Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perunamuusi, kermainen sienikastike ja jauhelihapihvit. Näin meillä tänään, mites teillä?

Vierailija
21.02.2021 |

Entäs ensi viikon ruoka? Onko jo mietitty?

Kommentit (76)

61/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään intialainen curry hirvenlihasta. Viikolla teen ehkä peuranjauhelihasta makista. Tulevana viikonloppuna syömme teertä.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
62/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka miettii viikon ruoat valmiiksi? En mä osaa arvioida etukäteen mitä ruokaa tekee minäkin päivänä mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka miettii viikon ruoat valmiiksi? En mä osaa arvioida etukäteen mitä ruokaa tekee minäkin päivänä mieli.

Hyvinkin moni. Esimerkiksi lapsiperheessä arkea helpottaa huomattavasti, kun on ruuat valmiiksi mietittyinä eikä tarvitse nälkäkiukkuisten lasten kanssa aloittaa "mitä tänään syötäisiin" pähkäilyä. Säästyy myös aikaa, vaivaa ja rahaa, kun voi ostaa viikon ruoka-ainekset kerralla eikä tarvitse joka päivä kaupassa rampata mielitekojen mukaan. Itsekin pääpiirteittäin suunnittelen viikon ruuat, vaikka olen sinkku. En tietenkään orjallisesti syö listan mukaan, mutta harvoin tulee päiviä, jolloin ei mitenkään tee mieli sitä ruokaa, jota olen ko. päivälle suunnitellut. Olen huomannut, että myös hävikki menee minimiin, kun ruuat suunnittelee ennakkoon.  

Vierailija
64/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi suomalaiset on tajunneet viimein perunan arvon: kotimainen, lähi ja haluttaessa jopa luomukin, yleensä tosi edullinen. Ja jos huomaat käyttää kuoretkin, saat perunasta kaiken edun.

Muutenkin suosittelen suomalaisten juuresten arvon nostamista. Riisit ja durumvehnät jätettäköön sinne missä ne kasvavatkin. 

Vierailija
65/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään oli härän sisäfileepihvit, parsapyree, sekalaisia kasviksia uunissa ja pannulla sekä sienipekonimuhennosta pihvin kylkeen. Vihersalaatti hieman vinegretteraikastettuna. Punaviini Espanjasta. Lapsille kimppaan kierreranskiksia fryeristä.

Eilen jaksoin vähän nähdä vaivaa, tänään mentiin tällaisella perussetillä.

Tänään voisit nähdä vaivaa että opettelisit edes kirjoittamaan mielikuvitus raaka-aineesi oikein. Se on "vinaigrette."

Vierailija
66/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen lohikeitto, vaihtoehtona lehtipihvit maustevoilla, röstiperunat ja aura-romanescogratiini. Sulamassa peuranpaisti, sitä ensi viikolla.

Vierailija
67/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgessä syömässä. Possunkylkeä Belgialaisessa oluessa. Hyvää oli.

Vierailija
68/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin moni. Esimerkiksi lapsiperheessä arkea helpottaa huomattavasti, kun on ruuat valmiiksi mietittyinä eikä tarvitse nälkäkiukkuisten lasten kanssa aloittaa "mitä tänään syötäisiin" pähkäilyä. Säästyy myös aikaa, vaivaa ja rahaa, kun voi ostaa viikon ruoka-ainekset kerralla eikä tarvitse joka päivä kaupassa rampata mielitekojen mukaan. Itsekin pääpiirteittäin suunnittelen viikon ruuat, vaikka olen sinkku. En tietenkään orjallisesti syö listan mukaan, mutta harvoin tulee päiviä, jolloin ei mitenkään tee mieli sitä ruokaa, jota olen ko. päivälle suunnitellut. Olen huomannut, että myös hävikki menee minimiin, kun ruuat suunnittelee ennakkoon.  

Ollaan lapsiperhe ja olen huomannut että hävikkiä ei tule kun ei suunnittele vaan tekee sitä ruokaa joka menee kerralla tai korkeintaan kahtena päivänä. Näin tulee myös tarjoukset käytettyä.

Vierailija
69/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan lapsiperhe ja olen huomannut että hävikkiä ei tule kun ei suunnittele vaan tekee sitä ruokaa joka menee kerralla tai korkeintaan kahtena päivänä. Näin tulee myös tarjoukset käytettyä.

Sehän on suunnittelua, että tekee ruokaa tuolla taktiikalla. Ei suunnittelu tarkoita, että joka päivälle mietitään erilainen ruoka, vaan juurikin tuota "tänään syödään kalakeittoa, se menee kerralla, maanantaina teen lasagnen (koska jauheliha oli tarjouksessa) siitä riittää tiistaillekin, keskiviikkona on perunaa ja kastiketta eli keitän perunoita runsaammin ja teen torstaina pyttipannun jne."

Vierailija
70/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro voisilmällä, lasillinen maitoa.

Vierailija
71/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiviikon ruoat tai jo eilen, kuten aina. Kaalilaatikkoa, chili sin karnea, linssikeittoa sekä kanakastiketta sen verran iso määrä, että viikon pärjää. Lisäksi pakkasessa on useampi kilo keitettyä riisiä pakasterasioihin annosteltuna. t: mieslapsi38

Vierailija
72/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään syötiin spagettia ja jauhelihakastiketta eiliseltä. Huomenna ajattelin laittaa kanaa ja kasviksia uuniin ja riisiä lisukkeeksi. Uunijuureksia ainakin teen jossain kohtaa viikkoa ja tortillat vois kans maistua!

Vierailija
73/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuussia ja uunissa kypsennettyjä lihapullia tomaattikastikkeessa. Just tässä samalla syön..on hyvää!

Meillä on samaa, mutta pannulla paistetut lihapullat. Ei olla ennen kokeiltu tätä yhdistelmää vaan yleensä tomaattikastikkeen kanssa on pastaa ja perunamuusin kanssa esim. ruskeakastike tai sienikastike.

Vierailija
74/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hirvikäristystä, puikula perunoita, uunijuureksia, puolukkahilloa & maustekurkkkua. Alkuviikosta ainakin Italianpataa (itse tehty) ja siikaa.

Vierailija
75/76 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli perunoita ja sienikastiketta, sekä kasvispyöryköitä ja salaattia.

Iltapalaksi syödään vielä eilen tehtyä pizzaa. Huomiseksi on jo uunissa paistumassa kasviskiusaus.

Vierailija
76/76 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan uuniin broilerfilesuikaleita, riisiä, kasvislientä, porkkanakuutioita ja jääkaapista kerman ja creme fraichen jämät. Siis päivälliselle. Lounaaksi paistettua broilerin paistileikettä ja punakaalta. Ehkä muna myös. Joudun kai kauppaan tänään, kaikki ainekset syöty tämän jälkeen ja lapset tarvitsevat joka pv ruoan. Hyviä vinkkejä sai kyllä tästä ketjusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi