Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
No niin pressujen pj-tentti sitten viisuetkoina, nyt on kontrastia!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pisin ketjuni ikinä!
Huh huh, miksiköhän mä jännitän näitä Euroviisuja? Pelkkä ohjelmahan tämä on.Ap
Minua ei useinkaan ole hirveästi kiinnostanut, mutta kun meillä nyt on niin loistava biisi, niin kai se on katsottava mille sitä hävitään tällä kertaa.
Harmi kun av menee kiinni kesken kaiken. Oisko plussalla jatkot?
Vierailija kirjoitti:
Jos mitenkään voitte olla laittamatta noita ikivanhoja videolinkkejä, ne vie vain tilaa eikä kukaan edes katso niitä.
Mikä tila? Mulla ainakin näkyvät ihan siististi omassa kommenttiluukussaan. Linkkejä lisää vaan! Ihanaa fiilistellä.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi ajattelen, että kuuntelen kappaleet vasta viisuiltoina, mutta tässähän näitä on luukutettu sitä mukaa, kun on julkistettu - välillä ihan kyllästymiseen saakka :D
Eri asia kuunnella ne suorassa livelähetyksessä kuin yksittäisinä videoina, etenkin kun kenenkään varsinaisia esityksiä ei vielä ole missään kunnolla näytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australia voittaa.
Australia, Turkki ja Israel pois kisoista. Ja muutkin maat, jotka ei selkeästi kuilu Eurooppaan.
Ei todellakaan!! Kuuluvat mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi ajattelen, että kuuntelen kappaleet vasta viisuiltoina, mutta tässähän näitä on luukutettu sitä mukaa, kun on julkistettu - välillä ihan kyllästymiseen saakka :D
Eri asia kuunnella ne suorassa livelähetyksessä kuin yksittäisinä videoina, etenkin kun kenenkään varsinaisia esityksiä ei vielä ole missään kunnolla näytetty.
On kuule niitä harkkaklippejäkin tullut seurattua aika tiiviisti :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettävää.Kyllä noiden kliseisien rasvalettien rääyntä punakeskareiden heilutteluineen on jo niin kornia katsottavaa,että P.Kurikan Nimipäivätkin tuntuu taas huipulta tähän BC"muppet-orkkaan"verraten...Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on yks ja haile pääseekö Suomen esitys finaaliin,tänä vuonna siis toivottavasti EI!
Ai niin Pertti Kurikka jo unohtui 😁. Siinä oli parasta viisulähetyksen viittomakielen tulkin näkemys biisistä... En ole tuota videota löytänyt enää mistään mutta tummaihoinen mies oli tämä tulkki ja välitti kyllä Kurikan tunnelmat täydellisesti.
Siinä se anti sitten olikin, ja tänä vuonna valitettavasti saa taas hävetä vähän... Mutta siihen on suomalaisena jo tottunut ;).
Ihan varmasti se Kurikan tulkki oli tämä mies! Mutta sitä videota ei vaan löydy mistään... Mutta ei siinä, tämäkin biisi on huomattavasti parempi näin tulkittuna! Kannattaa naisväen ainakin katsoa loppuun asti :D!!
Suomen olisi kannattanut palkata tuo tulkki osaksi esitystä : )
Ehkä oltais menty finaaliin silloin 😂👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettävää.Kyllä noiden kliseisien rasvalettien rääyntä punakeskareiden heilutteluineen on jo niin kornia katsottavaa,että P.Kurikan Nimipäivätkin tuntuu taas huipulta tähän BC"muppet-orkkaan"verraten...Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on yks ja haile pääseekö Suomen esitys finaaliin,tänä vuonna siis toivottavasti EI!
Ai niin Pertti Kurikka jo unohtui 😁. Siinä oli parasta viisulähetyksen viittomakielen tulkin näkemys biisistä... En ole tuota videota löytänyt enää mistään mutta tummaihoinen mies oli tämä tulkki ja välitti kyllä Kurikan tunnelmat täydellisesti.
Siinä se anti sitten olikin, ja tänä vuonna valitettavasti saa taas hävetä vähän... Mutta siihen on suomalaisena jo tottunut ;).
Ihan varmasti se Kurikan tulkki oli tämä mies! Mutta sitä videota ei vaan löydy mistään... Mutta ei siinä, tämäkin biisi on huomattavasti parempi näin tulkittuna! Kannattaa naisväen ainakin katsoa loppuun asti :D!!
Suomen olisi kannattanut palkata tuo tulkki osaksi esitystä : )
Lavalla saa olla enintään 6 henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta kun lukee Blind Channelin videoiden kommentteja, niin kyllä olen pettynyt jollei pärjää.
Toivottavasti pärjääkin, mutta jos perustaa odotukset videoiden kommentteihin, saattaa joutua pettymään. Olen lukenut niitä pitkin kevättä ja olin pitkään siinä uskossa, että Suomi on todella monen suosikki. Sitten menin katsomaan muiden maiden euroviisuvalintoja ja hehkutus oli samanlaista. Monesta sellaisestakin biisistä, jotka omasta mielestä oli aivan tavanomaisia, ennustettiin voittajaa.
Mielenkiintoista kuitenkin on, että moni etukäteen maailmalla hehkutettu biisi on tullut jyrkästi alaspäin, mm. Liettua. Sveitsikin näyttää pilanneen harkkojen myötä varman voittonsa.
Oon ihan Blind Channel -fani nykyään ja jos ei mene finaaliin, vannon etten kato enää ikinä Euroviisuja. Ja sit taas ens vuonna kuitenkin katon.
50min ! Kyl tää on niin jännä!!!!!!ä
M26 kirjoitti:
Pakko sanoo, et Eurovision ei vois vähempää kiinnostaa… :D Mutta! Kuuntelin ton Suomen ehdokkaan kappaleen ja tykkäsin. :) Nii olisko tääl jotaki Eurovision-fanii, joka osais sanoo, et mitä mieltä tosta ollaa ulkomailla? Onko mitää mahdollisuutta päästä kymmenen parhaan joukkoon?
Riippuu aivan siitä, että kuinka hyvin genren äänestäjiä on mediassa lähestytty. Isohkoille nimillehän Blind Channel on ollut lämmittelijänä ennen pandemiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukraina voittoon
Ukraina voi hyvinkin olla yllätysvoittaja.
Tulee oletettavasti saamaan ainakin hyvät juryäänet, kun pääsi myös esiintymään heille kahdesti eilen, kuten Romania ja Maltakin.
En usko että Ukraina saa hyviä juryääniä, saati että voittaisi. Raadit eivät koskaan ole tykänneet mistään etnosta. Raadeilta saa pisteitä radiopoppiksilla ja hyvällä klassisessa lauluäänellä. Siis osaahan tuo Ukrainan nainen laulaa, mutta tyyli on väärä.
Yleisöäänissä voi kyllä olla korkealla.
Helsingin viisut Elitsa & Stoyan ja kappale Voda.
Silloin hävetti kun Ylen toimittaja ihmetteli musiikkityyliä. Siis bulgarialaista kansanlaulua.
Joo, se oli hieno kappale, sijoittui lopulta viidenneksi, mistä olin iloinen. Vaikka Elitsan livelaulaminen ei ollut ihan priimaa. Tulee joskus kuunneltua tuota vieläkin.
Mutta siihen aikaan ei viisuissa ollutkaan raateja asioita sotkemassa.
Raadit tulivat Lordin jälkeen eli raadit antoivat ääniä Elitsalle.
Ei pidä paikkaansa. Ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Eurovision_laulukilpailu#%C3%84%C3%A4nest…
"Vuoden 2009 Euroviisuista lähtien finaalissa ja vuodesta 2010 lähtien myös semifinaaleissa on käytetty sekatekniikkaa, jossa puolet pisteistä määritetään puhelinäänestyksen avulla ja puolet asiatuntijaraatien avulla." Vuosi 2007 oli vielä raaditonta aikaa, paitsi jos ei jostakin maasta saatu tarpeeksi puhelinääniä niin sai käyttää raatia. Mutta se oli harvinainen poikkeus; olisiko Andorra ja Albania tehneet niin.
2008 ja 2009 oli käytössä systeemi, että puhelinäänestäjät valitsivat kummastakin semistä yhdeksän jatkoonmenijää ja raadit viimeisen.
Vierailija kirjoitti:
50min ! Kyl tää on niin jännä!!!!!!ä
Jokos viisueväät ovat käden ulottuvilla?
BBC:n sivuilta löytää legendaarisen biisienarvostelulomakkeen jos haluaa kirjoittaa muistiinpanoja.
Pakko myöntää etten muista juuri mitään vuoden 2019 viisuista. En edes voittajaa heti. Jotkut biisit aiemmilta vuosilta ovat jääneet mieleen, mutta monesti kuuntelen vaan biisit kerran läpi ja sitten ne semit ja finaalin. Ne harvat biisit sitten joista satun pitämään jäävät kuunteluun ja muistan ne.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas on joskus harmittanut, että vasta jälkikäteen olen älynnyt, kuinka hieno joku biisi on. Niinpä kuuntelen nykyään hyvissä ajoin etukäteen. Silloin huomaa myös, mihin biisiin kyllästyy nopeasti - en minä sellaista halua äänestää.
Vierailija kirjoitti:
M26 kirjoitti:
Pakko sanoo, et Eurovision ei vois vähempää kiinnostaa… :D Mutta! Kuuntelin ton Suomen ehdokkaan kappaleen ja tykkäsin. :) Nii olisko tääl jotaki Eurovision-fanii, joka osais sanoo, et mitä mieltä tosta ollaa ulkomailla? Onko mitää mahdollisuutta päästä kymmenen parhaan joukkoon?
On mahiksia! ainakin top 15 uskon
Se olis hyvä sijotus siihe nähi, ku Google kertoi et tuos on 39 maata kilpailemassa. :)
Tietääkö joku, onko Yle areenassa chattia tälle ykkössemille? Minulle chattimahdollisuus näkyy tällä hetkellä vain kakkossemin ja finaalin kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on pisin ketjuni ikinä!
Huh huh, miksiköhän mä jännitän näitä Euroviisuja? Pelkkä ohjelmahan tämä on.Ap
Minua ei useinkaan ole hirveästi kiinnostanut, mutta kun meillä nyt on niin loistava biisi, niin kai se on katsottava mille sitä hävitään tällä kertaa.
Harmi kun av menee kiinni kesken kaiken. Oisko plussalla jatkot?
Harmittaa tämä itseänikin, että palsta sulkeutuu klo.23.00. Ei mulla muita ketjuja ole missään :(
Ap
Tänä vuonna ei taida olla SELVÄÄ Voittajaa.. se on aika hyvä asia