Minulla on usein pitkät hiukset (rintoihin asti tai vähän alle) ja miehet tykkäävät niistä. Mutta aina kun leikkaan hiukset
lyhyemmiksi polkkamittaan, kuulen kehuja naisilta, kuinka hyvin minulle sopii tämä lyhyempi hiusmalli.
Onko miehillä ja naisilla oikeasti niin eri maku kauneuden suhteen?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut naiset tykkää, kun joku leikkaa lyhyen tukan. Ei näytä enää niin hyvältä ja sitä tuntee itsensä paremman näköiseksi.
Ai hallelujah! Onko jonkun naisen itsetunto muka oikeasti kiinni siitä miltä muut naiset näyttät? Näin naisena tätä väitettä on vaikea uskoa. Itselleni on yks lysti miltä muut näyttävät tai mitä he tekevät hiuksilleen.
Näin naisena en käsitä miksi muuten työpaikan akat kehuu Pirjoa voimaantuneeksi, upeaksi naiseksi, kun tämä leikkasi todella lyhyen mallin, vaikka tyhmempikin näkee että se pitkä letti passasi niin paljon paremmin.
Yks lysti se mullekin on, mutta jos multa kysytään niin yli olkapäiden ulottuvat hiukset sopivat lähes poikkeuksetta paremmin naiselle kuin naiselle. Miehillä sit toisinpäin.
Yksikään nainen ei kehu toista naista voimaantuneeksi. Palstapeikko taas yrittää leikkiä naista. Olisit vielä kirjoittanut "vai mitä, siskot".
Hiukset on miehille hedelmällisyyden merkki, siis pitkät ja hyväkuntoiset. Biologinen juttu. Ja vaikka naiselle sopisi paremmin lyhyet. Miehet näkee naiset usein myös massana, ei aina yksilönä.
Naiset taas näkevät tuon asian läpi. Eli mikä oikeasti sopii persoonaan ja tyyliin sekä kasvoihin.
Kyllähän tuon huomaa, jos leikkaa pitkät hiuksensa. Tai hankkii silmälasit. Tai pukeutuukin yhtäkkiä mekkoon housujen sijaan tai korkokenkiin.
Pitkät, hyvin hoidetut, aidot hiukset on naisella kauniit.
Hamppukasa ja/tai 15cm matkalta hapertuneet latvat on rumat, oli hiusten pituus mikä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut naiset tykkää, kun joku leikkaa lyhyen tukan. Ei näytä enää niin hyvältä ja sitä tuntee itsensä paremman näköiseksi.
Ai hallelujah! Onko jonkun naisen itsetunto muka oikeasti kiinni siitä miltä muut naiset näyttät? Näin naisena tätä väitettä on vaikea uskoa. Itselleni on yks lysti miltä muut näyttävät tai mitä he tekevät hiuksilleen.
Näin naisena en käsitä miksi muuten työpaikan akat kehuu Pirjoa voimaantuneeksi, upeaksi naiseksi, kun tämä leikkasi todella lyhyen mallin, vaikka tyhmempikin näkee että se pitkä letti passasi niin paljon paremmin.
Yks lysti se mullekin on, mutta jos multa kysytään niin yli olkapäiden ulottuvat hiukset sopivat lähes poikkeuksetta paremmin naiselle kuin naiselle. Miehillä sit toisinpäin.
Yksikään nainen ei kehu toista naista voimaantuneeksi. Palstapeikko taas yrittää leikkiä naista. Olisit vielä kirjoittanut "vai mitä, siskot".
Torvi. Voimaantuneeksi naiseksi voi kutsua ilman, että sanoo kirjaimellisesti sanan 'voimaantunut'.
Vai mitä sisko?
T. Se, jota luulet mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Mieltymykseni naisia kohtaan ei ole riippuvainen heidän hiustensapituudesta
t: m40
Tämä ja muut naiset kilvan yltyvät kehumaan kynittyjä siskojaan.
Hiuksissa on jotain vikaa, jos niitä ei pysty pitämään pitkänä. En sano, että tämä naisen vika olisi.
Koska se nyt vaan kuuluu siihen työyhteisön sosiaaliseen konventioon, että jotain kivaa sanottavaa on keksittävä. Mölöltä vaikuttaa olla huomaamattakaan. Tuo "kasvonpiirteisiin sopiva" on liibalaabaa, jonka pystyy sanomaan ihan mistä tahansa muutoksesta, josta on ihan mitä tahansa mieltä.
Miesten kanssa sillä ei ole tekemistä. Miehet eivät ole ihan kaikkien naisten ajatuksissa ihan koko ajan.
Hiusten pituus on usein myös aika varma ja selkeä viite iästä, ts. miehenä ei tarvitse toista kertaa katsoa.
Mä leikkasin pitkät (rintoihin asti olevat) hiukset pitkäksi tasaiseksi polkaksi, joka on aavistuksen olkapäiden yli. Eli eihän nämä mitkään lyhyet vielä kuitenkaan ole.
Omasta mielestäni tämä malli sopii paremmin, korostaa kasvoja ja latvat näyttävät paksummilta kun ovat paksummat. Tykkään tosi paljon, myös naispuoliset kaverit kehuneet kovasti.
Tiedostan toki, että varmaan osan miehistä mielestä "'markkina-arvoni" tipahti. Toisaalta ei kiinnosta sellaiset miehet, jotka näkee naiset ruumiinosina tyylillä pitkät hiukset, isot tissit jne, kiinnittämättä huomiota siihen millaiset hiukset sopii naisen piirteisiin.
Olen huomannut, että monelle miehelle on tärkeää pitkä tukka naisella, vaikka se olisi ruma ja huonokuntoinen luirake. Itselläni oli ohut, kuiva ja haaroittunut pitkä lirutukka ja sain miehiltä paljon kehuja upeasta pitkästä tukasta. Minä itse ja moni muu nainen olimme sitä mieltä, että se oli kamala. Lyhyt ja hyväkuntoinen tukka on paljon parempi :D
Vierailija kirjoitti:
Mä leikkasin pitkät (rintoihin asti olevat) hiukset pitkäksi tasaiseksi polkaksi, joka on aavistuksen olkapäiden yli. Eli eihän nämä mitkään lyhyet vielä kuitenkaan ole.
Omasta mielestäni tämä malli sopii paremmin, korostaa kasvoja ja latvat näyttävät paksummilta kun ovat paksummat. Tykkään tosi paljon, myös naispuoliset kaverit kehuneet kovasti.
Tiedostan toki, että varmaan osan miehistä mielestä "'markkina-arvoni" tipahti. Toisaalta ei kiinnosta sellaiset miehet, jotka näkee naiset ruumiinosina tyylillä pitkät hiukset, isot tissit jne, kiinnittämättä huomiota siihen millaiset hiukset sopii naisen piirteisiin.
Olet varmaan ihanteellisen näköinen homojen muotisuunnittelijoiden mielestä.
Naiset eivät pidä pitkähiuksisista naisista, koska miehet liittävät sen usein seksiin eli virheellisesti hedelmällisyyteen. Siksi naiset kannustavat toisia naisia leikkaamaan hiuksia. Nähty on naisena. Miehet on tässä kohtaa hemmetin yksinkertaisia. Nuorehko lyhythiuksinen nainen voi olla paljon hedelmällisempi kuin pitkähiuksinen kanssasiskonsa ja ihan kuumempikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että monelle miehelle on tärkeää pitkä tukka naisella, vaikka se olisi ruma ja huonokuntoinen luirake. Itselläni oli ohut, kuiva ja haaroittunut pitkä lirutukka ja sain miehiltä paljon kehuja upeasta pitkästä tukasta. Minä itse ja moni muu nainen olimme sitä mieltä, että se oli kamala. Lyhyt ja hyväkuntoinen tukka on paljon parempi :D
Siis tämä juuri miehissä ihmetyttää! Onko ne sokeita kun näkevät kauniin pitkän tukan vaikka päässä olisi vain muutama pitkä huonokuntoinen haiven roikkumassa.
Ihan loogista, että UUTTA hiustyyliä kehutaan. Miksi joku yhtäkkiä sanoisi "hei, kyllä sulle sitten sopii hyvin nuo pitkät hiukset, jotka sulla on ollut viimeiset kolme vuotta".
Mutta päästiinpä taas haukkumaan naisia kateellisiksi ja ilkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämä juuri miehissä ihmetyttää! Onko ne sokeita kun näkevät kauniin pitkän tukan vaikka päässä olisi vain muutama pitkä huonokuntoinen haiven roikkumassa.
Ei, ne vaan ei näe tarpeelliseksi huomata sua ollenkaan, jos vieressä on hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Oikeastiko se on joku kauhea turn off jos naisella on hyväkuntoiset kauniit olkapääpituiset hiukset? Onneksi oma mies kehuu, eipä sitä muiden mielipiteillä väliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Oikeastiko se on joku kauhea turn off jos naisella on hyväkuntoiset kauniit olkapääpituiset hiukset? Onneksi oma mies kehuu, eipä sitä muiden mielipiteillä väliä ole.
Ei, mutta laita viereen pitemmät ja tiedät, kumpi voittaa. Kuten hyvin tiedät, ei niitä hiuksia oikeasti laiteta sen oman miehen mielipiteiden takia - oma mies kehuu joka tapauksessa ihan rauhan säilyttämiseksi. Ja ettei tule paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Hiusten pituus on usein myös aika varma ja selkeä viite iästä, ts. miehenä ei tarvitse toista kertaa katsoa.
No ei kyllä ole. Logiikka loistaa poissaolollaan. Lyhythiuksinen nuori nainen ei muutu hiusten leikkuun myötä keski-ikäiseksi naiseksi. Tietysti jos tarkoitit että keskimäärin nuorilla naisilla on pidempää hiusta ja vanhemmilla lyhyempää. Kyse taitaa olla kuitenkin vain siitä, että pidät naisilla pitkistä hiuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta laita viereen pitemmät ja tiedät, kumpi voittaa. Kuten hyvin tiedät, ei niitä hiuksia oikeasti laiteta sen oman miehen mielipiteiden takia - oma mies kehuu joka tapauksessa ihan rauhan säilyttämiseksi. Ja ettei tule paha mieli.
Kertoo vaan sun omasta yksinkertaisuudesta jos sun mielestä pitkä polkka on aina huonompi kuin huonokuntoinen pitkä letti joka on latvoista harva. Hauskinta tässä on se, että leikkasin nuo hiukset oman miehen ehdotuksesta :D
Naisen pitää olla hyvin siro ja kaunis, että ihan lyhyet hiukset sopivat. Esim. Audrey Hepburnin näköinen näyttäisi hyvin naiselliselta jopa kaljuna. Sen sijaan harteikas, lievästi ylipainoinen, tavalliset kasvot omaava nainen näyttää heti maskuliinisemmalta, kun hiukset lyhennetään hyvin lyhyiksi tai ajetaan kokonaan pois.
Kyllä minun pitkiä hiuksiani kehuvat niin miehet kuin naisetkin. Ehkä sinulle vaan sopii niin hyvin myös se polkka?