Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos olisit 164cm ja 78kg? Muita samoilla mitoilla?

Vierailija
19.02.2021 |

Pidätkö toivottoman lihavana 164/78?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin liikuntaa ja tarkkailisin syömisiäni. Sovittaisin elintapani 10 kg kevyemmälle sopiviksi.

Vierailija
42/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin suunnilleennoissa lukemissa syksyllä ja päätin lopettaa karkin ym. mussuttamisen (koronakeväänä riistäytyi käsistä). 10kg lähti noin 6kk:ssa. Sen jälkeen aloin keskittyä ruokarytmiin, sillä söin (napostelin) ihan liian usein, ilman että oli edes nälkä. Liikuntaa vaikea lisätä reumavaivojen takia, mutta jotain pientä kuitenkin. Pari kiloa lähtenyt parissa kuukaudessa lisää. Siis hitaasti, mutta varmasti :)

Ihanne olisi 62. Alle 60kg näytän luurangolta.

Minäkään en välitä muiden ylipainosta, mutta oma alkoi närkästyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanpituinen ja kyllähän tuolla painolla on jo reilusti ylipainoa. Mutta 10kg pois on jo monelle ok. Itse olen hyvin siro ja paino 50kg. Jos olisin 60kg, olisi siinä jo ylimääräistä. Nytkään en ole liian laiha vielä, on niitä muotojakin. Mutta ei mua pari lisäkiloa vielä haittaisi. Tyytyväinen olen kyllä näinkin.

Vierailija
44/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 164/73, on vaan niin tosi vaikee laihtua, mulle on kertyny just tohon mahan kohalle se löllö, ihan ku oottas, inhottaa.

Vierailija
45/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

164cm/78 kg on reilusti ylipainoinen, koska noilla mitoilla painoindeksi on 29.

Normaalipainon yläraja on BMI 25.

Kiitos kysymästä, olen 162cm pitkä enkä ole koskaan ollut niin läski, että vaaka näyttäisi 78 kg. Terve maalaisjärki sanoo kyllä, että 65 kg painoisenakin on rajatapaus eli alkaa lipsua normaalipainosta sinne ylipainon puolelle.

Ja ei, painoindeksi ei koske äärimmäisen lihaksikkaita ihmisiä (bodarit). Hyvin harva suomalainen on lihaksikas. Useimmat ovat ylipainoisia ja väittävät, että "kyllä täällä läskin alla on lihasta".

Korjaus, BMI toimii vain valkoisilla, eurooppalaista syntyperää olevilla miehillä ja on perustettu joskus 1800-luvulla. Eipä tuo siis sovi bodaajien lisäksi myöskään esim. lyhyille naisille, tai naisille lainkaan oikeastaan tai muuta etnisyyttä oleville ihmisille. Kehittelijä oli matemaatikko ja tähtitieteilijä, ei edes lääkäri tai muu terveyden asiantuntija. Enkä kyllä uskoisi mihinkään muuhunkaan terveystietouteen 1800-luvulta. En käsitä miten tätä BMI:tä edelleen käyttää jopa lääkärit. En keksi muuta, kuin diettibisneksen ylläpidon. En siis kattelis mitään BMI:itä vaan luottaisin enemmän peiliin ja mittanauhaan sekä siihen kuinka esim. vaatteet istuu ja millainen on oma olo. 

lähteitä mm. https://syomishairioliitto.fi/blogi/lyhyt-katsaus-painoindeksin-histori…

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

https://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=106268439&t=16137…

jne. 

Vierailija
46/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaisin 25 kiloa. Vähintään 20.

Vierailija
47/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettaisin. Olin vielä 1,5v sitten 166/77 ja nyt painan 99kg. Koin olevani noissa mitoissa ihan sutjakka, kun olin lasketellut alaspäin 105 kilosta ja pahimmillaan olen painanut 112kg. Tiedän, että melkein 80kg ei ole hoikka eikä edes normaalipainoinen, mutta on se paljon parempi kuin tämä nykyinen melkein sadan kilon keijukainen.

Vierailija
48/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten olin 164cm/68kg, sitten aloitin pätkäpaaston ja jo kesällä painoin enää 57kg. Ja se on pysynyt samana. Syön vain klo 10 - 17 ja silloinkin jätän vähän nälkää. On ihana tunne, kun vanhat vaatteet näyttää hyviltä päällä. Käyn joka aamu puntarilla, en halua enää koskaan painaa yli 60 kg. Nivelrikko on hellittänyt, samoin refluksi jäänyt kokonaan pois. Olen niin onnellinen, että pystyin siihen.

Mua houkuttelis kokeilla tuota, mutta en vaan jotenkin keksi miten sen voisi toteuttaa käytännössä. Tai tiedän, mutta se edellyttäisi eväiden ottamista mukaan töihin ja tuntuisi liian työläältä. Voisin syödä siis kotona aamiaisen ja töissä eväät ja se olisi sitten siinä :-( Tuntuisi kurjalta tulla töistä kotiin tietäen, ettei saa enää syödä mitään. 

Vierailija
49/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kauhuissani!

Nyt 10kg vähemmän ja tässäkin 5 kg liikaa. Ahdistaa, vaatteet kinnaa ja tuntuu että pursuilen joka puolelta.

Olen sirorakenteinen joten läski näkyy heti

Vierailija
50/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaisin 20kg

Vierailija
51/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin miten olen lyhentynyt 7cm

Vierailija
52/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosi sitten olin 164cm/68kg, sitten aloitin pätkäpaaston ja jo kesällä painoin enää 57kg. Ja se on pysynyt samana. Syön vain klo 10 - 17 ja silloinkin jätän vähän nälkää. On ihana tunne, kun vanhat vaatteet näyttää hyviltä päällä. Käyn joka aamu puntarilla, en halua enää koskaan painaa yli 60 kg. Nivelrikko on hellittänyt, samoin refluksi jäänyt kokonaan pois. Olen niin onnellinen, että pystyin siihen.

Mua houkuttelis kokeilla tuota, mutta en vaan jotenkin keksi miten sen voisi toteuttaa käytännössä. Tai tiedän, mutta se edellyttäisi eväiden ottamista mukaan töihin ja tuntuisi liian työläältä. Voisin syödä siis kotona aamiaisen ja töissä eväät ja se olisi sitten siinä :-( Tuntuisi kurjalta tulla töistä kotiin tietäen, ettei saa enää syödä mitään. 

En nyt ymmärtänyt tätä... Aikaikkunan voi asettaa itselleen sopivaksi. Mä syön yleensä 12-20. Voi siis jättää aamiaisen väliin ja syödä illalla.

Vierailija
53/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toivottoman lihava. Painoindeksi 29, joka on vielä just lievän ylipainon puolella. Koittaisin laihduttaa n 15kg, eli 63kg ja se painoindeksi olisi reilu 23.

Ei kannata tiputtaa painoa valokuvamallimittoihin.

Vierailija
54/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettaisin klo 18 jälkeen syömisen. Eilen testasin tätä ensi kertaa, eikä yllättäen ollutkaan vaikeaa käydä nukkumaan maha kurnien.

Toinen vaihtoehto on jättää aamupala syömättä. Minä olin pitkään ilman aamupalaa, koska heti herättyä ei maistunut. Sitten aloin syödä töissä aamupalan ja aloin myös lihoa. Kymmenen kiloa tuli pidemmällä aikavälillä lisää ennen kuin tajusin jättää aamupalat taas pois ja painonnousu pysähtyi.

Minä syön aamupalaksi munan, kaurapuuroa desin, desin marjoja, , kourallisen pähkinöitä ja lasillisen tuoremehua. Lounaalla lautasmallin mukaan. Välipalaksi esim kauravanukkaan ja päivälliseksi esim. keittoa ja leivän. Kun on syönyt näin säännöllisesti päivällä, ei tarvitse enää iltapalaa. Ja tutkimusten mukaan kannattaisi syödä silloin kun kuluttaa ja aineenvaihdunta on vilkas. Lisäksi pyöräilen töihin 5km matkan joka päivä ja takaisin. Olen tällä tyylillä laihtunut kilon kuukaudessa huomaamatta ja ilman nälkää. Kun ei tule nälkä, ei tule myöskään mielihaluja makeaan. Nyt 3kg pudonnut. Ja näin pystyn jatkamaan ikuisesti. Tämä ei ole mikään kuuri. Herkuttelenkin välillä. Esim tänään söin 120gr irtokarkkia.

Vierailija
55/55 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovia painoja nykynaisilla. Enemmän painoa kuin keskivertomiehellä?!