Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puututko sinä asiaan, jos näet lasten tai nuorten tönivän toisiaan?

Vierailija
19.02.2021 |

Vaikka se näyttäisi "leikiltä"?

Vai käveletkö ohi ja katsot muualle?

Jos et puutu, ei sulla ole varaa ihmetellä eikä päivitellä että miten kamaluuksia tapahtuu.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

En. Ensinnäki, tommosta ei oo tullu vastaan, ku en liiku ulkona. Harvemmi kukaa tappelee kaupassa. :D Toiseks, oon laiha luikku, ei miul oo tarpeeks voimaa pitää kahta ihmistä erillään toisistaa. Kolmanneks, en haluu tulla puukotetuks. Neljänneks, en haluu syytettä pahoinpitelystä. Niitä ku jaellaa miehille pienimmästäki hipasusta… Viidenneks, en haluu päätyy internettiin. Yleensä tommosissa on aina joku, joka videoi tapahtuman, usein livenä bittiavaruuteen. Et silleen. :)

Näin just, että ei kuulu mulle. Että silleen.

Nimenomaan. Just.

Tässä oli realistinen ja totuudenmukainen analyysi. Käytännössä juuri näin ihmiset menettelevät. Kenen luulisit auttavan sinua, jos joudut itse väkivallan kohteeksi mentyäsi puuttumaan asioihin jotka eivät sulle kuulu?

En tunne nuorisoa nykyään, mutta selvää on lisääntynyt väkivaltaisuus ja se ettei aikuisia kunnioiteta. Päinvastoin. On lisääntynyt riski joutua nuorison väkivallan kohteeksi vain siksi, että sattuu olemaan väärässä paikassa väärään aikaan.

Vierailija
22/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno aloitus AP. menet asiaan.

Kiusaamiseen syylisiä ovat kaikki jotka hyväksyvät kiusaamiseen sulkemalla silmänsä.

Varsinkin samanikäiset luokkatoverit ja myötänaurajat, joiden arvostusta kiusaaja hakee ja tarvitsee.

Kiusaaminen loppuu heti, jos nämä kiusaajat jätetää hylätyiksi ja  totaalisen yksinäisiksi  ja torjutuiksi luokassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kymmenvuotiaiden nahinoihin uskaltaisin puuttua. Useimmiten kylläkin vain katson, onko tasaväkistä vai onko joku hädissään. Jos kyseessä minua vahvemman näköiset lapset/nuoret, menisin vähän kauemmaksi ja soittaisin poliisit. En ole ylpeä arkuudestani.

Vierailija
24/24 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno aloitus AP. menet asiaan.

Kiusaamiseen syylisiä ovat kaikki jotka hyväksyvät kiusaamiseen sulkemalla silmänsä.

Varsinkin samanikäiset luokkatoverit ja myötänaurajat, joiden arvostusta kiusaaja hakee ja tarvitsee.

Kiusaaminen loppuu heti, jos nämä kiusaajat jätetää hylätyiksi ja  totaalisen yksinäisiksi  ja torjutuiksi luokassa.

Tässä oli puhe sivullisena asiaan puuttumisesta. Oikeasti. Ihmiset hoitavat omat asiansa eivätkä kyttäile toistensa tekemisiä.

Jos kadulla näkee selvää väkivaltaa, pitää tietenkin kutsua poliisi. Mutta muuten ei pidä puuttua. Huumeiden käyttö on yleistynyt ja se on lisännyt ryöstöjä ym.

Itseä ärsyttää, että turvattomuus on lisääntynyt. Esim. kauppaan ei uskalla enää mennä 9 jälkeen. Silloin on semmosta porukkaa liikkeellä, että parempi pysyä kaukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä