Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
4701/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä h**vettiä! Nyt olisi hyvää aikaa katsoa eilinen lähetys, mutta Areenasta tulee vain ruotsinkielinen selostus, ja oikein kaksiäänisesti. Missä on Silvennoinen??

Siellä on kolme versiota: suomeksi, ruotsiksi ja venäjäksi.

Tsemppiä etsintään.

No miksi sitten ruotsi on laitettu Areenaan oletuskieleksi ja vain suomea ymmärtävä joutuu kaivelemaan asetuksia jostain? Viittaan nyt siihen 5-6 prosenttiin kansasta.

Vierailija
4702/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi kamalaa miten täällä jo puututaan ulkonäköihin...eihän kukaan voi mitään sille mitkä keenit on saanu. Ai niin, mutta botoxhan onkin just se materiaali millä saadaan täyteläisemmät piirteet. Ok, mutta tuo 'oman kylän manneen' vertaaminen, se vie itkun ja naurun rajoille, kun ensin yrittää olla fiksu ja nauramatta, sitten päättää heittää hyvät tavat nurkkaan ja nauraa kiherteleiksee nokkelalle sanavalinnalle.

Huoh..miseen on pitkä matka. Käykäämme se ilon, tuskan, jännityksen ja turhautumisen kautta toiveiden raukeamisen pelossa yllättävään loppu-iloon saakka. Sitten vain toteamme että olipa todella huikea matka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4703/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi maksaa. Antaa halvalla, tappiolla itseään.

Yleensä työntekijä ottaa maksun.

Suomi antaa itseään , mutta maksaa siitä että on itse se joka antaa ja jolta otetaan.

Voi voi mikä tää sairas maailma on. 

Vierailija
4704/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nykyisin ainoa vauva-keskustelu jota jaksaa seurata innolla. Mitä mä luen sitten ensi viikolla? 😅

Vierailija
4705/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ens viikolla luet jääkiekon mm-kisa keskustekua

Vierailija
4706/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli siitä Sveitsin laulajan stailauksesta, ulkonäöstä  ja hiuksista klovni mieleen. 

Itse jäin etsimään käsien liikehdinnälle funktiota suhteessa kappaleen narratiiviin, en löytänyt. Mut joo, voihan käsillä tehdä noinkin, jos siltä tuntuu ja mikä ettei tuntuisikin ja epäilemättä tuntuukin, tuumiskelisi meidän Sale.

Vierailija
4707/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tääl muita jotka ei tykkää yhtään Italian laulusta mutta rakastaa suomen? Eikä siksi koska olen suomalainen, yleensä vihaan biisejä joita suomi lähettää viisuihin. Mutta nyt rakastan! Olen yrittänyt kuunnella italian kappaletta usean kerran mutta ei kolahda. En löydä kappaleesta samanlaista melodiaa kuin Suomen joka kolahti heti. Luulin että pidän rokista mutta ehkä en sittenkään? Ehkä blind channel on sitten enemmän poppia vai mikä tässä mahtaa olla? Syväytti heti kun kuulin sen. Tosiaan olin innoissani kun kuulin että Italiasta tulee myös rokkia mutta en pysty kuunnella tuota laulua kun en saa mitään siitä irti? Tuntuu vaan rähinältä?

Vierailija
4708/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tääl muita jotka ei tykkää yhtään Italian laulusta mutta rakastaa suomen? Eikä siksi koska olen suomalainen, yleensä vihaan biisejä joita suomi lähettää viisuihin. Mutta nyt rakastan! Olen yrittänyt kuunnella italian kappaletta usean kerran mutta ei kolahda. En löydä kappaleesta samanlaista melodiaa kuin Suomen joka kolahti heti. Luulin että pidän rokista mutta ehkä en sittenkään? Ehkä blind channel on sitten enemmän poppia vai mikä tässä mahtaa olla? Syväytti heti kun kuulin sen. Tosiaan olin innoissani kun kuulin että Italiasta tulee myös rokkia mutta en pysty kuunnella tuota laulua kun en saa mitään siitä irti? Tuntuu vaan rähinältä?

Suomi MURSKAA Italian!

Vierailija
4709/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia on vedonlyönnin kärjessä, koska italiaanot käy itse lyömässä vetoa sen voiton puolesta. 60 miljoonaa asukasta kuitenkin. Voi olla yhtä iso kupla, kun Italian varma voitto vuonna 2017

Vierailija
4710/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä Italian kappale on ihan oikeasti todella hyvä. En ole mikään asiantuntija, mutta siitä tulee mieleen 70-luvun klassinen rock, tyyliin Heart. Lisäksi Italian laulajalla on superhyvä lauluääni.

Vierailija
4711/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nykyisin ainoa vauva-keskustelu jota jaksaa seurata innolla. Mitä mä luen sitten ensi viikolla? 😅

Just mietin samaa! Apua mitä ensi viikolla 😳

Vierailija
4712/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan oli syväanalyysia kerrakseen.

Vierailija
4713/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratoonasin illalla BC:n haastatteluja ja taisin vähän ihastua jokaiseen jäseneen. Tsemppiä pojat!

Vierailija
4714/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä Italian kappale on ihan oikeasti todella hyvä. En ole mikään asiantuntija, mutta siitä tulee mieleen 70-luvun klassinen rock, tyyliin Heart. Lisäksi Italian laulajalla on superhyvä lauluääni.

On hyvä, ja ovat oikein tyylikkäitä ja hyvännäköisiä. Mutta ovat niin kovin nuoria, että jäävät varmaan siitå syystä vähän etäiseksi. Eivät osaa olla rentoja ja varmoja (?) kameran edessä samalla tavalla kuin Suomen tyypit. Eikä siis tarvikaan olla kaikkien sellainen rempseä, mutta sellaista voi olla helpompi äänestää..

Itse luulen että Sveitsi voittaisi mikäli ei olisi niin kovin samantyylinen kuin Duncan. On ehdottomasti voittajafiilistä esityksessä, enkä sulje pois voittoa täysin nytkään.

Ukraina voisi voittaa yleisöäänten perusteella (oma suosikkini), mutta saako raadeilta tarpeeksi ääniä? Toisaalta se juuri on sitä todellista euroviisua versus Ruotsilta ostetut kappaleet, joita itse ainakin näkisin mieluusti enemmänkin Euroviisuissa. Toivon että mikään Ruotsilta ostettu kappale ei voita. Ja luulen että en ole ainoa, joka on kyllästynyt Euroviisujen ruotsalaistumiseen ja samalla yksipuoliseksi muuttumiseen.

Ranskan kappale on tunteellinen ja siinä on livenä hyviä kohtia, mutta kertosäe on kulunut ja paikoitellen jopa raskas kuunnella.

Nämä renkutukset syövät ääniä toisiltaan, joita tänä vuonna monta finaalissa. Serbialla ilmeisesti paljon faneja, joten pärjännee sekin varmasti hyvin. San Marino?

Suomi on ehdottomasti parhaimpien joukossa. Sijoituksesta paha sanoa, mutta uskon että top 10 mennään. Siellä lisäksi ainakin Islanti, Liettua ja Venäjä, jotka kaikki hyviä, joskaan eivät ihan voittaja-ainesta ehkä kuitenkaan.

Vierailija
4715/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että mitä Norjassa on oikein ajateltu, kun artisti on puettu noin idioottimaisiin vermeisiin?? Siivet selässä, turkki niskassa, aurinkolasit, hikinauha, käsiraudat, kultaketjut kaulassa??

Missä päin kotimaatamme sanotaan "vermeet"  ( kuin tarpeet). Ruma sana. Vermeisiin, tarpeisiin- Eikö voisi vain kirjoittaa puhdasta suomea. "Vermeisiin", siis vaatteisiin, asuihin. Ykskaks tämä kaameus on tullut jokapojan-tytön kielivarastoon. 

Vierailija
4716/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan, että mitä Norjassa on oikein ajateltu, kun artisti on puettu noin idioottimaisiin vermeisiin?? Siivet selässä, turkki niskassa, aurinkolasit, hikinauha, käsiraudat, kultaketjut kaulassa??

Missä päin kotimaatamme sanotaan "vermeet"  ( kuin tarpeet). Ruma sana. Vermeisiin, tarpeisiin- Eikö voisi vain kirjoittaa puhdasta suomea. "Vermeisiin", siis vaatteisiin, asuihin. Ykskaks tämä kaameus on tullut jokapojan-tytön kielivarastoon. 

Wikisanakirja: Vermeet = asusteet

Mitä rumaa tuossa nyt on?

Vierailija
4717/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomella on tänä vuonna ihan rehellinen mahdollisuus voittoon.

:-DD 

Vierailija
4718/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia on vedonlyönnin kärjessä, koska italiaanot käy itse lyömässä vetoa sen voiton puolesta. 60 miljoonaa asukasta kuitenkin. Voi olla yhtä iso kupla, kun Italian varma voitto vuonna 2017

Ei kannatakaan seurata vedonlyöntitilastoja vaan eurovisionword-sivuston äänestystä, joka on ollut hyvinkin paikkaansa pitävä viime vuodet. Italia tulee nousemaan silläkin listalla ykköseksi muutaman tunnin sisällä. Ja siellä ihan näkee ketkä ovat äänestäneet omaa maataan eniten.

Vierailija
4719/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli siitä Sveitsin laulajan stailauksesta, ulkonäöstä  ja hiuksista klovni mieleen. 

Mulle tuli mieleen BB-Tarina

Vierailija
4720/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli mieleen BB-Tarina

Mulle tuli mieleen, että ihan kaikkia mieleen juolahtaneita ajatuksia ei tarvitse kertoa julkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän