Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritykset väläyttävät mahdollisuutta evätä työpaikka rokottamattomilta

Vierailija
20.02.2021 |

Hyvä, ei töitä rokottamattomille. Samalla voisivat myös kieltäytyä ottamasta rokottamattomia asiakkaikseen!

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/yksi-tapa-kitkea-rokotusvastaisuutta…

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propagandaa. Työnantajat varmaan ottavat vastuun rokotushaitoista?

Sitä paitsi ei ole edes olemassa k-rokotteita. On vain testausvaiheessa olevia kokeellisia valmisteita, joita ei voi pakottaa.

Vierailija
2/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys ottaa aika lailla ison vastuun siitä, jo rokote aiheuttaa vakavia jälkiseurauksia.

Jo nyt on havaittu, että rokotteet toimivat eri tavalla kuin oli tutkimuksissa todettu, joten aika hurjalta tuntuu ajatus siitä, että taudilta suojaamaton rokote olisi edellytys työnsaannille. Miksi samaa ei vaadita vesirokon tai tuberkuloosin kanssa, miksi niitä ei pidetä samalla tavalla vaarallisina kuin koronaa, joka toistaiseksi on tappanut vähemmän kuin tavallinen influenssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rokotevastutustajat joutuu ahtaalle 😁

Vierailija
4/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene läpi Suomessa.

Vierailija
5/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kirjallinen vaatimus pakollisesta "rokotteesta" ja haittojen ilmaantuessa hakea korvauksia.

Ääni muuttuu kyllä kellossa kun ongelmia alkaa ilmaantua.

Vierailija
6/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen rokotevastustaja, jos minulla on kaikki mahdolliset rokotteet otettuna, paitsi "k-rokote", jota en ota?

Vierailija
7/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin tämän ehkä, jos korona oli todella tappava ja vaarallinen (vrt. ebola) ja rokote vastaavasti olisi tutkittu, turvallinen ja 100 % tehokas, eikä jatkuvia uusintarokotuksia tarvittaisi. Silloinkin se olisi laitonta ja epäeettistä, mutta jollain tasolla ymmärrettävää.

Nykytilanteessa tuo vaatimus on järjetön eikä lainkaan poista rokotetta vastaan syntyneitä epäluuloja, päinvastoin.

Vierailija
8/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa nyt, että nyt on kova propaganda menossa, jotta ihmiset ottaisivat peloissaan "rokotteen" ilman parempaa tietoa.

Testausvaiheet eri valmisteilla on kesken aina vuoteen 2023 asti. Sitä ennen on vain kokeellisia valmisteita, joita ei voi eikä saa pakottaa.

Vierailija
9/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä olen töissä terveydenhuollossa, en ota rokotetta, reaktio "ok". Näin dramaattista julkisella.

Vierailija
10/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olen rokotevastustaja, jos minulla on kaikki mahdolliset rokotteet otettuna, paitsi "k-rokote", jota en ota?

Sama täällä. Evääkään räpäyttämättä kävin jokin aika sitten hakemassa jäykkäkouristusrokotteen, kun olen tekemisissä uudehkossa harrastuksessani eläinsuojelutyössä eläinten kanssa. Mutta koronarokote vasta sitten, kun nähdään mitä seurauksia siitä tulee, sitä on tutkittu tarpeeksi ja sen teho on oikeasti tiedossa. Nyt tämä haiskahtaa lääketeollisuuden propagandalta. Eihän sikainfluenssarokotteen narkolepsiatkaan tulleet ihan heti tietoon. Joistakin rokotteiseta olen saanut sivuoireita, samoin saan monesta lääkkeestä, mutta onneksi jäykkäkouristusrokote on jo niin vanha ja tutkittu, että siinä selvisin ilman mitään oireita. 

Vierailija
11/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi työnantaja vaatia nytkin

Vierailija
12/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työmatkoja ulkomaille. Keltakuumerokote on pakollinen joihinkin maihin, en edes tiedä mihin. Työsopimuksessa on määritelty työtehtävät. Niihin sisältyvät myös muut työnantajan määräämät työtehtävät, eli käytännössä kaikki mahdollinen.

Epäilen että se olisi lopputilin paikka, mikäli kieltäytyisin keltakuumerokotteesta ja tällä tavalla en pääsisi työmatkalle.

Olisiko tilanne jotenkin erilainen koronarokotteen suhteen? Enpä usko.

Vierailija
13/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No matkustukseen tarvitaan ja meillä kaikki reissaa työkseen ja myös vapaa-ajalla

Vierailija
14/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on työmatkoja ulkomaille. Keltakuumerokote on pakollinen joihinkin maihin, en edes tiedä mihin. Työsopimuksessa on määritelty työtehtävät. Niihin sisältyvät myös muut työnantajan määräämät työtehtävät, eli käytännössä kaikki mahdollinen.

Epäilen että se olisi lopputilin paikka, mikäli kieltäytyisin keltakuumerokotteesta ja tällä tavalla en pääsisi työmatkalle.

Nyt puhutaan ihan eri rokotteista.

Koronaviruksiin ei ole koskaan kehitetty toimivaa rokotetta ja nämä nyt tulleet valmisteet ovat kokeellisia aina vuoteen 2023, jolloin nelosfaasien tuloksia voidaan arvioida. Nyt on menossa laaja kokeiluvaihe ihmiskunnassa.

Vierailija
15/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa kirjallinen vaatimus pakollisesta "rokotteesta" ja haittojen ilmaantuessa hakea korvauksia.

Ei muutu. Lääketehtaat on jo vapautettu vastuusta. Kaikki vastuu on rokotteen ottajalla. Se on "mitäs otit" tilanne.

Vierailija
16/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono vertaus. Keltakuumerokote on testattu ja hyväksi havaittu. Koronarokotteesta kukaan ei vielä tiedä mitään. Ja uskolla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Vierailija
17/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muutu. Lääketehtaat on jo vapautettu vastuusta. Kaikki vastuu on rokotteen ottajalla. Se on "mitäs otit" tilanne.

Kyllä muuttuu. Rokotehaitoista nousee kyllä kova haloo. Kukaan työnantaja ei halua nimeään yhdistettävän mihinkään rokotehaittaongelmaan.

Jo nyt Britanniassa rokotetta pakolliseksi pohtivat firmat ovat saaneet semmoisen kasan negatiivista palautetta niskaansa, että ovat joutuneet poistamaan sometilejään ja pahoittelemaan.

Vierailija
18/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata todellakaan ottaa rokotetta, työttömänä on parasta, kaupungin vuokrakämppä, itse ei tarvitse maksaa mitään, pattereita kääntää isommalle vaan ettei tule kylmä kustannuksista ei tarvitse välittää.

Vierailija
19/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luehan ap uudestaan juttu. jutussa puhutaan englannista. sitten siellä luki että asiaa saatetaan testata oikeudessa jos yritykset alkavat vaatia rokotetta.

Vierailija
20/47 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo mahdollista.

Kun rekrytoidaan työnantaja voi kysyä rokotteista, koronarokotteestakin.

Jos henkilöllä ei rokotetta ole, niin hän ei tule valituksi työpaikkaan.

Hyvin yksinkertaista.