Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lähi muuttaa lasten kanssa 2km päähän pitääkö exällä hyväksyttää?

19.02.2021 |

Ja missä vaiheessa tulee sanoa? Jos siis muutamme vuokra-asunnosta toiseen ja lapset asuvat minulla. Ei vaikuta tapaamisiin tms arkeen.

Kommentit (30)

1/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö minun ensin kertoa exälle ja sitten tehdä muuttoilmoitus?

Vierailija
2/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi jotenkin hyväksyttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hyväksyttää, ihan vapaasti saat muuttaa. Ei exä ole holhoojasi.

Vierailija
4/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse hyväksyttää jos että muuta toiselle paikkakunnalle. En kyllä tiedä miten tämä menee jos muuttaisit. Teoriassa lapsen etävanhemmalla on oikeus ottaa kantaa siihen muuttavatko lapset, mutta mitä tapahtuu jos lähi nyt vaan muuttaa. Oikeustaistelu siitä pitäisikö lähivanhempaa vaihtaa vai mitä?

Vierailija
5/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi. Jos muuttaisit pitemmälle, silloin periaatteessa, mutta käytännössä ei. Kysäise lastenvalvojalta tai oikeusavusta, niin tiedät faktat 😊

6/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska maistraatti kysyy molemmilta huoltajilta suostumuksen lapsen osoitteen muutokseen. Entä jos ex ei allekirjoitakaan? Nykyään kuulemma maistraatti kysyy ennen kuin hyväksyy lasten osoitteen vaihdon.

Vierailija
7/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se uusi kotisi olisi toisella paikkakunnalla, ei muuttoa tarvitse hyväksyttää exällä. Ihan vapaasti voi muuttaa esim. pääkaupunkiseudun sisällä.

Vierailija
8/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mitään hyväksyttää tarvitse, mutta ihan fiksuihin tapoihin kuulunee kertoa hieman etukäteen, mihin olet hänen lapsiaan siirtämässä.

9/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että ex tekee kiusaa, alkaa udella asunnosta jne kaikkea ettei suorilta vaan allekirjoita. Voi myös alkaa sanoa että haluaakin lähihuoltajuuden tms. Ap

Vierailija
10/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Siksi koska maistraatti kysyy molemmilta huoltajilta suostumuksen lapsen osoitteen muutokseen. Entä jos ex ei allekirjoitakaan? Nykyään kuulemma maistraatti kysyy ennen kuin hyväksyy lasten osoitteen vaihdon.

Mistä alkaen tämmöinen on ollut voimassa? Viime vuonna muutettiin eikä silloin tarvinnut mitään lupia toiselta huoltajalta.

Vierailija
11/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa yhteisestä kodista erikseen, niin silloin siitä menee ilmoitus toiselle huoltajalle.

Kun muuttaa sen jälkeen uudestaan, niin ei kukaan siitä etävanhemmalle ilmoita, ellet sinä itse.

Minä olen juuri muuttanut alaikäisen lapsen kanssa ja varmistin virkailijalta, että meneekö toiselle huoltajalle tieto muutosta. Vastaus oli hyvin yksiselitteinen - ei mene.

Vierailija
12/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulut, päiväkodit, harrastukset ja kaveripiiri ei muutu, niin ei tarvitse kysellä suostumusta. 2 km vaikuttaa aika harmittomalta etäisyydeltä. Kannattaa soittaa sinne maistraattiin ja kysyä tai etsiä niiden sivuilta ohjetta asiaan.

Etävänhempi voi muuttaa vaikka Siperiaan halutessaan lupia ja suostumuksia kyselemättä.

13/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te ilmoittaisitte? Muutto on kuukauden päästä. Ex kun muutti yhteen kumppaninsa kanssa ei kertonut lapsille kuin muuttoa seuraavana päivänä, kaikki tekee kertomatta. Tuntuu ikävältä kovin ajoissa muuttostressin kanssa sanoa hänelle ja alkaa kuunnella jos tiukkaa kaikkea.

Vierailija
14/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä34810 kirjoitti:

Milloin te ilmoittaisitte? Muutto on kuukauden päästä. Ex kun muutti yhteen kumppaninsa kanssa ei kertonut lapsille kuin muuttoa seuraavana päivänä, kaikki tekee kertomatta. Tuntuu ikävältä kovin ajoissa muuttostressin kanssa sanoa hänelle ja alkaa kuunnella jos tiukkaa kaikkea.

Riippuu väleistä. Kerro siinä vaiheessa kun asialla on merkitystä? Esim. olisi kohteliasta kertoa ennen kuin tulee hakemaan lapsia sun luota.

Vierailija
15/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuulu kellekkään, vaikka muuttaisit hangosta nuorgamiin. Tsiisus...

16/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta mihinkään, ainoa että voisin kysyä siirtoa vielä lähempään päiväkotiin. Pitääkö siihen olla exältä lupa? Käytännössä kumpi vaan käy mutta toinen olisi lähempänä sitten uutta kotiamme.

17/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitääkö päiväkoti asiaan kysyä lupaa?

18/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

19/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kuka, jos kyselen päiväkotipaikkaa ihan uuden asunnon luota (välimatka tosiaan vaan sen 2km nykyiseen) niin pitääkö siihen ottaa ex mukaan ja kysellä sopiiko hänelle? Hän ei tosin vie eikä hae päiväkodista juuri milloinkaan. Mutta kuuluuko silti yhteishuollossa?

Vierailija
20/30 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yh jonka luona lapset asuvat ja ovat kirjoilla. Voit muuttaa mihin haluat kotimaassa, vaikka lappiin. Viime syksynä tätä kysyin lastenvalvojalta. Kotimaassa vp muutto, ulkomaille jo eri juttu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi