Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu joidenkin miesten tapa haukkua naistensa ulkonäköä?

Vierailija
21.02.2021 |

Täällä aina toisinaan saa lukea keskusteluja aiheesta, mutta en oikein vieläkään ymmärrä, joten vääntäkää mulle rautalangasta. Miksi jotkut miehet kokevat tarpeelliseksi kritisoida ja haukkua seurustelu- tai aviokumppaninsa ulkonäköä? Itsekin olen joutunut tällaisen käyttäytymisen kohteeksi entisessä suhteessa. Toisaalta mies kehui kovasti ja piti kauniina, tai ainakin nättinä, mutta muisti myös säännöllisin väliajoin tuoda esiin mitä kaikkia puutteita löysi minun ulkonäöstäni. En vaan ymmärrä mikä tämmöisen käytöksen taustalla on. Kyllähän suurin osa ihmisistä, varsinkin naisista, on kivuliaankin tietoisia omista ulkonäköpuutteistaan, joten en ymmärrä miksi niitä täytyy toistuvasti tuoda esille. Mitä hyvää sillä muka voidaan saavuttaa, että lytätään toisen fiilikset ja itsetunto? Erityisesti olisi kiva kuulla vastauksia miehiltä, jotka tätä harrastavat.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kaikenlaisia idoottejakin

Vierailija
2/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse en ymmärrä jonkun käytöstä, mietin aina mitä siitä seurasi ja oletan että se oli hänen tavoitteensa. Jos siis jonkun sanomiset lyttäävät itsetuntosi, hänen tarkoituksensa oli lytätä itsetuntosi.

Tässä moni tekee virheen ja alkaa miettiä miksi toinen haluaa tehdä noin ikävästi. Itse en mieti koskaan vaan lähden menemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse en ymmärrä jonkun käytöstä, mietin aina mitä siitä seurasi ja oletan että se oli hänen tavoitteensa. Jos siis jonkun sanomiset lyttäävät itsetuntosi, hänen tarkoituksensa oli lytätä itsetuntosi.

Tässä moni tekee virheen ja alkaa miettiä miksi toinen haluaa tehdä noin ikävästi. Itse en mieti koskaan vaan lähden menemään.

”Jos siis jonkun sanomiset lyttäävät itsetuntosi, hänen tarkoituksensa oli lytätä itsetuntosi. ”

Varmaankin näin, tämä ei silti kerro toiminnan motiivista mitään.

Vierailija
4/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kiusaus kommentoida jotain vähäpätöistä asiaa naisen ulkonäössä ihan vaan sen vuoksi kun tietää kuinka dramaattisesti naiset ylensä tällaisiin kommentteihin suhtautuvat :D En kuitenkaan viitsi olla niin ilkeä

Vierailija
5/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan samasta syystä kuin joidenkin naisten tapa haukkua miestensä ulkonäköä.

Vierailija
6/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on kiusaus kommentoida jotain vähäpätöistä asiaa naisen ulkonäössä ihan vaan sen vuoksi kun tietää kuinka dramaattisesti naiset ylensä tällaisiin kommentteihin suhtautuvat :D En kuitenkaan viitsi olla niin ilkeä

Eli provosointi ja draaman hakeminenko ikävässä kommentoinnissa on taustalla?

Vierailija
7/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä johtuu useiden naisten tapa haukkua miehiään vähän kaikesta?

Vierailija
8/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Jos siis jonkun sanomiset lyttäävät itsetuntosi, hänen tarkoituksensa oli lytätä itsetuntosi. ”

Varmaankin näin, tämä ei silti kerro toiminnan motiivista mitään.

Ei kerro. Se vain kertoo että kun sinulle tuli kurja olo, hän halusi aiheuttaa kurjan olon. Jos jollekin se tieto ei riitä vaan motiivi pitää selvittää, hän on ihanteellinen kohde henkiselle väkivallalle.

Vierailija
9/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli provosointi ja draaman hakeminenko ikävässä kommentoinnissa on taustalla?

Tarvitseeko sitä nyt kaikessa olla jotain taustalla. Ehkä me ollaan vaan tyhmiä apinoita ja kun joku on kiellettyä se tekee mieli tehdä kaksin kerroin

Vierailija
10/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys vaatii enemmän ajattelutyötä kuin ilkeys.

Vierailija
11/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan sinä. Sinä vain salaat sen kun pelkäät seurauksia.

Vierailija
12/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä johtuu useiden naisten tapa haukkua miehiään vähän kaikesta?

Sinä voit tehdä oman aloituksen tuohon aiheeseen. Se ei käsittääkseni liity tähän mitenkään, vai liittykö? Jos nainen pyytää miestä noukkimaan sukat lattialta ja huomauttaa, että roskapussi jäi miehen jäljiltä aamulla viemättä, niin mies kuittaa asian toteamalla, että olet muuten ihan nätti, mutta oletko huomannut, että sulla on aika iso pää? Näinkö?

Vierailija
13/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin miehet haukkuvat naistensa ulkonäköä ja moittivat heitä. Sen sijaan naiset kyllä moittivat miehiään jatkuvasti ystävilleen ja tutuilleen.

Vierailija
14/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai se on tapa tuokin katsoa maailmaa että rikos tapahtuu jo siinä vaiheessa kun asia käy mielessä. Mahtaa olla raskasta elämä tuolla asenteella

Vierailija
15/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mä kehun miestäni tai puhun neutraalisti. Mun mies kehuu mua.

Se haukkuminen on samaa kuin itseään morkkais. Itsehän sen siippansa valitsee.

Mun mielestä se on ala-arvoista ja typerää käytöstä.

En kauheasti viitti kuunnella sellasten ihmisten juttuja. Oletan, että he haukkuvat muitakin samalla lailla, enkä halua kuulua siihen listaan.

En ymmärrä enkä ole sellaisten kanssa pitkiä aikoja, jos ei oke pakko. Saatan myös kysyä, että miksi morkkaat tai mitä hyvää siinä toisessa on.

En myöskään tykkää juoruista. Pudottelen ne yleensä

Vierailija
16/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä ylentäminen toista alentamalla on yleinen syy. Kun kritisoi toista, saa henkisen yliotteen. Joidenkin ihmisten pitää aina vähän näpäyttää kumppania/muuta läheistä, ettei se vain ylpisty tai luule itsestään liikoja. Sittenhän se voisi vaikka ruveta vaatimaan jotain tai lähteä pois.

Heikko itsetunto ja itsevarmuuden puutehan siellä taustalla on. Moni kokee, että jos toisella on asiat hyvin, se on itseltä pois.

Jos tuollaisen käytöksen kohteeksi joutuu, ei pidä ruveta miettimään niitä syitä sen kummemmin, vaan toimia niin, ettei mollaus voi jatkua. Se, miksi haukkuja on traumatisoitunut ja kokee tarvetta purkaa pahaa oloaan muihin, on aivan epäolennaista. Tärkeintä on saada toiminta loppumaan, ja yleensä se onnistuu parhaiten lähtemällä.

Vierailija
17/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai et varsinki naiset on tietosii ulkonäköpuutteistaan? Eli meil miehil ei oo ulkonäköpaineita, tai ne ei oo mitää verrattuna naisten ulkonäköpaineisiin? Kiva. Iha vaa tiedoks, et miehillä o iha samalla tavalla ulkonäköpaineita ja me tiedetää ulkonäköpuutteemme. Mitä tulee toho kysymyksee, nii noi miehet o törppöjä. Asioista pystyy mainitsee myös asiallisesti ja keskustelee rakentavasti. Ilmeisesti noilta miehiltä puuttuu se. Esimerkiks naisen liiasta lihomisesta voi mainita monella tapaa. Noi törpöt kait on nii turhautuneita, nii eivät sit ajattele toisen tunteita.

Vierailija
18/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä kiinnostaa naisen ulkonäkö, siksi.

Naisia kiinnostaa miehen resurssienhankintakyky, siksi naiset haukkuvat miehiä jatkuvasti saamattomuudesta, arkuudesta, kunnianhimon puutteesta, jne.

Vierailija
19/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai se on tapa tuokin katsoa maailmaa että rikos tapahtuu jo siinä vaiheessa kun asia käy mielessä. Mahtaa olla raskasta elämä tuolla asenteella

Miksi kummassa minulle olisi raskasta olla pitämättä ilkeistä ihmisistä? Joillakin on kova tarve päästä sivaltamaan muita "kun on kova kiusaus :D". Nämä ovat huonoja ihmisiä. Ei sen toteaminen ole raskasta.

Vierailija
20/41 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huono itsetunto ihmisellä jos tarvii tuollaisia kysellä...Itseä ei ainakaan yhtään kiinnosta jos muija karjuu naama punaisena kaikenmaailman haukkumasanat mitä ikinä keksiikään...Viimeksikin ihan viatonta miestä lähti solvaamaan, ihan vahingossa eksyin hänen parhaan kaverinsa kanssa sänkyyn, eikä ollut edes häävi pano..Annoin muijalle viimeisen varoituksen ettei enää hypi silmille tai joutuu etsimään uuden ukon, huonomman...Näin hyvää miestä kuin minä, ei löydy enää vapailta markkinoilta...Ihme tiukkiksia noi eukot, ei voi ymmärtää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä