Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On asioita, joita ei voi terapiassa käsitellä

Vierailija
19.02.2021 |

Esim. viha tunteesta, ettei terapeutti tee mitään auttaakseen. Tai tunteesta, että terapeutti ei ymmärrä. Terapeutti saattaa sanoa, että terapiaa pitää vain jatkaa, mutta ei pääse asiakkaan vihantuntemuksiin kiinnieikä saa häntä ilmaisemaan niitä, TAI terapeutti saattaa sanoa, että terapian voi lopettaa, jos ei se auta. Kummastakin on kokemusta.
Tosin kun vihjailin, ettei terapia auta, en sanonut, että olen siksi tavallaan vihainen. Eli en ajattele, että terapeutti on vihastani vastuussa, mutta ajattelen kyllä, että hän on syyllinen sen käsittelemiättömyyteen ja siihen, että mulla on vihaa, jota hän ei osaa kaivaa esille.
Asiakkaan vastuu on siinä, että on mennyt terapiaan. Sen jälkeen vastuu on terapeutilla saada asiakas kykenemään käsittelemään asioita. Jos tämä ei olisi terapeutin vastuulla, hän olisi täysin turha ihminen siinä prosessissa, eikä saisi vastaanottaa asiakastaan ja vain rahastaa.
Jos ottaisin vastuun itsestäni sanoisin sille terapeutille todella hävyttömästi. Ja siitä hänen pitäisi ymmärtää, mitä apua tarvitsen. Näin se asia on.

Kommentit (269)

Vierailija
1/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattelen, että he eivät halua kuunnella solvauksia ja itseensä suuntautuvaa vihaa edes maksulla.

Ap

Vierailija
2/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulla on ollut onni viime aikoina jutella erään psykiatrin kanssa ja hänellä on, kuten koulutuksen tason puolesta voikin odottaa, ollut kyky kommentoida kertomiini juttuihin siten, että oikeasti teen oivalluksia. Ja hän näkee, että teen. Hänen kohdallaan tämä terapeuttiasiakin nytkähti eteenpäin. Hän on koittant saada minua menemään vielä terapiaan ja toki menisinkin, jos tietäisin, että saan sieltä apua. Mutta minulla ei ole ollut tällä hetkellä tiedossa terapeuttia, josta minulla olisi syytä uskoa, että osaisi suhtautua lukkoihini jotenkin ratkaisevasti paremmin, kuin joku aiempi terapeutti. Siksi en ole ollut menossa terapiaan.

Mutta olen totta kai pitänyt erittäin hyvänä asiana sitä, että olen havainnut tämän lääkärin TAHTOVAN, että saan apua ja menen vielä terapiaan, mutta hänelläkään ei ole ollut käsitystä siitä, miksi näin (saan apua) ei tulisi tapahtumaan, vaikka menisinkin terapiaan.

Mutta hän on tietenkin utelias ajatuksilleni.

Niin sain viimeksi sanottua, että olisin vihainen, koska terapia ei auta. Ja että ei sitä vihaa voi terapeuttiin syytää. Olen edelleen sitä mieltä, mutta näin, miten lääkärille syttyi mielenkiinto jatkaa tämän kysymyksen puimista. Niin itsellenikin.

Mutta en voisi siksi sitä vihaa syytää terapeuttiin, että eivät ne puupäät ymmärrä, että miten auttaa vihaista asiakasta. Ne saattaisivat satuttaa egonsa, kun alan raivoamaan. Vaikka raivo ei ole heidän vastuullaan. He itse eivät tajua sitä ja osaa etäännyttää itseään siitä.

Tai JOS vielä osaavatkin, miten he tukeva MINUA, joka en halunnut raivota heille? Eivät mitenkään.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minulla on ollut onni viime aikoina jutella erään psykiatrin kanssa ja hänellä on, kuten koulutuksen tason puolesta voikin odottaa, ollut kyky kommentoida kertomiini juttuihin siten, että oikeasti teen oivalluksia. Ja hän näkee, että teen. Hänen kohdallaan tämä terapeuttiasiakin nytkähti eteenpäin. Hän on koittant saada minua menemään vielä terapiaan ja toki menisinkin, jos tietäisin, että saan sieltä apua. Mutta minulla ei ole ollut tällä hetkellä tiedossa terapeuttia, josta minulla olisi syytä uskoa, että osaisi suhtautua lukkoihini jotenkin ratkaisevasti paremmin, kuin joku aiempi terapeutti. Siksi en ole ollut menossa terapiaan.

Mutta olen totta kai pitänyt erittäin hyvänä asiana sitä, että olen havainnut tämän lääkärin TAHTOVAN, että saan apua ja menen vielä terapiaan, mutta hänelläkään ei ole ollut käsitystä siitä, miksi näin (saan apua) ei tulisi tapahtumaan, vaikka menisinkin terapiaan.

Mutta hän on tietenkin utelias ajatuksilleni.

Niin sain viimeksi sanottua, että olisin vihainen, koska terapia ei auta. Ja että ei sitä vihaa voi terapeuttiin syytää. Olen edelleen sitä mieltä, mutta näin, miten lääkärille syttyi mielenkiinto jatkaa tämän kysymyksen puimista. Niin itsellenikin.

Mutta en voisi siksi sitä vihaa syytää terapeuttiin, että eivät ne puupäät ymmärrä, että miten auttaa vihaista asiakasta. Ne saattaisivat satuttaa egonsa, kun alan raivoamaan. Vaikka raivo ei ole heidän vastuullaan. He itse eivät tajua sitä ja osaa etäännyttää itseään siitä.

Tai JOS vielä osaavatkin, miten he tukeva MINUA, joka en halunnut raivota heille? Eivät mitenkään.

Ap

Terapeuttien typerissä silmissä asiakkaan pitäisi olla aikuinen, eikä ole heidän vastuullaan terapoida ja paapoa asiakasta. He eivät auttaisi minua YHTÄÄN MITENKÄÄN, kun kuolisin häpeästä siksi, että olisin saanut täyden raivarin terapeutin auttamattomuuden takia. Eivät ne lehmät osaa tehdä sille asialle yhtään mitään joten sen takia heillä ei ole osaamista ja kykyä auttaa pahiten traumatisoituneita asiakkaita eli minua.

Ap

Vierailija
4/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ONNEKSI minua hoitaakin nyt vähän tasokkaamman koulutuksen saanut ihminen, eli lääkäri, psykiatri, hänelläon täysi käsitys siitä, miksi tuollainen asia nostattaisi minussa megalomaanista häpeää ja miksi paranemiseni ei etenisi terapeutin hoidossa. Koska en kokisi hyödylliseksi mennä sellaisen raivarin jälkeen terapiaan, koska voin lyödä vetoa, ettei terapeutti osaisi käsitellä siinä yhtään mitään. Hyvä, etteivät lakaisisi koko episodia maton alle, jos minä en jatka siitä.

Ap

Vierailija
5/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ONNEKSI minua hoitaakin nyt vähän tasokkaamman koulutuksen saanut ihminen, eli lääkäri, psykiatri, hänelläon täysi käsitys siitä, miksi tuollainen asia nostattaisi minussa megalomaanista häpeää ja miksi paranemiseni ei etenisi terapeutin hoidossa. Koska en kokisi hyödylliseksi mennä sellaisen raivarin jälkeen terapiaan, koska voin lyödä vetoa, ettei terapeutti osaisi käsitellä siinä yhtään mitään. Hyvä, etteivät lakaisisi koko episodia maton alle, jos minä en jatka siitä.

Ap

Vaikka se olisi nimenomaan TERAPEUTIN ASIA jatkaa siitä, koska tuollainen häpeä, jota siinä okisin on NARSISTIÄITINI häpeää, ei omaani ja jos he ovat auttaakseen asiakkaitaan, heidän pitää sellainen pointt tajuta.

Ja VAPAUTTAA asiakkaansa niistä tunteista (vihan osoittaminen muihin ja häpeä).

Ap

Vierailija
6/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jos näin tekisivät, heräisi kysymys, että minkä takia ne lehmät luulevat mun tulleen terapiaan?

Ap

Vierailija
7/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on persoonallisuushäiriö, ei sitä kukaan terapeutti voi sinusta poistaa.

Vierailija
8/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on persoonallisuushäiriö, ei sitä kukaan terapeutti voi sinusta poistaa.

Eikä ole, mutta se, mikä minussa on on asia, jota terapeutit eivät kykene hoitamaan, koska he eivät ole yhtään mitään. Typerysten ja turhien ongelmien kuuntelijoita he ovat.

Ap

Vierailija
9/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jos näin tekisivät, heräisi kysymys, että minkä takia ne lehmät luulevat mun tulleen terapiaan?

Ap

Mutta onneksi on niin, että tämä lääkäri ymmärtää. Koska he osaavat keskimäärin toki hoitaa ja parantaa traumoja jotain tyhmiä sosionomeja paljon paremmin.

Ap

Vierailija
10/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset kommentoijat, kuin tämä tässä koittavat vaientaa uhrinsa.

Ap

11/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mikä ammatti terapeuteilla jos asiakkaat on tällaisia!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
12/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mitä huhhuh? Millaisia sitten kuvittelet traumojen olevan? Kivaa kimppakivaa?

Ap

Vierailija
13/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulla on huono terapeutti - monella muullakin on ja on ollut, mutta et sinä itsekään ole hyvä asiakas, koska et tuo asioita avoimesti esille. Ja samoin kuin muissakin läheisissä suhteissa, se, että tuo tarpeensa avoimesti esille, ei takaa sitä että niihin vastattaisiin. 

Vierailija
14/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Tuossa nimenomaan pitää ymmärtää, että ollaan tekemisissä trauman kanssa. Ja se, että asiakas haluaa siihen apua, ei vahingoittaa terapeuttia. JOS heillä olisi ammattitaitoa, he osaisivat sen ja kannustaisivat asiakkaan vihaa kaivautumaan esille, jotta siihen liittyvä traumakokemus saadaan korjattua.

Ap

Vierailija
15/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on huono terapeutti - monella muullakin on ja on ollut, mutta et sinä itsekään ole hyvä asiakas, koska et tuo asioita avoimesti esille. Ja samoin kuin muissakin läheisissä suhteissa, se, että tuo tarpeensa avoimesti esille, ei takaa sitä että niihin vastattaisiin. 

Onpa törkeää sanoa, että asiakas, jolla on jokin syvä trauma on HUONO asiakas! Et taida olla oikein sanojesi tasalla, puhut mitä paskaa sylki suuhusi tuo. Et ymmärrä traumaisuudesta kuin kevyttä osastoa.

Ap

Vierailija
16/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on äitihullulla kierrokset täysillä.

Vierailija
17/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä terapeuteille pahaa halua. Mutta heidänkin olisi syytä lopettaa opettamasta juurikin teidän kaltaisillenne maallikoille, että terapia auttaa aina, ja kaikki on aina kiinni asiakkaasta. Ottaisivat isomman vastuun siitä, että saavat tuloksia. Eli jos tuloksia ei saatu, HE olivat silloin vajaita auttajina, EI KOSKAAN asiakas. Jos asiakas on siis erittäin motivoitunut saamaan apua, muttei saa.

Ap

Vierailija
18/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä terapeuteille pahaa halua. Mutta heidänkin olisi syytä lopettaa opettamasta juurikin teidän kaltaisillenne maallikoille, että terapia auttaa aina, ja kaikki on aina kiinni asiakkaasta. Ottaisivat isomman vastuun siitä, että saavat tuloksia. Eli jos tuloksia ei saatu, HE olivat silloin vajaita auttajina, EI KOSKAAN asiakas. Jos asiakas on siis erittäin motivoitunut saamaan apua, muttei saa.

Ap

Ja siis tämä on ennemminkin koko terapiakenttää vaivaava osaamisen vaje, kyse ei ole siitä, etteikö joku terapeutti olisi tehnyt läksyjään hyvin. Tajuaisivat vain, että se ei riitä. Heidän PITÄÄ parantaa osaamistaan ja tiedon vieminen eteenpäin koulutukseen on oletettavastikin psykiatrien tehtävä, ei terapeuttien.

Mutta kun he eivät tajua edes tätä. Ja kela maksaa vaikkei terapeutti osaa sen paremmin.

Ap

Vierailija
19/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et tainnut sisäistää aiempaa kirjoittamaani. Kyllä, terapeuteissa on viisaita, tyhmiä, keskinkertaisia, huonoja, hyviä, loistavia, empaattisia jne jne. Ihan kaikkea löytyy. On motivoituneita ja niitä, jotka kuvittelevat tietävänsä asiakasta paremmin ja niitä, joita ei edes kiinnosta. Sitten on vielä henkilökemia asiakkaan kanssa. Siinä on terapeutin osuus.

Mutta jos sinä itse piilottelet asioita ja tuot niitä esille eri tavalla kuin tunnet ja ajattelet niin myös sinä olet asiakkaana huono. Onhan terapeuteillakin parempia ja huonompia asiakkaita. 

Vierailija
20/269 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä terapeutin täyteen lokaan polkeminen olisi kyllä mielenkiintoinen kokemus. Sekä se, miten minun raivarini käsiteltäisiin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi