Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni oikeasti tarvii kallista puhelinta?

Vierailija
21.02.2021 |

Väitän, että suurimmalle osalle ihmisistä riittäisi peruskäyttöön parin sadan euron puhelin ja yli kolmen sadan luuria tarvitsisi oikeasti enää aniharva. Nuo kalliit luurit on vain statuskysymys siinä missä hintavat merkkivaatteetkin. Mitään käytännön järkeähän niissä ei ole.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Luuletko että peruspuhelin kestää vettä, kylmyyttä ja kolhuja? Siihen päälle tarvitaan vielä pitkä akunkesto ja kartat.

Vierailija
22/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku pohtii muiden puhelimia ja kokee jotain agendaa, pitäisi saada muut ostamaan sellaisia puhelimia kuin hän? Mikä on ongelmana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Luuletko että peruspuhelin kestää vettä, kylmyyttä ja kolhuja? Siihen päälle tarvitaan vielä pitkä akunkesto ja kartat.

vedenkestoa ei välttämättä ole, mutta muuten nuo toiveet täyttyy.

Vierailija
24/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku pohtii muiden puhelimia ja kokee jotain agendaa, pitäisi saada muut ostamaan sellaisia puhelimia kuin hän? Mikä on ongelmana?

Ehkä isänmaallisuus, halu vaikuttaa vienti/tuonti suhteeseen?

Vierailija
25/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni oikeasti tarvii BMW-merkkistä uutta henkilöautoa, kun voisi ajaa ikivanhalla kotterolla, jonka voi ostaa käytettynä 1000 euron hintaan?

Auto on kikkelinjatke ja älypuhelin on  käden jatke.

Kansainväliset suuryritykset (lue: osakkeenomistajat) ansaitsevat miljardien eurojen voitot joka vuosi. Älypuhelimien myynti on äärimmäisen hyvä bisnes. Hölmöt kuluttajan kyllästyvät puhelimiinsa nopeasti ja haluavat uuden.

Ja tähän ei sitten kelpaa vastaväitteeksi se, että joku käyttää 15 vuotta vanhaa puhelinta ihan vaan uhoamisen vuoksi. "Mä en mitään uutta luuria tarvitse. Eihän tässä vanhassa ole edes nettiyhteyttä. Hyvin pärjää ilmankin. Tervesin, Jouni 1963"

Vierailija
26/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella on puhelin työn kautta, niissä yleensä on/saa valita uuden/kalliin mallin.

Jos omalla rahalla ostaisin, niin hankkisin uusimman ilmestyessä sen edellisen mallin, jonka tuossa kohtaa saisi n.400eurolla. Kalliimmissa puhelimissa on enemmän muistia ja parempi kamera, nuo ovat tärkeitä ominaisuuksia.

Puhelinta käytän valokuvien ottamiseen (soittojen/viestien lisäksi) sekä herätyskellona. Ennen työmatkoilla selailin nettiä, nyt etätyön myötä se on jäänyt.

Höpö höpö. Hyvin harva tarvitsee sitä hyvää kameraa. Monissa edullisissa puhelimissa on hyvä kamera. Naurattaa, kun perusräpsijät väittävät tarvitsevansa sitä paremman kameran. T. Ammattivalokuvaaja

Ohis,

Minusta kamera on puhelimessa tärkein asia. Ennen kannoin erillistä kameraa mukana, joka vielä maksoi enemmän mitä yksikään kännykkäni on maksanut, nykyään kännykän kamera riittää sukujuhlissa ja lomilla ja vastaavissa tilanteissa.

Eron huonon ja hyvän kameran välillä huomaa selvästi. Niin usein on tutut pyytäneet minulta niitä "parempia kuvia" jälkikäteen, kun heidän ottama samasta tilanteesta on epätarkka tmv. Eron huomaa varsinkin jos zoomaa, monesti kuvan tarkuus kärsii siinä kohtaa. Toinen asia on hämäräkuvaus, nykyisellä kännykällä saa hyviä kuvia myös "lähes pimeässä" missä muiden kuvista ei ole saanut mitään selvää.

Määrällisesti en kuvaa älyttömästi, mutta haluan että ne kuvat joita otan ovat hyviä, teetän myös osasta kuvia paperikuvat.

Kameroissa on eroa, mutta hyviä kameroita löytyy myös 200 euron puhelimista. Niissä voi itse myös säätää aukkoa, isolukua ym. asioita. Tuollaisessakin kameroissa suurin osa ominaisuuksista jää käyttämättä. Automaatiasetuksilla kuvaavan on aivan turha ostaa tuon kalliimpaa kameran takia. Valkkaa vain niistä edullisista sen kameraltaan hyvän.

Vierailija
27/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin sadan puhelin? Itselläni on alle satasen luuri ja oikein hyvin olen pärjännyt.

Vierailija
28/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu mitä puhelimella haluaa. Varaa on mutta jos haluaisin huippukameran ja huipun hinta/laatusuhteen niin ostaisin käytettynä jos ei uutena enään saa vaikka Huawei p30 pro tms. koska siinä on Googlen palvelut ja pysyy. Mutta en tarvi niin riittää tämä 170€ tarjouksesta ostettu Redmond note 8 pro missä 64m kamera on hyvä mutta en juurikaan kuvaile niin sillä ei merkitystä mulle.

En minä ainakaan missään huomaa sitä enkä katsele että mikä puhelin on kenelläkin niin menee se status juttu täysin hukkaan jos sen takia esim. puhelimen hankkii.

Oikeasti ihminen ei tarvitse elääkseen ja hengissä pysymiseen kuin ruokaa ja katon pään päälle. Kaikki muu turhaa.

Vierailija
29/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 30 euron arvoinen puhelin ja 700 euron arvoinen digikamera.

Puhelimella voi soittaa ja lähetellä tekstareita. Valokuvat otetaan digikameralla ja kuvien laatu on ammattilaistasoa.

Terveisin:  valokuvaaja jonka ottamia kuvia on julkaistu useilla nettisivuilla sekä useissa painotuotteissa (seinäkalenterit, kortit, yms)

Vierailija
30/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vedenkestoa ei välttämättä ole, mutta muuten nuo toiveet täyttyy.

Oukitel on kestänyt hyvin vettä.

-sama

Vierailija
31/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu mitä puhelimella haluaa. Varaa on mutta jos haluaisin huippukameran ja huipun hinta/laatusuhteen niin ostaisin käytettynä jos ei uutena enään saa vaikka Huawei p30 pro tms. koska siinä on Googlen palvelut ja pysyy. Mutta en tarvi niin riittää tämä 170€ tarjouksesta ostettu Redmond note 8 pro missä 64m kamera on hyvä mutta en juurikaan kuvaile niin sillä ei merkitystä mulle.

En minä ainakaan missään huomaa sitä enkä katsele että mikä puhelin on kenelläkin niin menee se status juttu täysin hukkaan jos sen takia esim. puhelimen hankkii.

Oikeasti ihminen ei tarvitse elääkseen ja hengissä pysymiseen kuin ruokaa ja katon pään päälle. Kaikki muu turhaa.

Tarkoitit varmaan Xiaomi Redmi Note 8 Pro puhelinta? Siinä on kyllä hintalaatusuhde kohdallaan ja kamera vastaa kevyesti muutamaa hintaluokkaa kalliimpien "premium"-luurien vastaavaa. Itse ostin 219€ hintaan juuri Redmi Note 9 Pro jossa suunnilleen samanlaiset kamerat, muistia 6/128GB ja reilunkokoinen näyttö. Työpuhelimena iPhone 7 jolla hoituu vielä ihan hyvin työtarpeet. Elektroniikkaan ja etenkin ihan samanlaisilta näyttäviin puhelimiin sijoittaminen on pahinta rahanhaaskausta, ellei ihan välttämättömästä pakosta jostain syystä niitä kalleimpia malleja jonkun ominaisuuden takia tarvitse. 5G ominaisuuksilla ei tällä hetkellä ole juuri käyttöä esimerkiksi. Ihmetyttää noiden puhelinvalmistajien mallien runsaus uusia malleja tulee samalta valmistajilta miltei joka viikkoa ja puoli vuotta vanhoja malleja myydään jo puoleen hintaan. Kannattaa vertailla ennen hankintaa noita hintoja ja ominaisuuksia tarkkaan.

Vierailija
32/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken a & o on odottaa että puhelin halpenee. Itse ostin Samsung A70 puhelimen vajaa vuosi sitten 299 euron hintaan. Kyseinen luuri tuli markkinoille minun ostohetkestäni 11 kuukautta aiemmin hintaan 499 euroa. Eli alle vuodessa hinnasta lähti tolkuton määrä pois. Ostohetkelläkin se oli parempi puhelin kuin mikään sen hetken 300 euron täysin uusi puhelin.

Eli järkevintä on ostaa "premiummalli" vajaan vuoden julkaisun jälkeen, koska se on parempi kuin muut saman sen hetken uudet puhelimet, jotka ovat perusmalleja, mutta kalliita, koska ovat vasta julkaistuja.

Vierailija
33/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan Xiaomi Redmi Note 8 Pro puhelinta? Siinä on kyllä hintalaatusuhde kohdallaan ja kamera vastaa kevyesti muutamaa hintaluokkaa kalliimpien "premium"-luurien vastaavaa. Itse ostin 219€ hintaan juuri Redmi Note 9 Pro jossa suunnilleen samanlaiset kamerat, muistia 6/128GB ja reilunkokoinen näyttö. Työpuhelimena iPhone 7 jolla hoituu vielä ihan hyvin työtarpeet. Elektroniikkaan ja etenkin ihan samanlaisilta näyttäviin puhelimiin sijoittaminen on pahinta rahanhaaskausta, ellei ihan välttämättömästä pakosta jostain syystä niitä kalleimpia malleja jonkun ominaisuuden takia tarvitse. 5G ominaisuuksilla ei tällä hetkellä ole juuri käyttöä esimerkiksi. Ihmetyttää noiden puhelinvalmistajien mallien runsaus uusia malleja tulee samalta valmistajilta miltei joka viikkoa ja puoli vuotta vanhoja malleja myydään jo puoleen hintaan. Kannattaa vertailla ennen hankintaa noita hintoja ja ominaisuuksia tarkkaan.

Tossa Redmi Note 9 Pro :ssa oli myös 5040 mAh akku ja 30W pikalaturi, tyhjästä täyteen lataus 70min, mikä oli ihan ehdoton valintakriteeri. Akku kestää helposti viikon vähäisellä käytöllä, kun edellisiä puhelimia sai olla päivittäin lataamassa vaikka ei käyttänytkään. Taustalla pyörivät päivitysten tarkistukset ym prosessit söivät jo akun vaikke muuten puhelinta olisi käyttänytkään.

-sama-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi