Tehdään hauska kysely. Mainitse joku firma, jota ei enää ole. Katsotaan, paljonko muistetaan.
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Leonia ... eikö ollutkin Postipankin seuraaja ??
Kyllä. Ja eikös siitä jäljet johda nykyiseen Danske Bankiin?
Mulle ainakin tuli lapsilisät ensin Postipankkiin ja kun säilytin sen tilin siellä, vaikka lapset kasvoi aikuisiksi, niin lopulta se tili oli mulla Danske Bankissa. Olisko jossain välissä ollut nimeltään myös Sampo pankki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Treella Otra? Pieni tavaratalo nykyisen Metson takana, kahdessa kerroksessa, 1970-luvulla? Muistaako joku?
Naapurin täti oli siellä töissä 1960-luvulla. Muuten Nekalassa on vielä Rauta-Otra.
Muistan Otran!
Olin Tampereella kesätöissä joskus 60-luvulla ihan teini-iässä, ja muistan sen. Otra oli sellainen pieni tavaratalo. Mutta muistelisin sen olleen ihan Hämeenkadun varrella sellaisessa kulmauksessa ja että sinne oli portaat ylös. Saatan tietysti muistaa väärin, mutta joku sitä nimeä muistuttava kauppa siinä oli.
SYP. Olin siellä töissä aikoinaan. Mukavia vuosia olivat ne vuodet nuoruudessa !
Ja tuosta Tampereen kesästä muistan Reuharin tanssipaikan, firma kai sekin omassa lajissaan.
Olisko ollut laivaan tehty, joku hämärä käsitys jäänyt. Siellä oli aina kamala tunku.
Vestio vaateliike Kaisaniemenkadulla.
Lollo naisten alusvaateliike citykäytävässä ja muuallakin
Teinitalo Vuorikadulla.
Vaatehuone K ryhmän kauppa, ainakin Toisella linjalla ym.
Vierailija kirjoitti:
Ajatar
En ole asunut pk-seudulla, mutta:
Ajatar on foorumissa
Foorumissa mannerheimintiellå
Auki joka ilta kello kahdeksaan
Ajatar on foorumissaTelkkarimainos
Jostain syystä juuri tuo mainos on jäänyt ihmisten mieliin. Siis niiden, joiden lapsuudessa televisio oli vielä uutta ja kaikki mitä sieltä tuli, oli jännää. Jopa mainokset.
Ajattaren mainos, missä ne turkistakkiset mannekiinit sipsuttelivat hienosti käännähdellen on varmaan jo ikoninen. Se toi maalaispirttiinkin suuren maailman tuntua.
Ja entäs se kahvimainos, missä Amerikan täti maistaa täkäläistä kahvia ja toteaa, että tämähän on yhtä hyvää kuin kahvi kotona Valloissa!
Kyllä varmaan ostettiin sitä kahvia, kun sehän on kuin Amerikan herkkua!
Diorina. Vaatetusliike Pohj. Espalla Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja tuosta Tampereen kesästä muistan Reuharin tanssipaikan, firma kai sekin omassa lajissaan.
Olisko ollut laivaan tehty, joku hämärä käsitys jäänyt. Siellä oli aina kamala tunku.
Reuhari
Sijainti: Mustalahti, Tampere
Vanha proomu. Tansseja ainakin 1960-luvulla.
Särkänniämev viäressä...
Tammivuori ja Palahalli.
Tammivuori myi aikuisten naisten vaatteita ja Palahalli kankaita. Nimi tuli kai siitä, että siellä myytiin kankaita myös valmiina paloina.
Palahalli lanseerasi ostajille sen joustavan kuvioidun tekokuitukankaan, josta kaikki naiset innostui 70-luvulla tekemään kietaisuhameita.
Vieläkö muuten ilmestyy saksalainen naisten käsityölehti Burda?
Rautakauppoja: rake, tallberg, renlund, simolin(porvoo). Helsingin osakepankki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NASKALI, Oulun kastellissa,
Liikkeen nimihän oli Tavara-Mökki. Naskalit olivat omistajapariskunta. Legendaarinen paikka.
Ja legendaarinen pariskunta!
PYP Pohjoismaiden Yhdyspankki
Aloitin siellä työt.
SYP, Merita, olin töissä
Postipankki, olin töissä.
KOP, olin töissä.
Oli upeeta olla siihen aikaan töissä pankissa!
Teinitalo Kaisaniemenkadulla
Lollo, Aleksanterinkadulla
Ajatar, Forumissa
Sateenkaarimarket