Onko lantionympärys 100cm paljon aikuiselle naiselle?
Siinäpä se.. eli jos on 100cm lantio niin vyöräröltä lienee vähän vähemmän? Moni mies ajattelee että koko 38 on paljon naiselle. Ei se ole.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrinen lantio vastaa kokoa 40 (M). Ei se niin kovin paljon ole, ja voi näyttää oikein hyvältä jos vyötärö on kapea.
Ai on vai? Mun lantio on 98cm ja käytän s/36?
Taidat käyttää liian pieniä vaatteita, ellet osta niitä jostan Kappahlista tai Lindexistä joissa on valtavat mitoitukset. 36 on usein n.92cm lanteille. Mutta mikäs siinä jos tykkää että saumat paukkuu.
En todellakaan käytä makkarankuoria. Sanoin jo. Ei sovi tyyliini. Ostan eniten H&Mstä ja Zarasta. Siksi vähän ihmettelenkin noita kokomerkintojä. Minulle sopivin olisi muka h&m koko 40. Jos kokeilisin sen kokoisia housuja, ne putoaisivat päältä?
Olet mitannut sitten väärin lantionympäryksesi.
En kai? Levein ympärys takamuksen päältä?
Tästä ketjusta näkee, että moni käyttää liian kireitä vaatteita. Saman huomaa kaupungilla. Ei ne farkut ole hyvin istuvat jos ne on kuin makkarankuori. Ne on liian pienet.
Minulla lantio 88cm ja koko 36 ei ole vielä liian iso. Ja painan 50kg, bmi 19. Vyötärö on 59cm. Jos näihin mittoihin lisäisin 10cm, olisi kyllä jo liikaa. Mutta minulla on ilmeisesti kapea luusto ja muutenkin olen pieni.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta näkee, että moni käyttää liian kireitä vaatteita. Saman huomaa kaupungilla. Ei ne farkut ole hyvin istuvat jos ne on kuin makkarankuori. Ne on liian pienet.
Mutta siis mietitään nyt iham järjellä. Olen kapearakenteinen, hoikka ihminen. Niin on myös tuo 58kg joka käyttää kokoa 42. Miten hoikalla/laihalla vaatekoko voi olla 42/L (xL?)
Esim hm normikoot on 42 asti? Eli sittenhän vähänkään pulleammille ei pitäisi löytyä vaatteita kun jostain plusmallistoista? Kuitenkin keskiarvo aikuisten naisten pituus/paino on n.164cm/75kg? Mitä kokoa te käytätte?
Vierailija kirjoitti:
Minulla lantio 88cm ja koko 36 ei ole vielä liian iso. Ja painan 50kg, bmi 19. Vyötärö on 59cm. Jos näihin mittoihin lisäisin 10cm, olisi kyllä jo liikaa. Mutta minulla on ilmeisesti kapea luusto ja muutenkin olen pieni.
Mulla on 165cm/50kg kaveri
Hän käyttää tuumakokoa 24/25 tai kokoa xs/34(32)
Mulla on 96 cm ja todella monta kertaa on sanottu poikamaiseksi, tasapaksuksi ja kapealanteiseksi. 100 cm ei ole mikään iso, paitsi jos se on 140 cm pitkällä ihmisellä.
Ps. Käytän useimmiten s-kokoisia vaatteita myös
Vierailija kirjoitti:
Siis kellä on 76cm vyötärö ja 100cm lantio?? Ei kellään!
Mulla. Ja tässä oli omituista mikä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 165cm/50kg kaveri
Hän käyttää tuumakokoa 24/25 tai kokoa xs/34(32)
Minulla taitaa olla tosiaan yhdet housut tuossa 36 koossa, vähän löysää niissä on. Farkkuja en omista, muut housut on S kokoa, kun hyvin vähän tuntuu olevan XS kokoa housuissa. Paidoissa se sopii kyllä, rintojen kohdalta välillä vähän kireämpi, kun ne on muuhun vartaloon nähden isot. Vyötäröstä menisi vaikka xxs.
Jahas, aavee on näemmä täynnä hyvävartaloisia neitoja :) oikea miesten aarreaitta
Ei lähes metrin vyötäröllä kukaan ole kapealanteinen.
Kävin oikein katsomassa Marilyn Monroen kuvia. Eikö hän ollut se kuuluisa 90-60-90 vai kuka kaunotar se oli. No mutta kuitenkin, Marilynin lantiota ei tungettaisia 36/38 housuihin. Saati jos siinä olisi 10 senttiä lisäympärystä.
Jos tunkee, niin sitten tulee vyötärölle rullia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metrinen lantio vastaa kokoa 40 (M). Ei se niin kovin paljon ole, ja voi näyttää oikein hyvältä jos vyötärö on kapea.
Vaatekoot mitataan vyötäröltä, ei lantion kohdalta. Eli jos koko on 40 niin vyötärö on yli metrin.
Tuolloin lantio on todennäköisesti vielä jonkin verran enemmän.
Vaatekoko 40 on tehty naiselle, jonka rinnanympärys on 94 cm, vyötärö 76 cm ja lantio 100 cm. Tämän voit tarkistaa mistä tahansa mittataulukosta.
Mulla on lantio 93 ja vaatekoko on 40-42 housuista. 40 on hyvin jämpti. En tiedä miten nuo vaatekoot oikein tehdään, mitta mittanauhaa ne ei kunnioita.
Vierailija kirjoitti:
Slim fit ei ole tuttu termi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä 100 ja vyötärö 68.
Ja lehmät lentää..
Tuollainen 70cm/100cm yhdistelmä on täydellinen eikä sellaisia ihan jokaisella ole. Hyvin harvalla (mallit ja sellaiset)
Huutonaurut tuolle väitteelle. Tiedän montakin naista (ikäluokassa 20 - 40 vuotta) joilla on tiimalasivartalo. Lantion leveys 100cm ja vyötärö 70 cm. Yksi heistä ei harrasta liikuntaa ollenkaan. On vaan luonnostaan aina ollut tuollainen.
Pituus 170cm
Ry 90cm
Vy 70cm
Lantio 108
Ikä 60v
Vierailija kirjoitti:
Siis kellä on 76cm vyötärö ja 100cm lantio?? Ei kellään!
Mulla on. Pituutta minulla on 170cm.
Keskeistä tässä lantionleveydessä on se, että kuinka pitkä nainen on. Lantion leveys 100 on vähän erilainen 150cm pitkällä naisella kuin 170cm pitkällä naisella.
Olen alle 160 cm, lantionympärys 102 cm ja vyötärö 76 cm. Paino 58 kg. Farkkujen tuumakoko 28, valittu ihan myyjän avustuksella. Enkä todellakaan käytä mitään koon 40 vaatteita, niitä saisi lyhentää yli 10 cm lahkeista ja hihoista, mekoissa tulisi tissit ulos liian isosta kaula-aukosta samalla, kun olkaimet olisi kyynärpäissä saakka ja housut tippuisi koko ajan.
Ei ole paljon. Sillon, kun treenaan, niin minulla on 98cm lantio. Vyötärö 78cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä 100 ja vyötärö 68.
Ja lehmät lentää..
Tuollainen 70cm/100cm yhdistelmä on täydellinen eikä sellaisia ihan jokaisella ole. Hyvin harvalla (mallit ja sellaiset)
Taitaa malleilla olla pääsääntöisesti lantio alle 90cm...Instan "mallit" yms sitten erikseen
Outoa.
Mulla on myös hoikat sääret. Just annoin yhet 30 tuumaiset farkut pois kun olivat liian isot. Niitä ei voinut käyttää edes vyön kanssa. Painoin joskus 68kg. Ja silloin olin kokoa 30tuumaa/M/40-42.
Näin me ihmiset ollaan erilaisia.