuissa) oli aika surkea. Eli ei se Ruotsikaan aina pärjää.
Serbian emännät oli muuten ihan hyvänäköisiä, mutta nillä oli liikaa niitä hiuslisäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärjäsihän Softengine myös tosi hyvin niin miksei BC:kin. Heidän biisinsä myös selkeämpi sanoiltaan minusta ja paremmin laulettu. Siinä mielessä pitäisi pärjätä jopa paremmin kuin tuo Softengine. Euroviisut sillä tavalla usein kivat, että myös erilaisista biiseistä on pidetty. Lordin nyt kaikki muistavat, mutta tuli mieleen myös se Azerbaijanin Day after Day joka menestyi hyvin sekä Romanian "Dracula" myös. Nämä ehkä sellaisia jotka jakavat mielipiteitä.
Softengine on livenä todella hyvä, olen käynyt heidän keikoillaan. Blind Channelin kaltasta vinkumisrääkymistä en menisi katsomaan vaikka maksettaisiin. Näitä kahta ei voi verrata.
Niin, et voi verrata, koska et ole nähnyt Blind Channeliä livenä. Minäpä olen ja voin kertoa, että siinä on erittäin kova livebändi. Softengineä en ole nähnty livenä, joten en myöskään voi verrata.
Mä oon nähnyt molemmat. Softenginen Salon iltatorilla esiintyjänä ja Blind Channelin Hollywood Undeadin lämppärinä. Kovia bändejä molemmat!
Italia ei kyllä saisi voittaa. Ehkä joku Ukrainan voitto olisi parempi sietää jos ajatellaan Suomen kannalta ja pidän itsekin biisistä. Suomen biisiä jotkut sanovat synkäksi, mutta minullekin se sopii hyvin kun elämääni katson. Ei paljon hyviä hetkiä ole aina ollut. Sen vuoksi biisi on tavallaan rehellinen ja ei sisällä sellaista pintakiiltoa ja itsensä korostamista mitä moni muu. Sveitsin biisistä pidän, mutta ehkä vähän eri tyylisen olisi aika voittaa nyt.
Pelkään eniten varmaan sitä, että joku noista samantyylisistä naisten renkutuksista voittaa. Islannista pidän, mutta en kuitenkaan niin paljon sen voittoa toivoisin, mutta parempi sekin tietysti kuin moni muu. Ruotsista se vielä, että tylsä biisi, mutta itse kuitenkin pidän siitä enemmän kuin monesta muusta.
Tuli vielä mieleen se, kun se Suomen juontaja sanoi molempien semijen lopuksi, että rakasta itseäsi niin se aiheutti itsellä vaan sellaisen ajatuksen, että miten minä rakastan kun minähän melkein vihaan itseäni. Toisaalta silti ihan kivasta sanottu kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa se måneskin tarkoittaa ja miksi ruotsalainen å? En jaxa googlaa.
Tarkoittaa "moonshine" tanskaksi. Bändin sähköjäniksen lailla hyppivä bassomuija on puoliksi tanskalainen.
Vierailija kirjoitti:
Serbian emännät oli muuten ihan hyvänäköisiä, mutta nillä oli liikaa niitä hiuslisäkkeitä.
Eiköhän ne ole peruukit, kenenkään päänahka ei kestä 10kg lisäkekasaa!
Vierailija kirjoitti:
Mä oon nii rakastunut siihen Italian biisiin, niin törkeen hyvä, ihana kieli ja soundi ja kertsi ja kaikki. 🔥
Ukraina myös toisiksi paras.
Suomi myös 🥰❤️🥰 Hyvä biisi, mun veikkaus et ole top10 menee kyllä.
❤🤍💚
💛💙
Niin samaa mieltä. Mulla tosin välillä vaihtelee että kummasta tykkään enemmän, Ukrainasta tai Italiast . tänään Italiasta, eilen Ukrainasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa "moonshine" tanskaksi. Bändin sähköjäniksen lailla hyppivä bassomuija on puoliksi tanskalainen.
Kiitos! Nyt arvoitus ratkesi, nimittäin vaivasi ihan hitokseen että miksi å-kirjain! ;)
Kyllä on epistä että Italialla on par... eikun siis saman genren piisi juuri nyt kun Oulun pojat lähti reissuun. Aatelkaa mikä tsäänssi olis Suomen mahollisuus jos Italia olis tyytyny lähettämään sellasen harmittoman perinteisentyylisen laulelmapiisin. Ei pysty kattoo Italian piisiä, kerran vahingossa kuulin kun en ehtiny laittaa mutelle mutta enää en erehy, kyllä näi on että oululaiset on ainoot oikeet aidot violent popparit näissä keimeissä. Go Oulu, Finland, Filaan, Filaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä biisissä lauletaan?
Joidenkin suomalaisten osoittama Italia-närkästys liittyy siihen, että EU päätti kesän huippukokouksessa 750 miljardin euron koronatukipaketista, josta koronasta Euroopassa eniten kärsinyt Italia saa leijonan osan.
Elpymisvälineeksi kutsuttu paketti koostuu 390 miljardin euron suorista avustuksista ja 360 miljardin euron lainoista. Koronasta pahiten kärsinyt Italia saa noin 81 miljardia euroa suorana tukena ja 127 miljardia euroa lainoina. Rahat on käytettävä vuosina 2021 - 2023.
EU:n nettomaksajamaa Suomi rahoittaa pakettia 6,6 miljardilla eurolla vuoteen 2058 mennessä, ja voi saada siitä lähivuosina 3,2 miljardia euroa. Eli suomalaisten maksettavaksi jää 3,4 miljardia euroa. Ja jos kävisi niin ikävästi, että kaikki EU-maat jättäisivät jostain syystä velkaosuuksiensa maksut maksamatta, on Suomen enimmäisvastuut rajattu 2,8 miljardiin euroon vuodessa.