Saako siivooja valokuvata työpaikalla?
Jos on julkinen tila.
Monet siivoojat kuvaavat työkavereidensa työnjälkeä.
Kommentit (55)
Nykyään siivoojaksi pääsee kuka vain. Ei edes taustoja tarkisteta. Nämä sitten kuvailevat
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000001723360.html
Vierailija kirjoitti:
Nykyään siivoojaksi pääsee kuka vain. Ei edes taustoja tarkisteta. Nämä sitten kuvailevat
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000001723360.html
laillisestikin toimivissa siivousalan yrityksissä tehdään räikeitä rikkomuksia jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Esimies on pyytänyt kuvaamaan työkavereiden siivouksen jälkeen, kaikki sellainen, mikä on huonosti siivottu. Kuvat lähetetään esimiehelle.
Outo käytäntö, mikä firma? Miksei esimies itse tarkista työn jälkeä? Toisten kyttääminen ei edistä mitään hyvää.
Liittoon yhteys, onko edes laillista.
Jos on jokin rikki tai kaipaa huoltoa, otan kuvan ja lähetän eteenpäin. Mitään muuta en kuvaa tietenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimies on pyytänyt kuvaamaan työkavereiden siivouksen jälkeen, kaikki sellainen, mikä on huonosti siivottu. Kuvat lähetetään esimiehelle.
Outo käytäntö, mikä firma? Miksei esimies itse tarkista työn jälkeä? Toisten kyttääminen ei edistä mitään hyvää.
Liittoon yhteys, onko edes laillista.
Siivoojien valokuvaus on yleistynyt.
Itse en kyllä tykkää, jos esim. Ulkomaalainen siivooja kuvailee tiloissa, jossa vaikka lapsia. Kukaan ei näe, mitä kuvia hänen kännykässään lopulta on, vaikka kuvaa vain "sotkua"
En kuvaa kohteissa, mutta otan yhteyttä esimieheeni muulla tavalla mikäli huomaan epäkohdan.
Jos tehdään lattivahauksia niin huoneesta otetaan aina kuva että tavarat saa takaisin omille paikoilleen. Mitään papereita ei kuvata. Yhteisiä tiloja saatetaan kuvata jos yhteyshenkilölle pitää todistaa että tilakäyttäjät ovat törppöjä. ISSllä vikailmoitusten yhteydessä kuvataan aina korjattava asia.
Riippuu varmaan siitä mihin kuvia käyttää. Jos ne pistää vaikka nettisivuille, silloin saa kuvata rakennusta vain ulkopäin.
Tuo on harmaata aluetta, ja riippuu siitäkin mistä yrityksestä on kyse. Joissakin paikoissa käsitellään salaisia tietoja, uskokaa tai älkää.
Eikö rikkinäisten kiinteistöjen tai asiakkaan tekemät laiminlyönnit kuulu vähän muille kuin siivoojille? Rikkinäiset koneet yms.?
Kyllä olisin valokuvaamisen kanssa aika varovainen.
Asiakkaana en välttämättä pitäisi siitä, että siivoojat valokuvaavat ja kyräilevät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö rikkinäisten kiinteistöjen tai asiakkaan tekemät laiminlyönnit kuulu vähän muille kuin siivoojille? Rikkinäiset koneet yms.?
Riippuu. Mä olen töissä kaupungilla, kaupungin kiinteistö, kaupungin henkilökunta. Vikailmoitukset laitoshuoltajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Mä olen töissä kaupungilla, kaupungin kiinteistö, kaupungin henkilökunta. Vikailmoitukset laitoshuoltajilla.
SÄ.🥴
Me joudutaan toisinaan ottamaan kuvia, jos on esim. eritesiivous ja jos on epävarma, että onko laskutettavaa. Esimies ei välttämättä ole sillä hetkellä koko talossa.
Siivoojat ovat tyhmiä!