Mitä olet aina halunnut tietää hotellimaailmasta?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet jos aikuinen asiakas antaa (kalliiseen huoneeseen) kirjautuessaan Visa Electronin? Siinähän ei ole luotto-ominaisuutta. Ihmetteletkö sitä kollegoiden kanssa, tai kummasteletko asiakkaalle sitä ääneen?
Mä en tajua tätä Visa Electron-häpeää. Minkä ikäisiä nämä ihmiset on? Jotain viiskymppisistä ylöspäin?
Mulla on pelkkä Visa Electron, mä en tarvitse luottokortteja yhtään mihinkään, sillä kaiken, minkä haluan ja tarvitsen, mulla on myöskin varaa se maksaa heti.
Eikö teitä hävetä maksaa sillä luottokortilla? Sehän tarkoittaa sitä, että ei oo rahaa, vaan pitää lainailla luottoyhtiöiltä. Miettikää sitä. Mahtaa ne kassalla supista, että aijai, tuollakaan ei oo varaa maksaa elämistään oikeella rahalla, vaan kalliilla luottoyhtiöiden pikavipeillä pitää tääkin hotellihuone/ostos kustantaa.
Esimerkiksi matkoja, nettiostoksia eikä sellaisia tavaroita joita ei saa heti mukaansa, ei ikinä kannata maksaa muulla kuin luottokortilla.
Ulkomaan matkoista en tiedä, mutta ei mulla ole ikinä ollut ongelmia maksujen kanssa nettiostosten suhteen. Jos tavaraa ei ole tullut, olen aina saanut rahani takaisin. Lisäksi voi tavaran ostaa vaikka Klarnalle tai maksaa Paypalilla, niin saa vielä ekstravarmuuden sille, että saa rahansa takaisin.
Tuo ajatus luottokortin välttämättömyydestä ja "turvasta" on vanhentunutta ja aikansa elänyttä.
Luottokortti nykyään huijausten vuoksi todella epävarma väline. Itse en tarvitse luottokorttia mihinkään, maksan aina laskulla tai paypalilla. Nettiostoksiin saa korottoman 14 pvän maksuajan, jolloin voi tutustua tuotteeseen. Käytän vain sellaisia verkkokauppoja joilla tämä mahdollisuus.
Kaikki muut ostokset maksan aina käteisellä kaupassa. Muutenkin ostoksia tehdessä pidän mielessä, onko kyseinen hankinta halu vai tarve, ja päätän vasta sitten. Taidan olla aika ärsyttävä monen mielestä, mutta sillä ei ole minulle mitään väliä, vaan sille, että talous on kunnossa.
Hotellihuoneen olen maksanut varauksen yhteydessä ja maksanut etukäteen. Käytän vain sellaisia hotelleja joiden laatuun voi luottaa ja kokemusta.
Onko kaikki naiset hotellien aulabaareissa maksullisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi korkean tason hotellit (5 tähteä) epäonnistuvat yksinkertaisissa asioissa kuten huoneiden ylläpito ja siivous?
Viiden tähden hotelli Lontoossa:
- kylpyhuoneen seinästä maalit irtoaa
- kylpyhuoneen ovi ei aukea kunnolla, koska oven alareuna raapii lattiaa
- valaisin ei toimi
- palohälytin laukeaa (väärä hälytys) kolme kertaa aamulla ennen yhdeksääJa hotellin vuoropäällikkö teeskentelee olevansa "pahoillaan" ja tarjoaa hyvityksenä ilmaisen aamiaisen.
Mikä hotelli? Lontoon hotellit ovat suureksi osaksi todella vanhoja, eikä useinkaan alunperin hotelliksi rakennettuja, joten rakennuksissa on kaikenlaista ongelmia ja haasteita.
Ei AP mutta Lontoossa hotellialalla oleva
Ai nyt palstalla on kasapäin luksushotellien johtajia Lontoosta 😂😅
Eihän tuo ollut johtaja, vaan Lontoossa hotellialalla työskentelevä. Tämä taitaa olla Suomen suosituimpia keskustelufoorumeita ja kovasti myös ulkosuomalaisten suosiossa, mielestäni on ihan luonnollista että hotellialalla töissä oleva avaa tällaisen ketjun. Itsekin kiinnostun ketjuista joka liittyvät omaan ammattiini.
Herääkö epäilykset, jos kaksi miestä varaa yhteisen huoneen? Erityisesti parisängyllä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajattelet jos aikuinen asiakas antaa (kalliiseen huoneeseen) kirjautuessaan Visa Electronin? Siinähän ei ole luotto-ominaisuutta. Ihmetteletkö sitä kollegoiden kanssa, tai kummasteletko asiakkaalle sitä ääneen?
Mä en tajua tätä Visa Electron-häpeää. Minkä ikäisiä nämä ihmiset on? Jotain viiskymppisistä ylöspäin?
Mulla on pelkkä Visa Electron, mä en tarvitse luottokortteja yhtään mihinkään, sillä kaiken, minkä haluan ja tarvitsen, mulla on myöskin varaa se maksaa heti.
Eikö teitä hävetä maksaa sillä luottokortilla? Sehän tarkoittaa sitä, että ei oo rahaa, vaan pitää lainailla luottoyhtiöiltä. Miettikää sitä. Mahtaa ne kassalla supista, että aijai, tuollakaan ei oo varaa maksaa elämistään oikeella rahalla, vaan kalliilla luottoyhtiöiden pikavipeillä pitää tääkin hotellihuone/ostos kustantaa.
Esimerkiksi matkoja, nettiostoksia eikä sellaisia tavaroita joita ei saa heti mukaansa, ei ikinä kannata maksaa muulla kuin luottokortilla.
Ulkomaan matkoista en tiedä, mutta ei mulla ole ikinä ollut ongelmia maksujen kanssa nettiostosten suhteen. Jos tavaraa ei ole tullut, olen aina saanut rahani takaisin. Lisäksi voi tavaran ostaa vaikka Klarnalle tai maksaa Paypalilla, niin saa vielä ekstravarmuuden sille, että saa rahansa takaisin.
Tuo ajatus luottokortin välttämättömyydestä ja "turvasta" on vanhentunutta ja aikansa elänyttä.
Ei todellakaan ole. Esim. koronan iskiessä monelta sai jäämättä rahat takaisin nettimatkoistaan matkatoimistoilta. Luottokorteilla maksaneet saivat luottoyhtiöltä rahat takaisin. Ikinä ei pidä maksaa matkoja ja vastaavia tililtä, vaan aina luottokortilta, koska siinä saa luottoyhtiön turvan.
Vierailija kirjoitti:
no ei ole.
Että pestäänkö ne petivaatteet muka oikeasti joka vieraan jälkeen :X
Vierailija kirjoitti:
Herääkö epäilykset, jos kaksi miestä varaa yhteisen huoneen? Erityisesti parisängyllä?
Epäilykset mistä?
Elämme 2020-lukua ja samaa sukupuolta olevat saavat nykyään mennä keskenään jopa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Että pestäänkö ne petivaatteet muka oikeasti joka vieraan jälkeen :X
Tietenkin, suurin osa hotelleista käyttää pesulapalveluita jotka hakevat pyykit päivittäin ja tuovat samalla puhtaat tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortti nykyään huijausten vuoksi todella epävarma väline. Itse en tarvitse luottokorttia mihinkään, maksan aina laskulla tai paypalilla. Nettiostoksiin saa korottoman 14 pvän maksuajan, jolloin voi tutustua tuotteeseen. Käytän vain sellaisia verkkokauppoja joilla tämä mahdollisuus.
Kaikki muut ostokset maksan aina käteisellä kaupassa. Muutenkin ostoksia tehdessä pidän mielessä, onko kyseinen hankinta halu vai tarve, ja päätän vasta sitten. Taidan olla aika ärsyttävä monen mielestä, mutta sillä ei ole minulle mitään väliä, vaan sille, että talous on kunnossa.
Hotellihuoneen olen maksanut varauksen yhteydessä ja maksanut etukäteen. Käytän vain sellaisia hotelleja joiden laatuun voi luottaa ja kokemusta.
Väärin.
Tilaat sohvan jonka toimitusaika on 6 viikkoa, liike menee konkurssiin ennen toimitusta. Jos maksoit käteisellä niin jäät ilman rahoja ja ilman sohvaa. Jos maksoit luottokortilla, saat rahasi takaisin.
Eli käytät vain hotelleja joissa olet ollut aiemmin? Et koskaan kokeile mitään uutta?
Teet ilmeisesti nettiostoksia vain Suomessa? Etkä koskaan vuokraa autoa?
Mitä huijauksia tarkoitat? Sen ainoan kerran kun korttini on kloonattu ulkomailla, sain uuden kortin ja rahat takaisin parissa päivässä. Varastettua käteistä et saa takaisin millään.
T: Luottokorttia käyttävä jolla on talous kunnossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kävellyt tyhjäksi luulemaasi huoneeseen ja törmännyt pariskuntaan kesken aktin?
Ärsyttävää, kun siivoojat änkeävät joskus huoneeseen, vaikka ovi on turvalukossa. Pitäisi tajuta jo siitä, ettei huoneeseen saa tulla. Monissa hotelleissa henkilökunta pystyy ohittamaan turvalukituksen tarvittaessa. Siksi perinteinen turvaketju on paras.
Meilä käytössä laput, mitkä laitetaan ulkopuolelle ovea. Tyyliin haluan nukkuaa/ei siivousta. Valitettavasti suurin juuri nämä valittajat eivät tajua laittaa sitä lappua siihen ulkopuolelle, niin siinä vaiheessa on aivan sama sen turvalukon kanssa.
Oveen kuitenkin aina koputetaan ja jos asiakas on imbesilli niin turha valittaa:))))
Joissakin hotelleissa oveen koputetaan ja viiden sekunnin päästä jo avataan turvalukosta huolimatta, eli asiakas ei ehdi edes reagoida. Lisäksi olen joskus nähdyt joidenkin teinien ottavan lappuja pois huoneiden kahvoista kiusaa tehdäkseen.
Useimmilla luottokorteilla on myös ilmainen vakuutus, jossa saat rahasi takaisin pienellä omavastuulla tai jopa 100% jos itse rikot vaikka uuden televisiosi nostaessasi sitä autosta. Jo tämän takia kaikki isot ostokset kannattaa ostaa Visalla.
Tässä OP:n vakuutuksesta, mutta muillakin pankeilla on vastaava: https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/vakuutukset/tuoteturva
Vierailija kirjoitti:
Ovat ja kerroshoitajat hoitaa loput. Ennen oli kunnon siivoojat nyt hoitsut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siivooja on mieltä jos asiakas on lähtiessään ottanu sängystä lakanat pois?
Ei hyvä. Moni asiakas (varsinkin nuoret ja keski-ikäiset miehet) ovat niin kärsimättömiä, lyhytpinnaisia ja kovakouraisia, että he repivät lakanat kun yrittävät ottaa niitä pois sängystä.
Fiksu ihminen jättää sängyn siistiksi (peitto suorana sängyn päällä, päiväpeitto jalkopäässä, kaikki tyynyt sängyssä) EIKÄ heittele tekstiilejä pitkin lattioita.
Varastetaanko hotelleista paljon tavaraa? Mitä tavaroita?
Mikä on kummallisin asia jonka asiakas on unohtanut huoneeseensa lähtiessään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan kävellyt tyhjäksi luulemaasi huoneeseen ja törmännyt pariskuntaan kesken aktin?
Ärsyttävää, kun siivoojat änkeävät joskus huoneeseen, vaikka ovi on turvalukossa. Pitäisi tajuta jo siitä, ettei huoneeseen saa tulla. Monissa hotelleissa henkilökunta pystyy ohittamaan turvalukituksen tarvittaessa. Siksi perinteinen turvaketju on paras.
Meilä käytössä laput, mitkä laitetaan ulkopuolelle ovea. Tyyliin haluan nukkuaa/ei siivousta. Valitettavasti suurin juuri nämä valittajat eivät tajua laittaa sitä lappua siihen ulkopuolelle, niin siinä vaiheessa on aivan sama sen turvalukon kanssa.
Oveen kuitenkin aina koputetaan ja jos asiakas on imbesilli niin turha valittaa:))))
Joissakin hotelleissa oveen koputetaan ja viiden sekunnin päästä jo avataan turvalukosta huolimatta, eli asiakas ei ehdi edes reagoida. Lisäksi olen joskus nähdyt joidenkin teinien ottavan lappuja pois huoneiden kahvoista kiusaa tehdäkseen.
Paremmissa on hotelleissa on OVIVALOT.
Jokaisen huoneen sisäpuolella on nappulat, joista asiakas voi valita vihreän valon ("Henkilökunta saa tulla sisään") tai punaisen valon ("Ei saa häiritä").
Kusipäisten, itsekkäiden teinien sekoilut (kylttien poistaminen ovista) loppuu heti, kun hotelli siirtyy käyttämään ovivaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkivätkö hotellisiivoojat ne juomalasit samalla rätillä, jolla putsaavat vessan likaisia pintoja?
Ei ainakaan meillä.
Työskentelin 2011-2013 eri hotelleissa siivoojana opintojen ohella. Monet kollegat pyyhkivät lasit likaisilla rätillä. Mihinkään Fairy-leikkeihin ei todellakaan ollut aikaa. Itse kyllä pyrin pesemään lasit hygieenisesti, mutta jäin usein aikatavoitteesta jälkeen ja sain valituksia
Kaikki hotellit joissa olen työskennellyt lasit vaihdetaan puhtaisiin koneessa pestyihin laseihin joita siivooja kuljettaa kärryssään. Eihän niitä nyt hitto vieköön ruveta huoneessa tiskaamaan.
Hyvä tietää, että jossain välitetään hygieniasta. Mainittakoon, että olin usein ainoa suomalainen työntekijä, myös esimies oli aina muualta. Suomalainen hygieniakäsitys oli vähän hakusessa monilta. Kolmessa eri paikassa työskentelin, kaksi isompaa ja yksi pienempi hotelli. Mistään astianpesukoneista ei koskaan kuultukaan.
Aiempi vastaaja
Mitä siivooja on mieltä jos asiakas on lähtiessään ottanu sängystä lakanat pois?