Perunamuusi, kermainen sienikastike ja jauhelihapihvit. Näin meillä tänään, mites teillä?
Kommentit (76)
Tänään söin sushia, ensi viikolle on suunnitelmissa ainakin bataattisosekeittoa ja riisikasvisvuokaa.
Vierailija kirjoitti:
Paistettua lohta (itse paistettu), perunamuusia, salaattia, ruisleipää, juustoa, broilerileike. Jälkiruokana tuorejuustokakkua.
Ja ennen kuin joku kysyy, niin kerrotaan karu totuus: olemme ylempää keskiluokkaa eli ruokakuluissa ei pihistellä ja monet jälkiruuat (kuten tuo tuorejuustokakku) on ammattimaisen kondiittorin tekemä, tilauksesta.
Siis mitä??!! Ylempää keskiluokkaa my ass🤣🤣
Perunamuussia ja uunissa kypsennettyjä lihapullia tomaattikastikkeessa. Just tässä samalla syön..on hyvää!
Uunijuureksia ja porsaan ulkofilepihvejä paistopussissa paistettuna, salaattia.
Perunamuusia, lihapullia, paistettuja munia ja kasvispihvejä. Jokaiselle sopivaa oman mielen mukaan
Valkosipuliperunat ja paistettua lohta.
Uuniperunat (selleri, valkosipuli ja sipuli mukana + muutenkin itse maustettu), lihapullat (puoliso teki), tuorekurkkusalaatti. Emme käytä kastikkeita.
Eilen oli itse tehty hernekeitto, näkkileipä ja sillikaviaari. Vieläkin maha muljaa.
(Oliko täällä joku luokkakeskustelu ohella? En tiedä mihin luokkaan kuulumme, aatelisia emme ainakaan ole. Molemmat akateemisesti koulutettuja asiantuntijatehtävissä ja ilman vlekoja, tulotkin ihan ok ja taustat myös.)
Vierailija kirjoitti:
Paistettua lohta (itse paistettu), perunamuusia, salaattia, ruisleipää, juustoa, broilerileike. Jälkiruokana tuorejuustokakkua.
Ja ennen kuin joku kysyy, niin kerrotaan karu totuus: olemme ylempää keskiluokkaa eli ruokakuluissa ei pihistellä ja monet jälkiruuat (kuten tuo tuorejuustokakku) on ammattimaisen kondiittorin tekemä, tilauksesta.
Aika perusruokia syötte, joten tuskin kukaan kysyy tai ihmettelee. Juustokakku on helppo tehdä myös itse.
Tänään oli härän sisäfileepihvit, parsapyree, sekalaisia kasviksia uunissa ja pannulla sekä sienipekonimuhennosta pihvin kylkeen. Vihersalaatti hieman vinegretteraikastettuna. Punaviini Espanjasta. Lapsille kimppaan kierreranskiksia fryeristä.
Eilen jaksoin vähän nähdä vaivaa, tänään mentiin tällaisella perussetillä.
Vierailija kirjoitti:
Että ihan ylempään keskiluokkaan kuuluvalla oikein itse paistettua lohta, johan on saavutus 🤣
Mulla on jo salaatti valmiina ja aion tehdä siihen kermaisen soossin broiskufileistä ja itse keräämistäni metsäsienistä, lisäksi paistan kesäkurpitsaviipaleita, ne on mun lemppari. En ole vielä päättänyt keitänkö riisiä tai perunaa tykö, eihän niitä välttämättä ees tarvita ollenkaan, jos on tarpeeksi salaattia.
Ai ihanaa sienikastiketta. Oliko itse kerättyjä metsäsieniä?
Yllättävän paljon perunaa eri muodoissa! Itse tulee aika harvoin syötyä vaikka kellarissa ois, ollaan enemmän pastan ystäviä, tai sit on salaatti tai jotain esim uunikasviksia lisukkeena.
Ylikypsää karitsan lapaa,jossa tulinen mausteseos ja glögissä haudutettuna,riisiä ja salaattia.
Peruna on paljon terveellisempää ja parempaa kuin pasta.
perunamuusi, kaurakermainen sienikastike ja mustapapupihvit
Nam!
Vierailija kirjoitti:
Peruna on paljon terveellisempää ja parempaa kuin pasta.
Makuasia kai, me ollaan pastan ystäviä. Mulla on muuten hyvin terveelliset ruokailutottumukset, paljon kasviksia, ei punaista lihaa jne., ihan sama siinä yhtälössä syönkö pastaa vai perunaa.
Paistettu lohi ja vihannesmössö ketshuppikastikkeella lainsallimin ruokaryypyin.
Perunoita ja kalapuikkoja kermaviilikastikkeella.