Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on 30veenä käytännössä syrjäytynyt niin onkohan enää mitään toivoa siitä nousta?

Vierailija
20.02.2021 |

Olen nyt kyllä hakemassa kouluun mutta mietin palkkaako sittenkään kukaan jos sinne pääsisi kun ainoa työkokemus satunnaiset kesätyöt?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ihmeessä kouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessä kouluun.

Joo sinne olen hakemassa, mietityttää vaan että auttaako se tutkintokaan sitten tässä jamassa kun voisi kuvitella tämän ikäisellä olevan jo joku muu koulutus ja ainakin työhistoriaa.

Vierailija
4/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktoja en tiedä mutta toivotan paljon onnea matkaan kuitenkin :) eihän sitä tiedä jos ei yritä.

Vierailija
5/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktoja en tiedä mutta toivotan paljon onnea matkaan kuitenkin :) eihän sitä tiedä jos ei yritä.

Kiitos. Tämä on ainoa ajatus joka tuo toivoa nyt, en kestä sitä ajatusta että loppuelämä olis tämmöstä :/

Vierailija
6/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita hyvin päättyneitä elämäntarinoita kuultu. Ei kukaan voi 100% väittää etteikö sinun tarinasi voisi olla niiden jatko-osa. Tsemppiä.

Vierailija
7/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aina on toivoa. Usko itseesi. Mieti, mitä oikeasti haluat saavuttaa ja millä tavoin pääset lähemmäs tavoitetta. Monenlaiset asiat on mahdollisia, vaikka ikä olisi mikä.

Vierailija
8/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä aina on toivoa. Usko itseesi. Mieti, mitä oikeasti haluat saavuttaa ja millä tavoin pääset lähemmäs tavoitetta. Monenlaiset asiat on mahdollisia, vaikka ikä olisi mikä.

Joo, se on vaan tosi vaikea löytää sitä uskoa itseensä kun on yhteiskunnan silmissä ihan nolla ja pelkkä rasite ja kuluerä. Täytyy vaan jostain sitä yrittää löytää. Ap

Vierailija
9/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun meno on just se oikea asia nyt. Olet tehnyt hyvän valinnan. Älä murehdi mitä sen jälkeen tapahtuu vaan keskity uuden oppimiseen ja ota vastaan kaikki tilaisuudet, joita sinulle tarjotaan koulussa. Esim kaikki mahdolliset työharjoittelut ja yhteistyö työelämän kanssa, jos sellaisia koulutukseen kuuluu.

Pidä silmät ja korvat auki, ja mene rohkeasti uutta kohti.

Vierailija
10/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu miten pystyt selittämään tilanteen.

Mulla oli tuo sama tilanne, en tosin ollut syrjäytynyt. Kotona oli pitänyt opinnot ja lapset. Opinnot olivat lahjakkaasti kesken, mutta muutaman hakemuksen jälkeen pääsin jo muistaakseni ainoaan haastatteluuni, ja sain paska-aspaduunia massarekrystä. Sen avulla sain myöhemmin lisää töitä ja opinnotkin suoritettua loppuun.

Nyt olen koulutustani vastaavassa työssä, johon koulutus oli kelpoisuusehtonakin. Ketään ei kiinnosta mitä tein alle kolmekymppisenä.

Vierailija
11/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 27v ja aloitin juuri opiskelut, aiempaa koulutusta tai kokemusta ei ole. Uskon silti, että voin saada töitä. Tosin opiskelenkin sote-alaa, joten työt ei ole loppumassa. Et ole 30-vuotiaana kovinkaan vanha, ja voit hyvin saada töitä miltä tahansa alalta.

Vierailija
12/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten pystyt selittämään tilanteen.

Mulla oli tuo sama tilanne, en tosin ollut syrjäytynyt. Kotona oli pitänyt opinnot ja lapset. Opinnot olivat lahjakkaasti kesken, mutta muutaman hakemuksen jälkeen pääsin jo muistaakseni ainoaan haastatteluuni, ja sain paska-aspaduunia massarekrystä. Sen avulla sain myöhemmin lisää töitä ja opinnotkin suoritettua loppuun.

Nyt olen koulutustani vastaavassa työssä, johon koulutus oli kelpoisuusehtonakin. Ketään ei kiinnosta mitä tein alle kolmekymppisenä.

Joo ethän sä oikeen edes ollut syrjäytynyt, sulla opinnot ja lapset. Mulla syy on se, että vaan haahuilin vailla päämäärää nuorempana ja juhlin. Ei lukion jälkeista koulutusta. Ap

Vierailija
13/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita joku työllistävä ala, eli ei miksikään media-assistentiksi tai suutariksi.

Vierailija
14/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi aloittaa alusta. Ei pidä luovuttaa. Jos ennen haahuilit, lopeta nyt. Pyri kouluun ja töihin. Kiusaamiset aiheesta panet toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
15/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa kaikki on mahdollista, pitää vain löytää oikea reitti!

Vierailija
16/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin, kun sain rahoituksen uusille opinnoille, tosin se oli kivikkoinen tie ja vaati myös tiettyä huijausta.

Vierailija
17/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit päästä takaisin kiinni sosiaaliseen elämään, vaatii vaan sen että meet ja teet asioita ihmisten parissa, hae sinne kouluun tai ilmoittaudu kansanopistoon johonkin kurssille, ei ole niinkään väliä mitä teet, vaan se että lähdet pois kotoa ja näet muita ihmisiä ja tutustut heihin, edes juttelet jonkun vieraan ihmisen kanssa.

18/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen erään 25-vuotiaan tyypin, joka ei ole koskaan ollut missään töissä.

Vierailija
19/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on toivoa ja koskaan ei ole liian myöhäistä.

Vierailija
20/27 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon että ei ole toivoa, sinä tosin olet hakemassa kouluun kun itse en edes pysty enää edes opiskelemaan tai juuri työskentelemään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi