3 ja 4v pojat, ostanko heille samallaiset vai ihan erilaiset haalarit paivakotiin? kokoeroa toki loytyy molemmilla ettei ne nyt niin sekaisin menisi
mutta kummin tekisin. olisi yhtä kivaa mallia molempien koossa...
Kommentit (8)
aika mautonta pukee lapset samanlaisiin. Edes kaksoset.
Mä en tajua mikä siinä on nii ihanaa ku saa pukea lapset tekstiilikaksosiksi? Mut on aikoinaan äiti pukenut siskon kanssa niin, ja tänä päivänä kun itse olen äiti, en aio toimia niin. Lapset ovat yksilöitä ja persoonia..Mua ahdisti kun piti pukea jotain punaista rättiä päälle, mutta piti vaan päälle laittaa...
Pienimmät ovat identtiset kaksoset (ovat nyt 2v5kk) ja mielelläni pukisin heidän erilaisiin vaatteisiin, mutta yleensä siinä käy niin, että kun toinen hoksaa, että toisella on " vääränlaiset" vaatteet (siis erilaiset), niin siitähän syntyy kauhea huuto eli pakko se on sitten laittaa hänellekkin samanlaiset vaatteet.
Aikaisemmin tykkäsin ostella heille erilaisia vaatteita ja pitää heillä erilaisia vaatteita, mutta tätä " kopioimista" on tapahtunut nyt 2-3 kuukautta. Onneksi heille kyllä riittää se, että esim. T-paita on sininen eikä haittaa jos toisen paidassa on Puuha Pete ja toisen on vaikkapa Nalle Puh, kunhan ne ovat siniset.
Ostin heille sitten samanlaiset haalarit, mutta pipot ym. ovat eri väriset. Toiselle ostin punaiset hatut, hanskat, kuomat jne. ja toiselle puolestaan vihreät. Saas nyt sitten nähdä, suostuvatko he laittamaan eri väriset asusteet vai ei. Kuravaatteet ovat myöskin eri väriset, samoin saappaat.
Ja kyllä, meillä äiti ja isi on pomo, mutta pakko se on antaa tässä asiassa periksi.
Vierailija:
Mä en tajua mikä siinä on nii ihanaa ku saa pukea lapset tekstiilikaksosiksi? Mut on aikoinaan äiti pukenut siskon kanssa niin, ja tänä päivänä kun itse olen äiti, en aio toimia niin. Lapset ovat yksilöitä ja persoonia..Mua ahdisti kun piti pukea jotain punaista rättiä päälle, mutta piti vaan päälle laittaa...
Meillä pojilla ikäeroa 1,5 vuotta ja samanmerkkisiä olen yleensä ostanut.
meillä 1v ja 4 v poitsut ja musta on iiihana pukea samanlaisiin, ei tod aina, mutta välillä ja joskus. se on niiin söpöä :)))
esim näin: toisella sininen paita ja puinaset housut ja toisella siniset housut ja punainen paita :)
valitsemaan mitä haluavat. Tai näin meillä on toimittu ja ainakin lapsella on mieleinen vaate päällä.
Erottaisivat sitten niin pojat kuin hoitajatkin kumpi haalari on kumman : )