Ymmärsin nyt vihdoin mikä ylläpitää alakuuloni ja suruni, en ole kellekkään tärkeä..
Sosiaaliset rakenteet minun ympärilläni, ja niihin liittyvää pettymys ja yksinäisyyden tunne. HUOM! Nämä ovat minun tunteeni ja yritän kertoa mun sosiaalisesta elämästä tai sen puutteesta joka askarruttaa minua.
Minulta puuttuu se henkinen yhteys ihmisten kanssa, en halu olla vain se kiva hätävara tuttu.
Auttakaa joku ymmärtämään miten voisin elää elämää ilman että kärsin ja niin että tottuisin tähän ettei ole ikinä mitään odotettavana.
Vanhempani kun täyttivät 65v niin he yhtäkkiä katosivat kotiin, aktiivisuus on heillä olematon, ennen oli meillä tapana vierailla siellä ja syömään esim. Juhlapäivänä.
Veljeni kun meni opiskelemaan eri kaupunkiin niin sekin katos omille poluille. Hän oli minulle kuin ystävä ennen kuin muutti pois.
Elämän varrella on paljon ihmisiä tullut vastaan mutta kukaan ei jäänyt. Olen jo 12 vuotta tuntenut 2 tyyppiä jotka ovat olleet mun ainut tyttökaverit. Nyt vasta ymmärsin että olemme vain ollut tapahtuma, bile, kavereita parikymppisinä, ei muuta! Ei ole koskaan jaettu yhdessä mitään sen suurempaa.
Pahinta tässä on että yhdellä on lapsesta saakka ollut paha masennus, toisella taas on tiivis lukioporukka kenen kanssa matkustelevat/retkeilevät ja mökkeilevät, jakavat upeita eleitä toisilleen. Heillä on kiva porukka ja on helppo yhdessä toteuttaa asioita.
Nyt vasta kolahti että eihän minulla ole koskaan ollut vakaa ystäviä tai tukiverkostoa ja kärsin siitä aivan suunnattoman paljon.
Työ ja opiskeluelämä ovat olleet todella raskaita kun ei ole ikinä mitään kivaa odotettavaa ja se pahentaa kun sai aina kuulla kuinka muilla on ihania suunnitelmia tulossa.
Minua tekee niin surulliseksi kun näen somesta aina sunnuntaina muiden kissanristiäisiä, retkeilyt. Ne vain iskevät niin syvään.
Mulla on kammottavan huono tuuri ollut etten ole onnistunut saamaan elämääni ihmisiä kenen kanssa jakaa ilot, ajatuksia,haasteet, lenkkeilyt, syntymäpäivät. Ei voi edes lahjoja vaihtaa tai muuta.
Täällähän uupuu! Kun on muuten vaa arki, ja siihen kaipaa välillä niitä sosiaalisia hetkiä, että voi odottaa jotain.
Kesä on aivan tuskaa, kun muut ovat vuokranneet mökkiä, mennyt ravintolaan. Niin minä olen vain yksin istunut penkillä, yksin mennyt uimaan, kauppaan, kirjastoon. Illalla on entistä masentuneempi.
Kommentit (25)
Olen jo 2 vuotta yrittänyt yhdistää meidän pientä porukkaa. Tänään taas kirjoitettiin että nähkää te jonkun tekosyyn takia.
Haluaisin suorat sanat pistää!
Sillai käy joskus että ympäriltä katoaa ne tutut ihmiset kun heillä tulee muuttoja tai perhettä tai työt vie niin huomaa että omien pelkojen takia on jäänyt yksin kun kuvittelee ettei uskalla jotain. Se on pelkoa kun totuus on että uskaltaa.Selvä on että uimassa ja matkoilla on kivempaa kaverin kanssa ja turvallisempaa.Koiran ottaminen auttaa asiaan mutta sitoo niin ettei oikein pääse mihinkään muualle sitten kuin 3 kertaa päivässä ulos.Joku harrastus kuitenkin.Esimerkiksi voi ryhtyä tutuille kummiksi heidän lapsilleen ilman pelkoa jos on kristitty. Se on hyvä teko.Tai kutoo sukat sukulaiselle.
Kesä tulee ja ulkoilu alueilla on grillejä joten voi kerätä muutaman ihmisen ryhmän ulkoiluun grillaa maan ja ottamaan luontokuvia.Mehua mukaan.Ei ole pakko tarjota kahvia voi tarjota mehua ja pullaa.
Jos ei sinun viralliseen kutsuun vastata työn, levon tai sen vuoksi, että olet raskas ihminen, niin mätä ne leipomuksesi koriin ja mene itse kylään.
Eli mene ja tee, mutta älä tee asioista hankalia.
Mä otan mielelläni vastaan vähän tylsempiäkin vieraita, kunhan tuovat tarjoomukset mukanaan, kun mulla ei varastoja ole enkä ryve rahassa.
Kahvit keitän ja laitan liinan pöytään. Tervetuloa.