Tehdään hauska kysely. Mainitse joku firma, jota ei enää ole. Katsotaan, paljonko muistetaan.
Kommentit (687)
Vierailija kirjoitti:
Treella Otra? Pieni tavaratalo nykyisen Metson takana, kahdessa kerroksessa, 1970-luvulla? Muistaako joku?
Naapurin täti oli siellä töissä 1960-luvulla. Muuten Nekalassa on vielä Rauta-Otra.
Vierailija kirjoitti:
KarAir ; olen aloittanut siellä lentoemäntäurani.
Ja minä matkustin ekan matkani lentokoneessa KarAirin koneella. Lento suuntasi Kuopioon. Oksensin paluumatkalla ruskeaan voimapaperipussiin ja ojensin lähtiessäni pussin lentoemännälle, ehkäpä juuri sinulle. Olin 10 v.
Aholaita oli ennen pkseudulla Ahovalinta. Onko kukaan jo maininnut Postiset?
Vierailija kirjoitti:
Ajatar
En ole asunut pk-seudulla, mutta:
Ajatar on foorumissa
Foorumissa mannerheimintiellå
Auki joka ilta kello kahdeksaan
Ajatar on foorumissaTelkkarimainos
Tämä on sääli.
Kaubamaja Kaisaniemenkadulla
Jet hampurilaisravintola nykyisessä CityCenterin talossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Info kirjakauppa
Olikos tämän maskottihahmo semmoinen ukkeli nimeltään Ola Pallonivel (on ilo palvella)?
Oli oli! Kesällä ja talvella on ilo palvella. Info.
Onhan Infoja vieläkin. Ei tosin muuten Helsingissä yhtään.
Kuusinen Aleksilla. Elannon Pullapuodit, ikävä niitä herkkuja! Nyberg Töölöntorin laidalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spar-kauppa 60-luvulta. Merita-pankki 80-luvulta (?); Nordean edeltäjä, sitä ennen KOP eli Kansallis-Osuus-Pankki. Tuohon aikaan kun vielä nimistä pystyi päättelemään, millaisesta firmasta on kyse, kuten Valtion pukutehdas...
Nordean ja Maritan edeltäjä on kyllä SYP; Suomen Yhdyspankki
.....joka oli sitä ennen PYP eli Pohjoismaiden Yhdyspankki. ( tai Pohjoismainen...., tuota en enää muista kumpi se sana oli ). Kotipitäjäni pienessä keskustaajamassa ainoa neonmainos säihkyi tuota pyppiä, ja vielä niin, että se oli hetken pimeänä, sitten kirkastui ensin P, sitten Y ja lopuksi vielä P. Sitten taas pimeni ja alkoi uudestaan. Se oli niin ihmeellistä, että sitä oli oikein tuijotettava, kun se oli niin ihanan näköistä. Oli viisikymmentälukua.
Sittemmin lumous katosi, kun valomainokset lisääntyivät ja itsellekin tuli ikää.
Beavers farkkukauppa Mariankadulla.
Jono ulos asti 70-luvulla kun äiti osti mulle ekat merkkifarkut.
Vuorikadulla MicMac ja Wrangler.
Kohvakka ruokakauppa Kotkan Museokadun ja Siltatien kulmassa. Nallekarkit maksoi 1 pennin/kpl.
https://www.lehtiluukku.fi/lue/leppavaara-lehti/26.1.2023/333273.html