Mistä johtuu joidenkin miesten tapa haukkua naistensa ulkonäköä?
Täällä aina toisinaan saa lukea keskusteluja aiheesta, mutta en oikein vieläkään ymmärrä, joten vääntäkää mulle rautalangasta. Miksi jotkut miehet kokevat tarpeelliseksi kritisoida ja haukkua seurustelu- tai aviokumppaninsa ulkonäköä? Itsekin olen joutunut tällaisen käyttäytymisen kohteeksi entisessä suhteessa. Toisaalta mies kehui kovasti ja piti kauniina, tai ainakin nättinä, mutta muisti myös säännöllisin väliajoin tuoda esiin mitä kaikkia puutteita löysi minun ulkonäöstäni. En vaan ymmärrä mikä tämmöisen käytöksen taustalla on. Kyllähän suurin osa ihmisistä, varsinkin naisista, on kivuliaankin tietoisia omista ulkonäköpuutteistaan, joten en ymmärrä miksi niitä täytyy toistuvasti tuoda esille. Mitä hyvää sillä muka voidaan saavuttaa, että lytätään toisen fiilikset ja itsetunto? Erityisesti olisi kiva kuulla vastauksia miehiltä, jotka tätä harrastavat.
Kommentit (41)
Moni kommentoi aloitukseen , ”kyllä naisetkin haukkuvat miehiä asioista x ..” eli onko tämä siis mielestänne vastaus aloituksen kysymykseen tai oikeutus toisen ulkonäön negatiiviseen ruotimiseen? Jos ei, yrittäkää pysyä aiheessa. Voitte perustaa oman ketjun asioille joita naiset haukkuvat miehissä.
Mitätöivät naista, jottei nainen ymmärtäisi näyttävänsä hyvältä.
Epävarmoja ja surullisia miehiä, jotka ymmärtävät, miltä itse näyttävät. :(
Vierailija kirjoitti:
Moni kommentoi aloitukseen , ”kyllä naisetkin haukkuvat miehiä asioista x ..” eli onko tämä siis mielestänne vastaus aloituksen kysymykseen tai oikeutus toisen ulkonäön negatiiviseen ruotimiseen? Jos ei, yrittäkää pysyä aiheessa. Voitte perustaa oman ketjun asioille joita naiset haukkuvat miehissä.
Miehet triggeröityvät tällaisista keskusteluista ja rupeavat heti raivospämmäämään vastakommentteja.
Jos mietitään VAIN motiivipuolelta, miksi mies tekee noin on kyse perimmältään KONTROLLOINNISTA johon liittyy itsetunnon lyttääminen.
Kun mies sanoo mihin hän ei ole tyytyväinen ulkonäössäsi, hän tarkoittaa että haluaa sinun muuttavan sen kohdan sellaiseksi mitä hän haluaa/mieleisekseen. Tällainen mies haluaa naisen olevan tietynnäköinen eikä arvosta naisen omaa tahtoa eikä yksilöyttä, hän on kontrolloija joka käyttää välillä positiivista kehumista ja välillä henkistä lyttäämistä ja "arvostelemista", hän haluaa dominoida ja on kusipää, usein misogynisti ja muuttumaton - elikkä luulee olevansa oikeutettu sanomaan ja toimimaan, ja sinun tunteesi EIVÄT merkitse hänelle mitään - itkemistä tai jos sanot sinulle tulleen huonon olon sanoistaan --> sellaiselle hän viittaa kintaalla ja pahimmillaan syyttää sinua (henkinen manipulaatio) ihan hulluksi jos itket tai ilmaiset surua. Hän ei kykene empatiaan.
Jätä mies nopeasti. Voit sanoa kaiken mikä sinua on vaivannut olan takaa ja itsevarmuudella, älä kuuntele miehen bully-tason manipulointi-räyhäys-mitätöinti-syyttämisniskoittelua. Ovi kiinni ja arvostelkoot itseään peilin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on kiusaus kommentoida jotain vähäpätöistä asiaa naisen ulkonäössä ihan vaan sen vuoksi kun tietää kuinka dramaattisesti naiset ylensä tällaisiin kommentteihin suhtautuvat :D En kuitenkaan viitsi olla niin ilkeä
Olethan sinä. Sinä vain salaat sen kun pelkäät seurauksia.
No kai se on tapa tuokin katsoa maailmaa että rikos tapahtuu jo siinä vaiheessa kun asia käy mielessä. Mahtaa olla raskasta elämä tuolla asenteella
Miksi kummassa minulle olisi raskasta olla pitämättä ilkeistä ihmisistä? Joillakin on kova tarve päästä sivaltamaan muita "kun on kova kiusaus :D". Nämä ovat huonoja ihmisiä. Ei sen toteaminen ole raskasta.
Hahaha no ok en tajunnutkaan että puhun jonkun täydellisen ihmisen mielestä jolla ei ikinä pahat asiat käy edes mielessä :D Sori neiti enkeli! Älä lyö
No joo, eipä tosiaan ole ikinä käynyt mielessä että olisi hauskaa pilkata jonkun ulkonäköä siksi että tiedän sen osuvan niin kipeästi. Se ei tarkoita että olisin enkeli vaan se tarkoittaa että sinä olet ilkeä, kun pidät tuollaista hauskana.
Miehet haukkuu kai naisensa ulkonäköä koska ei pidä siitä. En ole ikinä tajunnut muutamaa exääni miksi alkoivat olla kanssani jos kerran olen kuvottava läski h u ora heidän mielestään. Eipä ne jälkeenikään tulleet mitään ruusuja ole olleet niin varmaan kannattaisi katsoa peiliin sitten miksi mitään nättiä ei elämäänsä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet triggeröityvät tällaisista keskusteluista ja rupeavat heti raivospämmäämään vastakommentteja.
Totta, mutta nuo ”mutku naisetkin” ja ”miehillä vasta onkin vaikeaa” -kommentit eivät nyt suoraan vastaa aloituksen kysymykseen. Luulisi sentään, että rationaalisen analyyttiset miessukupuolen edustajat pystyisivät käsittelemään tätäkin asiaa ilman hysteriaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haukkuu kai naisensa ulkonäköä koska ei pidä siitä. En ole ikinä tajunnut muutamaa exääni miksi alkoivat olla kanssani jos kerran olen kuvottava läski h u ora heidän mielestään. Eipä ne jälkeenikään tulleet mitään ruusuja ole olleet niin varmaan kannattaisi katsoa peiliin sitten miksi mitään nättiä ei elämäänsä saa.
Tässä on varmasti osa totuutta. Jännää tosiaan, että kuitenkin seurustelevat naisen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä. Jos ei parempaa saa, pitäisi ainakin osata tyytyä osaansa vttuilematta, tai olla kokonaan ilman.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä kiinnostaa naisen ulkonäkö, siksi.
Naisia kiinnostaa miehen resurssienhankintakyky, siksi naiset haukkuvat miehiä jatkuvasti saamattomuudesta, arkuudesta, kunnianhimon puutteesta, jne.
Minä etsin fiksua, kauniskasvoista ja hoikkaa miestä.
Samaa olen ihmetellyt. Olen kuitenkin ollut ulkonäöltäni kaikin puolin miesten mieleen ja saanut kyllä runsaasti kehujakin. Mutta jokaisessa seurustelusuhteessani olen myös saanut tätä outoa kritiikkiä. Läskiksi on haukuttu, vaikka olin alipainon rajalla, mutta kurvikas.
Nykyään olen jo keski-ikäinen eikä mies tee tätä. Mutta hänen isänsä eli appiukko mainitsee asiasta usein. Siis eri tavoin kommentoi ulkonäköäni vähemmän myönteisesti. Ikään kuin hänellä olisi varaa... Joskus olen miettinyt, että miksi hän edes katsoo minun vartaloani tai miten voi kokea että hänellä on oikeus sitä kommentoida.
Äitini veli oli 60v saakka samanlainen, että jatkuvasti nälvi äitini ulkonäköä. Aina ihmettelin, että mitä httiä veli kommentoi siskonsa vartaloa!?! Sit yhtäkkiä lopetti. Isäni ei ole koskaan arvostellut naisten ulkonäköä ja arvostan häntä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on varmasti osa totuutta. Jännää tosiaan, että kuitenkin seurustelevat naisen kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä. Jos ei parempaa saa, pitäisi ainakin osata tyytyä osaansa vttuilematta, tai olla kokonaan ilman.
Varmaankin on niin, että miehinen ego kuvittelee olevansa oikeutettu kauniiseen naiseen ja kun tätä ei tapahdukaan, omista puutteista johtuen, pettymys ja kiukku puretaan sitten siihen suhteessa olevaan ei niin täydelliseen - kumppaniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myönsin olevani virheellinen ja sain triplasti paskaa niskaan :DD Ei kai tässä touhussa voi voittaa
Et ole virheellinen vaan luonteeltasi ilkeä. Juuri sellainen joita järkevä ihminen välttää.
Jos mies haukkuu omaa naistaan, mies on luuseri. Otti ruman kumppanin ja nyt kitisee, että oma valinta oli huono. :DDD
Tuota kutsutaan henkiseksi väkivallaksi. Se ei tule helpottumaan vuosien myötä ja lopulta olet aivan sekaisin minuutesi ja itsetuntosi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitätöivät naista, jottei nainen ymmärtäisi näyttävänsä hyvältä.
Epävarmoja ja surullisia miehiä, jotka ymmärtävät, miltä itse näyttävät. :(
Tämä. Tuolla logiikalla nainen, jolta on viety itsetunto ei kuvittele ansaitsevansa parempaa ja lähde sitä etsimään.
Ei tulisi mieleen arvostella tai vihjailla koskaan omalle kullalle.
Eivätpä näytä naiset pistävän pahitteeksi esim. jättämällä ja aina nainen sellaisten kainalosta löytyy, joten miksipä eivät kokisi oikeudekseen päästellä vaikka mitä gaggaa suustaan kun ei siitä seuraa mitään heille itselleen.
Tuo on henkistä väkivaltaa. Ei mitään muuta.
M25 kirjoitti:
Ai et varsinki naiset on tietosii ulkonäköpuutteistaan? Eli meil miehil ei oo ulkonäköpaineita, tai ne ei oo mitää verrattuna naisten ulkonäköpaineisiin? Kiva. Iha vaa tiedoks, et miehillä o iha samalla tavalla ulkonäköpaineita ja me tiedetää ulkonäköpuutteemme. Mitä tulee toho kysymyksee, nii noi miehet o törppöjä. Asioista pystyy mainitsee myös asiallisesti ja keskustelee rakentavasti. Ilmeisesti noilta miehiltä puuttuu se. Esimerkiks naisen liiasta lihomisesta voi mainita monella tapaa. Noi törpöt kait on nii turhautuneita, nii eivät sit ajattele toisen tunteita.
Oot sä kyllä paraskin puhuja :D täällä palstalla sä muuta teekkään kun pilkkaat lihavia naisia.
Hahaha no ok en tajunnutkaan että puhun jonkun täydellisen ihmisen mielestä jolla ei ikinä pahat asiat käy edes mielessä :D Sori neiti enkeli! Älä lyö