Jatkossa kuka tahansa voidaan määrätä pakolliseen koronatestiin tai terveystarkastukseen milloin tahansa
Ei ole siis mitään merkitystä onko altistunut tai onko oireita. Hyvä suunta. Toivottavasti näissä terveystarkastuksissa pistetään myös koronarokote josta kieltäytymisestä seuraa myös sakkoa tai vankeutta.
Kommentit (69)
No mikäs siinä jos saa ilmaisen terveystarkastuksen.
Saa tulla tekemään kotikäyntinä testauksen jos haluaa. Terveysaseman koronapesäkkeeseen en mene. Siellä pyörii liikaa ihmisiä, jotka eivät osaa pitää terveydestään huolta.
"Hallitus on saanut valmiiksi esityksen, jonka perusteella jatkossa voidaan tehdä laajoja pakollisia terveystarkastuksia. Näihin voi sisältyä koronatestin tekeminen.
Rangaistuksena pakollisesta terveystarkastuksesta kieltäytymisestä voisi saada sakkoa tai enintään kolme kuukautta vankeutta.
Muutoksen on tarkoitus jäädä pysyväksi eikä vain koronaepidemiaa koskevaksi."
En tiedä teistä muista, mutta omiin korviini tuo kuulostaa siltä kuin haluttaisiin valvoa ja kontrolloida jotain muutakin kuin koronaa.
Vierailija kirjoitti:
En ihan oikeasti ymmärrä että ketä vastaan ja miksi ihmiset kapinoi testejä vastaan. En vain käsitä. Kuitenkin yhteinen terveys ja hyvinvointi kyseessä niin eipä kenelläkään pitäisi olla syytä olla kantamatta korteaan kekoon.
Minä en ymmärrä, miksi joillain on luopua henkilökohtaisesta koskemattomuudestaan
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus on saanut valmiiksi esityksen, jonka perusteella jatkossa voidaan tehdä laajoja pakollisia terveystarkastuksia. Näihin voi sisältyä koronatestin tekeminen.
Rangaistuksena pakollisesta terveystarkastuksesta kieltäytymisestä voisi saada sakkoa tai enintään kolme kuukautta vankeutta.
Muutoksen on tarkoitus jäädä pysyväksi eikä vain koronaepidemiaa koskevaksi."En tiedä teistä muista, mutta omiin korviini tuo kuulostaa siltä kuin haluttaisiin valvoa ja kontrolloida jotain muutakin kuin koronaa.
Tässä halutaan yleisesti vahventaa sekä nykyisten että tulevien vallanpitäjien valvonta- ja kontrollikoneistoa todella huolestuttavaan suuntaan. Sellaiseen, mitä ei länsimaisissa demokratioissa ole maailmansotien jälkeen esiintynyt vaan on enemmän Pohjois-Korean ja hengenheimolaisten touhuja.
Toivottavasti perustuslakivaliokunta torppaa tällaisen. Jos ei, niin sitten kyllä täytyy alkaa järkkäillä mieleenosoituksia tms.
STASI TULEE JA PERCERAISCAA, OLETHAN VALMIS🍆🍆🍑🍑🍆🍆🍑🍑
No poliitikothan on kaikki sairaita, kipeitä, narsisteja, psykoottisia ja virusbakteerisoituja.
Huostaan vaan ja piikkiä persvakoon.
Tai ilotulitteita.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teistä muista, mutta omiin korviini tuo kuulostaa siltä kuin haluttaisiin valvoa ja kontrolloida jotain muutakin kuin koronaa.
Se johtuu siitä, että olet salaliittohörhö, joka näkee salaliittoja kaikkialla.
Mutta tässä selitys: jos lakiin kirjoitetaan erikseen, että tämä koskee vain ja ainoastaan koronavirusta, niin sitten vuonna X tulevan seuraavan pandemian aikana joudutaan kirjoittamaan laki uusiksi, koska sitä ei voida soveltaa uuteen sairauteen.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet????
Tuossahan ne juuri toteutuvatkin. Ilman pakkoa voidaan melkeinpä puhua rikoksesta ihmisyyttä vastaan, kun hällä väliä-ääliöt viis veisaavat karanteeneista ja suojautumisesta tartuttaessaan muihin koronan. Käyttäydytään, kuin siat pellossa, matkustellaan, osallistutaan koronabileisiin, juodaan baarissa pää täyteen viinaa...
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet????
Kyllä. Kaikilla on oltava oikeus elämään, ei saa tartuttaa virusta muihin! Joka ei tottele, karkoitettakoon kuten spitaaliset aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu siitä, että olet salaliittohörhö, joka näkee salaliittoja kaikkialla.
Mutta tässä selitys: jos lakiin kirjoitetaan erikseen, että tämä koskee vain ja ainoastaan koronavirusta, niin sitten vuonna X tulevan seuraavan pandemian aikana joudutaan kirjoittamaan laki uusiksi, koska sitä ei voida soveltaa uuteen sairauteen.
No voitaisiinko siihen sitten kirjata, että koskee tartuntatauteja ja epidemia/pandemiatilannetta? Nythän sanamuoto on sellainen että sitä voisi käyttää vaikka pakollisten tutkimustarkoituksessa tehtävien geenitestien tekemiseen koko kansalle.
Itse ihmettelen sitä, miksi kukaan ylipäätään ei mene vapaaehtoisesti testiin, jos tartuntaa epäillään tai ylittää rajan ja on riski, että tuo virusta Suomeen. Pakkotarkastushan tulee kyseeseen sellaisessa tilanteessa.
Vastuutonta olla testauttamatta itseään noissa tilanteissa. Mutta kun "minä ja minun ihmisoikeudet" ja "ei mun tarvii, jos en halua". Ei mitään väliä sitte sillä, kannatko virusta ja tartutatko muita.
Ap, miten luulet, että sitä rokotetta tulee riittämään kaikille?
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen sitä, miksi kukaan ylipäätään ei mene vapaaehtoisesti testiin, jos tartuntaa epäillään tai ylittää rajan ja on riski, että tuo virusta Suomeen. Pakkotarkastushan tulee kyseeseen sellaisessa tilanteessa.
Vastuutonta olla testauttamatta itseään noissa tilanteissa. Mutta kun "minä ja minun ihmisoikeudet" ja "ei mun tarvii, jos en halua". Ei mitään väliä sitte sillä, kannatko virusta ja tartutatko muita.
Jotkut ei mene ihan siksi, kun eivät halua sellaista tikkua nenänieluunsa. Voi olla ihan fobiatasoinen kammokin tutkimusta kohtaan. Kaikki näistä eivät kyllä mitään tartuta, vaan menevät kiltisti suoraan karanteeniin ikään kuin olettaen että heillä olisi virus. Monihan voi tehdä työnsäkin etänä ja tilata ruoat kotiin.
Mutta toki aina on pieni prosentti myös ihan aidosti välinpitämättömiä, sellaisia joille on ihan sama tartuttaako ja kuoleeko tautiin ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeudet????
Kyllä. Kaikilla on oltava oikeus elämään, ei saa tartuttaa virusta muihin! Joka ei tottele, karkoitettakoon kuten spitaaliset aikoinaan.
Jos sairastun, niin joku on rikkonut sääntöä ettei saa tartuttaa muita.
Ehhehe, eihän tässä maassa saa lääkäriaikoja edes tositarpeessa joten turha luulla että riski joutua pakollisiin tarkastuksiin olisi erityisen suuri.
Asun Päijät-Hämeessa aja olisin yltiöonnellinen jos minut pakko määrättäisiin lääkärin tarkastukseen. Kun ei täälä aikoja oles saanut vuosikausiin,menevät 4 kuukauden päähän ja sitten järjestelmämuutoksista johtuen ne perutaan ja ajanvaraukseen ei pääse koskaan läpi. I am READY for that, ja veilä jos olis ihan ILMANEN.
Toivon myös pakkovientiä hammaslääkäriin, gynekologille ja ortopedille.
Koronan nojalla voidaan säätää mitä tahansa, aivan mitä tahansa. Yleisen turvallisuuden nimissä. National security. Nää on taikasanoja. Katsokaas vaa, saadaan ulkonaliikkumiskielto (vaikka perhepiirissähän se leviää), kotietsinnät, poliisit ja sotilaat kaduille, pakolliset seuranta appsit sijaintitiedoilla, ruumiintarkastukset, pakkorokotukset jne jne jne. Ja nämä eivät ole määräaikaisia. Mut hyväähän tässä vaan ajetaan.
Tuo on muuten vuodettu tuo bumaga. Se on luonnos.