Perunamuusi, kermainen sienikastike ja jauhelihapihvit. Näin meillä tänään, mites teillä?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen country-lohkopottuja, sisäfilestä lehtipihvit ja eilistä punaviinisoosia.
Eilen siis tein fileestä pihvit, lisäksi ratatouillea ja tuota punaviinikastiketta, oli muuten ihan sika hyvää - jälkiruuaksi marja-täytekakkua (oli esikoisen synttärit ja hän pyysi noita ruuaksi).
Lisukkeeksi salaattia. Ensi viikon ruokia en ole edes ajatellut vielä. Jotain hyvää!
Siis maalohkopottuja tai lohkopottuja maalaistyyliin.
Niin?
Yllättävän paljon tomaattia ruuissa, vaikka tähän aikaan vuodesta tomaatit melko mauttomia ja kalliita.
En tiedä vielä, riippuu mitä lähikaupasta löytyy.
Linssi-porkkanapihvit
3 dl kuivattuja punaisia linssejä (keitä ja jäähdytä)
2 porkkanaa
1 keltasipuli
2 tl tulinen curry
½ dl perunajauhoa
suolaa ja mustapippuria
- paista öljy/voi seoksessa
Siis tuli tosi hyviä ja noin vähillä aineksilla. Ei tarvinnut edes kananmunaa, pysyivät hyvin kasassa. Tuo ohje oli joskus iltasanomissa jonkun kasvisruokaexpertin neuvomana, tää on mun oma muunnos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunikuhaa , uunitomaatit ja -paprikaa
Kuha on ihanaa, mutta miksi löllöstytit tomaatit panemalla ne uuniin? Olisitte syöneet ne tuoreena.
Löllöstytit? Paistettu tomaattihan on ihanaa, karamellisoituu ja makeutuu uunissa.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon tomaattia ruuissa, vaikka tähän aikaan vuodesta tomaatit melko mauttomia ja kalliita.
Siksi ne kypsennetäänkin, makeutuvat siinä. Ja ainakin minä käytin Muttin kirsikkatomaatteja ratatouillessa, oikein hyviä ovat.
Lohkoperunoita kalapuikkoja ja juustovihersalaatti
Pehtoorin perunalooraa ja salaattia.
Ensi viikosta en vielä tiedä.
Glaseerattua poronvasan kateenkorvaa, talvitryffeliä, suolattua puolukkaa ja sitruunatimjamikastike
Kulhollinen maissinmuroja appelsiinimarmeldilla ja kuohukermalla. Vaan koska huvittaa. N 52
Uniijuureksia ja sitruunaisia kanan paistileikkeitä, huomiselle varmaan itselle papumuhennosta lounaaksi ja kasvissosekeittoo illaksi kun on lapsen herkkua.
Joku päivä syödään pastaa ja lohikastiketta, ja ehkä perinteistä kotihernekeittoa jossain välissä.
Wokkia naudanlihalla ja nuudeleilla.
Tänään eilistä Hannan lintuherkkua ohrahelmien kanssa.
Viikolla ainakin kaalilaatikkoa, hapankaali- tai papukeittoa, Välimeren lihapullia, uuniohrapuuroa joku päivä .
Lounaaksi söin eilisen bataattikeiton jämät, iltaruuaksi tulee halloumitortillaa.
Paistettua lohta (itse paistettu), perunamuusia, salaattia, ruisleipää, juustoa, broilerileike. Jälkiruokana tuorejuustokakkua.
Ja ennen kuin joku kysyy, niin kerrotaan karu totuus: olemme ylempää keskiluokkaa eli ruokakuluissa ei pihistellä ja monet jälkiruuat (kuten tuo tuorejuustokakku) on ammattimaisen kondiittorin tekemä, tilauksesta.
Oisko vaikka halunnut syödä kypsennettyä tomaattia? Sehän on ihan eri makuistakin kuin tuore. Tai jos on vaikka allerginen tuoreelle tomaatille. Eiköhän jokainen saa syödä tomaattinsa niin kuin itse parhaaksi näkee. t. eri