Mistä johtuu joidenkin miesten tapa haukkua naistensa ulkonäköä?
Täällä aina toisinaan saa lukea keskusteluja aiheesta, mutta en oikein vieläkään ymmärrä, joten vääntäkää mulle rautalangasta. Miksi jotkut miehet kokevat tarpeelliseksi kritisoida ja haukkua seurustelu- tai aviokumppaninsa ulkonäköä? Itsekin olen joutunut tällaisen käyttäytymisen kohteeksi entisessä suhteessa. Toisaalta mies kehui kovasti ja piti kauniina, tai ainakin nättinä, mutta muisti myös säännöllisin väliajoin tuoda esiin mitä kaikkia puutteita löysi minun ulkonäöstäni. En vaan ymmärrä mikä tämmöisen käytöksen taustalla on. Kyllähän suurin osa ihmisistä, varsinkin naisista, on kivuliaankin tietoisia omista ulkonäköpuutteistaan, joten en ymmärrä miksi niitä täytyy toistuvasti tuoda esille. Mitä hyvää sillä muka voidaan saavuttaa, että lytätään toisen fiilikset ja itsetunto? Erityisesti olisi kiva kuulla vastauksia miehiltä, jotka tätä harrastavat.
Mielenkiintoinen kirjoitus ja varmasti monilta osin totta. Voidaan varmaan hyvällä syyllä olettaa, että kumppanin arvosteleminen ja mollaaminen kuuluu tietynlaisen persoonallisuuden omaavien miesten, ja miksei naistenkin, Empatiakyvyttömyyttähän tuo ainakin osoittaa.
Itselläni on kokemusta siitä, että mies nimenomaan kommentoi ominaisuuksia, joita kukaan ei pysty muuttamaan, esim. pituutta. Eli kyseessä ei siis edes ollut mikään toteutettavissa oleva yritys muuttaa toinen mieleisekseen vaan.. no, puhdasta vttuilua ilmeisesti.