Join eilen 16 olutta yhden päivän aikana. Onko paljon?
60 kiloinen nainen kyselee, pitäisikö mennä jo AA kerhoon?43
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
On paljon. Paljon ihan nesteenä. Ja paljon alkoholia. Sama kuin joisi 2,5 pullollista viiniä.
Se neste kyllä poistuu nopeasti virtsan muodossa, varsinki jos olutta juo. Alkoholihan on diureetti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit? Eikö tuosta tule paha olo? Sulla täytyy olla todella ahdistunut olo ja yrität varmaan juomisella turruttaa sitä. Mikset hoida ahdistustasi jollain järkevällä ja ei-tuhoisalla tavalla?
Koska muut keinot eivät ole laillisia ja lääkäreiltäkin saa vaan jotain ruokavalio ja liikunta mussutusta, eivätkä ne itselläni auta mihinkään.
Okei. Mutta tiedostat siis, ettet voi hyvin ja juot siksi. Tämä on jo alku. Olen ymmärtänyt, että avun saaminen juomisen lopettamiseen on hankalaa, mutta jaksaisitko silti yrittää? Itsesi takia. Tuollaisten alkoholimäärien vetäminen ei ole ratkaisu mihinkään ja hankit vain itsellesi entistä karseamman olon. Pitkällä aikavälillä romutat terveytesi. Oletko etsinyt apua netistä? Esim. Päihdelinkin sivuilta. Hyötyisitkö vertaistuesta? Olen vähän eri mieltä liikunnan vaikutuksista. Ei se ehkä yksistään auta tilanteessasi, mutta noin yleisesti stressiin ja ahdistukseen liikunnan harrastaminen kyllä auttaa. Pitää vain löytää itselle sopiva laji. Ehkä voisit kokeilla sitäkin uudestaan?
Eikö sen AA kerhoon menevän ajan vois käyttää vaikka lähipubissa? Paljon parempaa seuraa jälkimmäisessä, ensimmäiset on hirveen nipoja, eikä lähde edes yhdelle kovan sossupäivän jälkeen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joit? Eikö tuosta tule paha olo? Sulla täytyy olla todella ahdistunut olo ja yrität varmaan juomisella turruttaa sitä. Mikset hoida ahdistustasi jollain järkevällä ja ei-tuhoisalla tavalla?
Koska muut keinot eivät ole laillisia ja lääkäreiltäkin saa vaan jotain ruokavalio ja liikunta mussutusta, eivätkä ne itselläni auta mihinkään.
Okei. Mutta tiedostat siis, ettet voi hyvin ja juot siksi. Tämä on jo alku. Olen ymmärtänyt, että avun saaminen juomisen lopettamiseen on hankalaa, mutta jaksaisitko silti yrittää? Itsesi takia. Tuollaisten alkoholimäärien vetäminen ei ole ratkaisu mihinkään ja hankit vain itsellesi entistä karseamman olon. Pitkällä aikavälillä romutat terveytesi. Oletko etsinyt apua netistä? Esim. Päihdelinkin sivuilta. Hyötyisitkö vertaistuesta? Olen vähän eri mieltä liikunnan vaikutuksista. Ei se ehkä yksistään auta tilanteessasi, mutta noin yleisesti stressiin ja ahdistukseen liikunnan harrastaminen kyllä auttaa. Pitää vain löytää itselle sopiva laji. Ehkä voisit kokeilla sitäkin uudestaan?
Muuten kyllä mutta ne lajit mistä olen kiinnostunut on koronan takia jäissä vielä pitkään. Kävelyllä käyn usein, juoksua inhoan.
Onko paljon?
No, miltä nyt tuntuu?
Olen 32 v nainen enkä ole tähän mennessä edes juonut noin montaa olutta :D vihaan sen makua ja hajua.
Vierailija kirjoitti:
Onko paljon?
No, miltä nyt tuntuu?
Hyvältä tuntuu kun on ottanut kunnon korjaussarjan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 32 v nainen enkä ole tähän mennessä edes juonut noin montaa olutta :D vihaan sen makua ja hajua.
No voi yhyy joku siideripissiskö olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi kannatta tiedostaa, että alkoholi aiheuttaa masennusta ei poista sitä
No mutta oluthan on hyvää , tottakai sitä kannattaa juoda jos on mahdollisuus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joit pieniä, niin ei ole paljon päivän aikana, mutta 0,5 on jo aika paljon.
Pieniä ei ole olemassakaan (paitsi juoppojen maailmassa) 0,33 on normaali
En olen ikinä puhunut normaalista kaljasta vaan isosta tai pienestä enkä kyllä ole juoppo.
Ittte lopetin päihteiden käytön olisko olllu sunnuntaina.
Mikä on normaalin ja epänormaalin raja alkoholiannoksissa per päivä? Onko naisella ja miehellä eroja?
Komento takaisin, näköjään kysyttiin myös tuota AA-kerhoon lähtöä :D Sori!