Onko lantionympärys 100cm paljon aikuiselle naiselle?
Siinäpä se.. eli jos on 100cm lantio niin vyöräröltä lienee vähän vähemmän? Moni mies ajattelee että koko 38 on paljon naiselle. Ei se ole.
Kommentit (111)
Lantio 98cm ja vyötärö 79cm. Muutama sentti joutaisi vyötäröstä hävitä.
Olen 160/50 kokoa tasan ja mittasin nyt, lantio: 83,5 cm, vyötärö: 58 cm. Olen toki lyhyempi, joten metrinen lantio tarkoittaisi mulle ylipainoa. 58/83,5 ei oo hirveen kaukana ihanteesta 60/90, olipa kiva huomata 😁 kyllä mulle hyvin istuu xs-koot, mutta joissain vaatteissa mieluummin s. Farkkujen kokoa en tiedä koska valitsen ne aina sovittamalla ja valmistajan mukaan joko vaihtelee. Takeiksi kelpaisi koko 34, mutta 36 on yleensä pienin mitä kaupoista löytyy. Suunnilleen 34-36 vaatteita taidan käyttää. Vielä ennen lapsia paino oli lähempänä 40 kuin 50 ja silloin muistelisin vy:n olleen melkein 50, jotain 52-54? Saimme lapset siis aika nuorina parikymppisinä ja tuo alipaino ennen sitä johtui paljosta liikunnasta ja liian kevyestä syömisestä, hyvä ettei tullut mitään luukatoa kuitenkaan.. mut nyt kyllä pullatkin maistuu ☺️😁
Marilyn käytti vaatekokoa nykyUS 2.
Jossain luki että hän olisi käyttänyt kokoa 40/42. Mutta ottakaa huomioon että koska "vanity sizing"niin koko olisi ollut nykyään 34.
Vierailija kirjoitti:
Jahas, aavee on näemmä täynnä hyvävartaloisia neitoja :) oikea miesten aarreaitta
Miten miehet liittyy tähän??
Ei kun kyllä lantio saa kuulemma olla vaikka 400cm, mutta vyötärö pitää olla alle 12cm. Näin sitä sanotaan. Kaikki muu on sairaallosita lihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kellä on 76cm vyötärö ja 100cm lantio?? Ei kellään!
Mulla 72cm vyötärö ja 102cm lantio. Tissejä ei ole. Enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrinen lantio vastaa kokoa 40 (M). Ei se niin kovin paljon ole, ja voi näyttää oikein hyvältä jos vyötärö on kapea.
Vaatekoot mitataan vyötäröltä, ei lantion kohdalta. Eli jos koko on 40 niin vyötärö on yli metrin.
Tuolloin lantio on todennäköisesti vielä jonkin verran enemmän.
Vaatekoko 40 on tehty naiselle, jonka rinnanympärys on 94 cm, vyötärö 76 cm ja lantio 100 cm. Tämän voit tarkistaa mistä tahansa mittataulukosta.
Harvalla kellä painoa niin löytyy alle 80cm vyötärö.
Olen 160 cm pitkä ja painan 75 kg. Vyötärönympärykseni on 76 cm ja lantionympärykseni 105 cm. Omenavartaloisia on Suomessa eniten, mutta kyllä meitä tiimalaseja ja päärynöitäkin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen 160/50 kokoa tasan ja mittasin nyt, lantio: 83,5 cm, vyötärö: 58 cm. Olen toki lyhyempi, joten metrinen lantio tarkoittaisi mulle ylipainoa.
Metrinen lantio on koko M, väitätkö että M-kokoiset on ylipainoisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrinen lantio vastaa kokoa 40 (M). Ei se niin kovin paljon ole, ja voi näyttää oikein hyvältä jos vyötärö on kapea.
Vaatekoot mitataan vyötäröltä, ei lantion kohdalta. Eli jos koko on 40 niin vyötärö on yli metrin.
Tuolloin lantio on todennäköisesti vielä jonkin verran enemmän.
Vaatekoko 40 on tehty naiselle, jonka rinnanympärys on 94 cm, vyötärö 76 cm ja lantio 100 cm. Tämän voit tarkistaa mistä tahansa mittataulukosta.
Mittataulukot ovat varsin suuntaa antavia. Itselläni on isommat mitat, mutta hyvin istuvat vaatteen ovat yleensä kokoa 38- 40. Riippuu ihan vaatteen mallista.
Huvittavaa. Suuri osa ei kyllä päältä päin katsoen varmasti osaa sanoa kovin tarkasti, millaiset mitat jollakulla on senteissä tai mitä kokoa hän käyttää. Se, onko 100 cm lantio "iso", riippuu tosiaan pituudesta ja muista mittasuhteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä 100 ja vyötärö 68.
Ja lehmät lentää..
Tuollainen 70cm/100cm yhdistelmä on täydellinen eikä sellaisia ihan jokaisella ole. Hyvin harvalla (mallit ja sellaiset)
mulla 73, 103. Mutta en kyl itse asiassa näytä kovin kurvikkaalta, enemmänkin juoksijan littana vatsa
Miksei niin vaatteissa kuin kengissäkin voisi olla standardimitoitusta, siis ihan oikeasti? Tai vähintäänkin merkin mittataulukon voisi sisällyttää sen nettisivuille, mutta aina tätäkään ei viitsitä tehdä. Tekisi nettishoppailusta helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 160/50 kokoa tasan ja mittasin nyt, lantio: 83,5 cm, vyötärö: 58 cm. Olen toki lyhyempi, joten metrinen lantio tarkoittaisi mulle ylipainoa.
Voivat hyvin olla. Eivät kirjainkoot kerro, millainen BMI käyttäjällä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan minun mittaiselleni, joka on 160 pitkä ja normaalipainoisena lantion leveys on 83,5. Jos lantioni levenisi 16,5 sentillä niin olisin varmasti sitten ylipainoinen koska ei lantionluut näistä lähtökohdista levenisi vaan tulisi painoa.
Muille on varmasti voinut murrosiässä kasvaa ulkomitoiltaan leveämmät lantionluut ja 100 cm lantioita löytyy varmasti normaalipainoisiltakin, varsinkin minua pidemmiltä. Mutta siis kun mulla kapeammat lantion luutkin niin 100 cm ei olisi minulle terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se metrinen lantio on 160-senttisellä, niin kyllä hän on ylipainoinen.
Vyötärö 61 cm ja lantio 102 cm. Vaatekoko 40 mutta kaikki vaatteet eivät oikein istu kun vyötärössä ja lantiossa epäsuhtaa. Osa vaatteista näyttää tosi hyvältä esim kietaisumalliset. Vyötärö on noin kapea luonnostaan, en jumppaa sitä tai ole ollut rasvaimuissa. Liikuntana aerobista ja kävelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö 61 cm ja lantio 102 cm. Vaatekoko 40 mutta kaikki vaatteet eivät oikein istu kun vyötärössä ja lantiossa epäsuhtaa. Osa vaatteista näyttää tosi hyvältä esim kietaisumalliset. Vyötärö on noin kapea luonnostaan, en jumppaa sitä tai ole ollut rasvaimuissa. Liikuntana aerobista ja kävelyä.
Huh huh, mitkä mitat! Kuulostat todella kuumalle.
Vierailija kirjoitti:
Siis kellä on 76cm vyötärö ja 100cm lantio?? Ei kellään!
No minulla on 75cm vyötärö ja 107cm lantio. Ystävälläni on 80cm vyötärö ja 90cm lantio.
Yllätys yllätys. Ihmisiä on eri muotoisia.
T. Tiimalasi
Miten niin ei kellään? Et ole tainnut naista oikeassa elämässä nähdä? Ja jos olet nainen, luulet, että instabeibejen tai sinun oma vartalomallisi tai kokosi on se ainoa oikea sallittu.