Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni oikeasti tarvii kallista puhelinta?

Vierailija
21.02.2021 |

Väitän, että suurimmalle osalle ihmisistä riittäisi peruskäyttöön parin sadan euron puhelin ja yli kolmen sadan luuria tarvitsisi oikeasti enää aniharva. Nuo kalliit luurit on vain statuskysymys siinä missä hintavat merkkivaatteetkin. Mitään käytännön järkeähän niissä ei ole.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iphone 12, vaikka vain tekstaan ja soita. Joskus katson säätiedotuksen.

Itse en ikinä ostaisi, mutta mies ostaa. Minulla on myös ipadpro, tämä iso malli, apple watch tietenkin.... huoh.

Vierailija
2/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en osaa sanoa. Jos haluaa todella hyvän kameran, akunkeston ja tallennustilaa, niin saa kai niistä maksaa.

Itse ostin juuri todella kalliin puhelimen itselleni, miltei 200 maksoi.

Minulla ei ole tietokonettakaan, joten tarvitsen vähän muuhunkin kuin soittamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iphone 12, vaikka vain tekstaan ja soita. Joskus katson säätiedotuksen.

Itse en ikinä ostaisi, mutta mies ostaa. Minulla on myös ipadpro, tämä iso malli, apple watch tietenkin.... huoh.

Jatkan: ei se ole minulle statuskysymys. Eihän kukaan edes tiedä, että minulla on kaikistaparas malli sillä isoimmalla muistilla.

Jos iällä on merkitystä, niin olen 53v.

Vierailija
4/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole tietokonettakaan, joten tarvitsen vähän muuhunkin kuin soittamiseen.

Läppärin saa alle 400 eurolla, joten ainakaan sen takia ei kannata mitään kallista luuria ostaa. Ennemmin ostaisin 400 euron läppärin ja 200 euron puhelimen, kuin 600 euron luurin yksistään.

Vierailija
5/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sen kysymys että saa juuri sen puhelimen jonka haluaa. En maksaisi edes 200 euroa puhelimesta josta en tykkää.

Vierailija
6/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on peruskäytössä 100 eurolla ostettu älypuhelin. Riittää ihan hyvin mulle vaikka muistiakaan siinä ei ole juuri kuin nimeksi.

Vierailija
7/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin toimii puhelimeni viellä, ollutko Samsung 10-15v. Siinä ei kameraa ei nettiä!Lisäksi minut on diskattu suku ja ystävät ,kun ei voi soitaa ilmaispuhelut ja en edes ole F.B. jossa kaikki ovat! Olen siis kummajainen.Minun ei pidettä yhteyttä.Menentänkö mitään en! ihmiset elävät täysin eläkeläis-naisina  F.B foorumi.Kytäten kummin kaimaakaakin. Eikä minun kanssa voi sitten vaihtaa mielipide,kuvista ymm.Monelle tuntuu älypuhelin olevan elintason mittari,mitä kallimpi luulevat nostaa heidän varakuuta ulkopuoliselle.Vähän kuin henkilö-autot.Kyllä monella auto on asia,ostetaan aina vaan kaliimpi,vaikka osamksulla.Kuten kallit älypuhelimet. Rahalla kun saa kuoren kaikesta,mutta ei ydintä!Esim. asun vuokralla eläkeläisenä yksin.Maksan kaikesta yksin itse.Niin heikon itsetunnon omaava eläkeläisnainen pihapiiri: Ostin jouluksi uudet huonekalut osamaksulla! Katso ostin 70e,talvikengät .tänä vuona jo 3x ostanut puheet sama hintaiset kengät. Minulle riitää kuomat,ei naiseliset.hyvät liikua ,paljon ulkoilevana.Se kai jurppi kun kuomien hinta pyöreästi 70e.Alkoi toi 70e kenkien osto hänellä.Esimerkki vain ihmisestä ihmismielestä. Sama kun ostin tavikumisaapaat lidi halvalla,hän taas tussa pihapiiri.Katso minulla uudet saapaat,maksoi enemän kuin sinuan.Huh heijaa,anna mun kaikki kestää.Sama se on ihmisillä kalis puhelin saatava,vaikka se halvempi toimisi ihan ok.anteesi jos kirjotusvirheet ole luki häiriöinen.sempiä.kiitos elitte mielipiteeni.

Vierailija
8/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että se sivu ilmestyy siihen ruutuun nyt eikä 15. päivä.

Vierailija
9/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua nimenomaan kallista puhelinta - itse asiassa sopivista puhelimista valitsen usein edullisimman. Haluan puhelimen, jossa on hyvä kamera (olen luopunut erillisen kameran käytöstä), kohtuullinen akunkesto, jonka tuki ei lopu lähivuosina, joka tukee vähintään 4G VOLTE-verkkoa, johon saa tarvitsemani  sovellukset ja jossa on kohtuullisen herkkä antenni (kenttävoimakkuus on paikoin täällä heikko). Kun puhelimen joutuu kuitenkin uusimaan viimeistään 5-6:n vuoden kuluttua, niin usein hankinta kohdistuu melko uuteen malliin.

Vierailija
10/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. Mulla on joku satasen luuri, sillä saa yhtä hyviä kuvia kuin vuosia sitten sai useamman satasen puhelimella. Edullinen muistikortti tuo lisää tilaa, kaikkia sovelluksia voi käyttää mitä paremmallakin kännykällä voisi.

Vierailija
11/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim liikkuu luonnossa paljon, täytyy olla hyvä kamera.

Vierailija
12/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt usein siihen, että ihminen ostaa kalliin puhelimen ja muutaman vuoden päästä, vaikkei edellisessä ole mitään vikaa, pitää vain saada taas uusi kallis puhelin vaikkei edes olisi rahaa.

En käsitä miksi kun mitään sen ihmeellisempää sillä uudellakaan puhelimella ei aiota tai ehkä ei edes voi tehdä.

Vierailija
13/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni puhelin saa maksaa enintään n. 400 euroa ja sen pitäisi kestää sen kolme vuotta. Sen verran teknologiafriikki olen että kamera saisi olla kohtuullisen hyvä. Ennen tällä rahalla sain alehintaan (n. vuosi julkaisusta) Lumia 1020:n ja Samsung Galaxy S6:n, mutta sittemmin ovat lippulaivapuhelinten hinnat karanneet pilviin.

Vierailija
14/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en osaa sanoa. Jos haluaa todella hyvän kameran, akunkeston ja tallennustilaa, niin saa kai niistä maksaa.

Itse ostin juuri todella kalliin puhelimen itselleni, miltei 200 maksoi.

Joo, mutta kuinka moni tarvitsee sitä hyvää kameraa... saati osaa käyttää sitä niin, että oikeasti hyödyntäisi niitä ominaisuuksia.

Vierailija
15/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on puhelin työn kautta, niissä yleensä on/saa valita uuden/kalliin mallin.

Jos omalla rahalla ostaisin, niin hankkisin uusimman ilmestyessä sen edellisen mallin, jonka tuossa kohtaa saisi n.400eurolla. Kalliimmissa puhelimissa on enemmän muistia ja parempi kamera, nuo ovat tärkeitä ominaisuuksia.

Puhelinta käytän valokuvien ottamiseen (soittojen/viestien lisäksi) sekä herätyskellona. Ennen työmatkoilla selailin nettiä, nyt etätyön myötä se on jäänyt.

Vierailija
16/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan maksoin samsungin s8 500e, ollut nyt minulla lähemmäs 3v, eikä tarvetta ostaa uutta, kunnes tämä hajoaa. Kamera tärkein ja valitsen seuraavan myös kameran mukaan hinnasta viis. Muuten ei olisi kamerallakaan väliä, ellen ottaisi lapsestani muistokuvia. Saattaisi yhtä sun toista ketuttaa 10-15v päästä, jos kaikki kuvat olisivat pikselimössöä. Aikaisemmat 4v kituuttelin 150e puhelimella, jossa kamera varsinkin loppupuolella oli täysin surkea, mutta silloin oli vielä käytössäni ihan perinteinen laadukas digikamera.

Vierailija
17/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80€ puhelimeni toimii hienosti. Ainoa ominaisuus, jota siihen kaipaan on hyvät kaiutinäänet.

Halpispuhelin on huoleton. Ei tarvitse pelätä naarmuja ja käyttää hankalia suojakuoria ym.

Vierailija
18/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on puhelin työn kautta, niissä yleensä on/saa valita uuden/kalliin mallin.

Jos omalla rahalla ostaisin, niin hankkisin uusimman ilmestyessä sen edellisen mallin, jonka tuossa kohtaa saisi n.400eurolla. Kalliimmissa puhelimissa on enemmän muistia ja parempi kamera, nuo ovat tärkeitä ominaisuuksia.

Puhelinta käytän valokuvien ottamiseen (soittojen/viestien lisäksi) sekä herätyskellona. Ennen työmatkoilla selailin nettiä, nyt etätyön myötä se on jäänyt.

Höpö höpö. Hyvin harva tarvitsee sitä hyvää kameraa. Monissa edullisissa puhelimissa on hyvä kamera. Naurattaa, kun perusräpsijät väittävät tarvitsevansa sitä paremman kameran. T. Ammattivalokuvaaja

Vierailija
19/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1000 euroa maksanut puhelin. Ehkä turhaa, mutta olen vähän puhelinfriikki. Haluan parasta. Käytän samaa useita vuosia, eikä minulla ole tarvetta uusia puhelinta jatkuvasti.

Tämä on vasta toinen älypuhelimeni, vaikka olen aika nuori (36 v.). Edellinenkin puhelimeni oli malliston lippulaiva. Älypuhelimia ennen minulla on ollut vain 3 kännykkää, mikä on mielestäni aika vähän ikäiselleni. En tunne yhtään huonoa omatuntoa kalliista puhelimesta.

Vierailija
20/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hyvin harva tarvitsee sitä hyvää kameraa. Monissa edullisissa puhelimissa on hyvä kamera. Naurattaa, kun perusräpsijät väittävät tarvitsevansa sitä paremman kameran. T. Ammattivalokuvaaja

Ohis,

Minusta kamera on puhelimessa tärkein asia. Ennen kannoin erillistä kameraa mukana, joka vielä maksoi enemmän mitä yksikään kännykkäni on maksanut, nykyään kännykän kamera riittää sukujuhlissa ja lomilla ja vastaavissa tilanteissa.

Eron huonon ja hyvän kameran välillä huomaa selvästi. Niin usein on tutut pyytäneet minulta niitä "parempia kuvia" jälkikäteen, kun heidän ottama samasta tilanteesta on epätarkka tmv. Eron huomaa varsinkin jos zoomaa, monesti kuvan tarkuus kärsii siinä kohtaa. Toinen asia on hämäräkuvaus, nykyisellä kännykällä saa hyviä kuvia myös "lähes pimeässä" missä muiden kuvista ei ole saanut mitään selvää.

Määrällisesti en kuvaa älyttömästi, mutta haluan että ne kuvat joita otan ovat hyviä, teetän myös osasta kuvia paperikuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme