Loma ennen äitiyslomaa peruttu
Jään äitiyslomalle kolmen viikon päästä. Olen muuttamassa toiselle paikkakunnalle. Minun piti pitää 2 vkoa pitämättömiä lomia ennen äitiyslomaa. Nyt kuitenkin kollegani haluaakin pitää lomaa ennen poisjääntiäni. Mulla ei ole enää asuntoa vanhalla paikkakunnalla tämän 2 viikon ajan, jossa työni on, joten miten menetellä. Ja meillä ei koskaan kirjata lomia mihinkään etukäteen, että tätä ei voi hyödyntää todistettaessa, että kuka saa pitää loman. Myös matka kotoa töihin ei ole enää inhimillinen kulkea.
Kommentit (15)
Jäät saikulle. Ei se sen kummempaa ole.
Esimies ei ole kiinnostunut lomistamme, kunhan vain hommat toimii. Hän ei ikinä lupaa lomia etukäteen.
Mites ajattelit käydä töissä sitten, kun palaat töihin, jos olet muuttanut pois paikkakunnalta? Vai ajattelitko ottaa lopputilin?
Uskomatonta miten nämä tällaiset ihmiset selviävät tosielämässä ja pokkana vielä jatkavat geeniperimäänsä. Alkeellisimpiakaan asioita ei osata hoitaa itse, vaan käännytään aina nettifoorumin puoleen.
Loman alkuun ilmeisesti viikko. Työnantaja ei saa enää vaihtaa loma-ajankohtaa. Ilmoitat vaan että jäät lomalle ja se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mites ajattelit käydä töissä sitten, kun palaat töihin, jos olet muuttanut pois paikkakunnalta? Vai ajattelitko ottaa lopputilin?
Vuosikausien loma veronmaksajien ja työnantajan kustannuksella on varmaan suunnitelmissa.
Ilmoitus loman antamisesta on sitova. Jos loman alkamiseen on yli kuukausi, voi työnantaja vielä muuttaa loman ajankohtaa, mutta tässä tapauksessa syntyy aina vahingonkorvausvastuu. Jos esimerkiksi työntekijä on ostanut lentolippuja ja työnantaja siirtää lomaa, joutuu työnantaja korvaamaan lentoliput. Työnantaja ei voi muuttaa ilmoitettua vuosilomaa enää lainkaan, jos ilmoituksen ja loman alkamisen välille jäisi alle kaksi viikkoa.
Saahan sitä mielipiteitä kysyä. Kai nyt jokainen tilanteen selvittää tavalla tai toisella. Näkemyksiä on aina hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikausien loma veronmaksajien ja työnantajan kustannuksella on varmaan suunnitelmissa.
Olipa "kiva" olettamus. Oletko ajatellut, että olisiko työntekijä esim. määräaikainen tai jos hän aikoo hakea muuta työtä tai kouluttautua tai keskittyä lapsen kasvatukseen? Aika monikin saattaa miettiä tulevaisuutta uudestaan, kun tulee uusia juttuja elämään. :)
Mikä työpaikka? Tai lähinnä mikä TES?
Lomat sovitaan työntekijöiden kesken, esimies ei niihin puutu.
Vierailija kirjoitti:
Lomat sovitaan työntekijöiden kesken, esimies ei niihin puutu.
Siis meillä. - ap
ihmeelliseltä kuulostaa mutta noin lähellä äitiyslomaa luulisi saavan suht helposti sairaslomaa jos ei ole vaivoja keksi niitä.
Jää sairauslomalle, menet ja sanot että liitos- ja selkäkivut niin kovat etkä saa nukuttua. Saat takuulla sairauslomaa. Ja lomat maksetaan sulle rahana.
Jos teillä on ollut suullinen sopimus esimiehen kanssa, että sinulla on loma sillon niin ei siinä paljoa auta työkaverin vinkua.